upgrade naar versie 12

Lees meer

Re: upgrade naar versie 12

22 nov 2025 11:21
Aanbevolen blijft de stamboom (aldf extensie) op de pc behouden om te bewerken en veiligheidsopieën opslaan op extern opslag. Dit kan automatisch door het pad naar de externe opslag in Instellingen > Veiligheidskopie aan te passen.

Lees meer

22 nov 2025 12:04
Bedankt voor je antwoord. Dat versie 12 alle versie hoger dan 7 kan converteren heb ik inderdaad niet van jou. Ik denk van aldfaer zelf.
Wat raad je mij nu aan? In versie 10 kan ik mijn stamboom openen.

Lees meer

22 nov 2025 16:24 - 22 nov 2025 18:10
Heb je nu 1 of meerdere stambomen? Als er meerdere stambomen zijn dan moet je eerst controleren of die allemaal geopend kunnen worden in versie 10.  Of opruimen>
De controle doe je met Bestand > Zoek Aldfaer bestanden met vinkje bij stambomen en de vinken aan de rechterkant voor de locaties.

Als alles van versie  10 is dan kun je zelf versie 11 downloaden en installeren. Aldfaer pakt dan de versie 10 stambomen en converteert die naar 11. Je moet ze natuurlijk wel allemaal openen.
Vervolgens zet je bij Extra > Instellingen > Algemeen een vinkje bij "Controleer op updates bij opstarten '  en sluit Aldfaer af. 
Heropen Aldfaer die dan versie 12 wil installeren , geef akkoord en Aldfaer converteert de laatst afgesloten stamboom. Heb je meerdere stambomen dan moet je die weer stuk voor stuk openen.
Draai Bestand > Zoek Aldfaer bestanden, waarbij je kunt controleren of alles is verwerkt.

Enne,, Aldfaer zelf heeft geen enkele tekst die zegt dat je in versie 12 alle stambomen gemaakt in voorgaande oude versies kunt openen;  tussen de diverse versies moeten conversies plaatsvinden.
Laatst bewerkt 22 nov 2025 18:10 door Han Kortekaas.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Roland Timmermans

Lees meer

25 nov 2025 15:41
Beste,
Ik heb 1 stamboom.
Ik heb v11 geïnstalleerd en kan nu de stamboom openen in v11. Ik heb dan aldfaer een update laten doen naar v12 en kan daar mijn stamboom openen. Problem solved.
Nu nog vrplaatsen naar C: drive ipv dropbox.
Bedankt voor hulp.
Groetjes,
Roland

Gemaakt door Kunena