- Bedankjes 0
bestand corrupt?
- L.Meijers
- Auteur
Lees minder
Lees meer
bestand corrupt?
04 dec 2025 13:12
In mijn bestand komt een persoon voor. Als ik zoek op naam dan lijkt het dat deze persoon 2 keer voorkomt maar dat is niet zo. Bij die persoon kan ik ook niets invoeren. Alles verdwijnt direct weer. Ik heb al bestandcontrole en -reparatie uitgevoerd. Maar dat verandert niets. Iemand een idee wat er aan de hand is en hoe dit is op te lossen?
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
- Han Kortekaas
-
Re: bestand corrupt?
04 dec 2025 14:03
Als u Stamboom > Controleer gegevens > Fouten in database draait dan zult u zien dat er een - of meerdere - dubbele ID's zijn.
U kunt het stamboombestand naar mijn adres sturen voor reparatie.
U kunt het stamboombestand naar mijn adres sturen voor reparatie.
- L.Meijers
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
04 dec 2025 14:15
U heeft gelijk. Er blijken zelfs 3 personen te zijn met een dubbel id.
Hoe kan ik het bestand naar u toesturen? Het is nog al groot.
Hoe kan ik het bestand naar u toesturen? Het is nog al groot.
- Han Kortekaas
-
04 dec 2025 15:45
Dat kan via de e-mail; meestal een limiet van 8 Mb of via
WeTransfer
Als u zeker bent dat de VK dezelfde inhoud heeft als de stamboom zelf dan kunt u ook die VK sturen. Die heeft minder ruimte nodig.
Als u zeker bent dat de VK dezelfde inhoud heeft als de stamboom zelf dan kunt u ook die VK sturen. Die heeft minder ruimte nodig.
- L.Meijers
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
- Han Kortekaas
-
04 dec 2025 16:30
U heeft aan het adres van dit forum uw bestand gestuurd. Verrassing! Dat blijkt bij opening een bestand van versie 6.2 te zijn.
Als ik Stamboom > Controleer gegevens draai dan krijg ik geen dubbele ID wel 23 meldingen over 'te veel biologische ouders' 'relatiecodes ouders inconsistent' en nog een paar andere, maar geen dubbele ID.
Welke drie ID's betreffen het want ik zie ze niet.
Laten we verdere berichten buiten dit forum om doen en gebruik mijn privé mailadres, wat u vindt bij 'Lees meer' onder mijn profiel.
Als ik Stamboom > Controleer gegevens draai dan krijg ik geen dubbele ID wel 23 meldingen over 'te veel biologische ouders' 'relatiecodes ouders inconsistent' en nog een paar andere, maar geen dubbele ID.
Welke drie ID's betreffen het want ik zie ze niet.
Laten we verdere berichten buiten dit forum om doen en gebruik mijn privé mailadres, wat u vindt bij 'Lees meer' onder mijn profiel.