Kan niet opslaan

Lees meer

Kan niet opslaan

07 dec 2025 08:40
Dit bericht bevat beveiligde informatie

Lees meer

Re: Kan niet opslaan

07 dec 2025 09:49
Wat is uw probleem ?

Lees meer

07 dec 2025 09:58
Hi, bedankt voor uw reactie
Ik krijg deze melding;
Stamboombestand bewaren: [FOUT] Kan bestand niet openen C:\Aldfaer\veiliheidskopie\_0xADFAE350_familie\familie_at.alf
Als ik wijzigingen heb gemaakt en nieuwe invoer.
Ook als ik kie om een veiligheids kopie te maken krijg ik die melding, er word niets opgeslagen. Ik dendat komt na update naar versie 12
Hartelijke groet Cees Duijndam Thailand

Lees meer

07 dec 2025 10:18 - 07 dec 2025 10:23
Ik vermoed dat u stamboom in OneDrive staat, wat niet mag. Ook merk ik  op dat de installatie niet correct is en dat de istallatiemap mappen bevat die daar niet thuis horen. Het pad wijst uit dat de stamboom waarschijnlijk beschadigd is. In dit geval zal een veiligheidskopie inlezen de oplossing zijn.
Een correcte installatie kunt u lezen in de Help > Documentatie met zoekterm 'Standaardmappen'.
Laatst bewerkt 07 dec 2025 10:23 door JayCee.

Lees meer

07 dec 2025 11:09
Aldfaer staat op C:/ aldfaer

Lees meer

07 dec 2025 11:45
Duijndam,

In de map die jij hebt staan in c:\Aldfaer mogen alleen de volgende bestanden in voorkomen.
 zie

Open jou map en je zult zien dat de map veiliheidskopie hier is vermeld en mogelijk meer mappen die hier niet mogen staan.
Volg de aanwijzing die JayCee heeft gegeven om dit te herstellen

Lees meer

26 jan 2026 23:10
Geacht forum, 
Vandaag kreeg ik exact hetzelfde voor. 
Identieke foutmelding voor mijn "BIDPRENT"-bestand. 
(Stamboombestand bewaren: [FOUT] Kan bestand niet openen G:\Documenten\Aldfaer\Stambomen\_0xADFAE350_BIDPRENT\BIDPRENT_at.alf) 
Het prg is geïnstalleerd op C:\Aldfaer en bevat precies de bestanden die Meije van Slageren op 07/12/2025 opsomt. 
Omwille van soepele werking op verschillende computers werk ik wel met een echterne HD: schijf G) 
Als ik het path van de foutmelding volg komt daar het bestand BIDPRENT_at.alf inderdaad NIET voor. 
Het systeem heeft nog wel een veiligheidscopie gemaakt om 13:16 uur maar ... ik heb gewerkt tot >22:00 uur
en durf het bestand nu eigenlijk toch niet (geforceerd) afsluiten. 
(Ik heb in de loop van de namiddag wel enkele keren de foutmelding gekregen "out of memory" bij het openen van gekoppelde bestanden) 
Als ik de personenlijst controleer op "gewijzigd" staat alles er blijkbaar wel netjes in maar ... ik kan toch niet correct afsluiten :-(

Bedankt om mee te denken :-)
Beleefde groeten, 
Robert (Romijn) 

Bijlagen:

Lees meer

26 jan 2026 23:27
Oeps ...
Na het verzenden van vorig bericht ... terug naar mijn Aldfaer bidprentbestand.
Het programma sloot nu WEL af MAAAAR ... bij het opnieuw openen kreeg ik de status van 11:34 uur
(persoonstabel / gewijzigd).
En ... hier word ik helemaal NIET blij van :-(

Ik zal nog proberen de laatste veiligheidscopie terug te zetten maar verwacht daar geen oplossing van
(gezien de tijdsstempel van dat bestand) .

Nog niet eerder gebeurt maar ... dat is een hele serieuze werkdag voor NIETS ??

Lees meer

26 jan 2026 23:52 - 26 jan 2026 23:59
Heeft de externe G-schijf een vaste letter, een vereiste indien op meerdere pc's gewerkt wordt.
Het deelbestand at.alf ontbreekt betekent dat het stamnoombestand beschadigd is. Een veiligheidskopie terugzetten is de oplossing.
Tussentijds opslaan via het disketje beperkt verlies van werk bij vele mutaties.
Laatst bewerkt 26 jan 2026 23:59 door JayCee.

Lees meer

27 jan 2026 00:18
Beste JayCee,
De externe HD heeft inderdaad een vaste letter "G" die ook telkens wordt gecontroleerd bij het openen ven het/de bestand(en).
Ondertussen heb ik geprobeerd om de recentste veiligheidskopiën terug te zetten maar ik geraak niet verder dan mijn toestand om 13:16 uur.
De volgende dagen dus opnieuw deze verloren werkdag proberen bij te benen :-(
Ik vrees dat het toch weer te maken heeft met de andere foutmelding die ik soms (dus ook weer vandaag) krijg door gekoppelde bestanden. (zie eventueel mijn eerder aangekaart probleem: "onvoldoende geheugenbronnen beschikbaar".
En natuurlijk is Uw laatste tip om tussentijds meer op te slaan van groot belang,
maar ik ben "een oude ezel ... die zich wél meermaals stoot aan dezelfde steen" :-(
Met veel dank voor Uw snelle tussenkomst en beleefde groeten,
Robert (Romijn)

Lees meer

27 jan 2026 09:53
Romijn,
Ook eerder vastgestelde oorzaak is het te vroeg ontkoppelen van de externe schijf bij afsluiten van het programma.

Lees meer

27 jan 2026 10:29
Nog eens dank voor Uw assistentie.
Ik probeer steeds om mijn G-schijf (of andere USB-stations) "vrij" te krijgen via "veilig verwijderen" en dat is soms best lastig.
Ik maak dan de prullenbak leeg en probeer dan via verkenner ook een andere, niet eerder aangesproken schijf te openen en daarna weer terug naar veilig verwijderen en schijf uitwerpen.
Ik zal toch eens een andere HD gebruiken om mijn "G"enealogie te gebruiken.
Met dank en beleefde groeten,
Romijn

Gemaakt door Kunena