- Bedankjes 0
commando <nt>...</nt>
- dick olij
- Auteur
Lees minder
Lees meer
commando <nt>...</nt>
08 dec 2025 12:52
Tot voor kort kon ik met <nt>... </nt> een verbinding maken met andere brongegevens.
<bijv.
<a href="../../../westwoud/genealogie/nn/okp_kt.htm">persoon</a> gegevens opvragen.
Is deze functie opgeheven?
gr
dick
<bijv.
<a href="../../../westwoud/genealogie/nn/okp_kt.htm">persoon</a> gegevens opvragen.
Is deze functie opgeheven?
gr
dick
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1056
Re: commando <nt>...</nt>
08 dec 2025 13:16
Is 'Automatisch internetadressen herkennen' gevinkt bij Instellingen > Algemeen > Overige?
- dick olij
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
20 dec 2025 19:23
Dat is inderdaad aangevinkt. Het resultaat is nog steeds negatief.
Toch bedankt.
Dick
Toch bedankt.
Dick
- Han Kortekaas
-
21 dec 2025 01:35 - 21 dec 2025 02:16
Als die link bijvoorbeeld in een bronveld staat weet u zeker dat u in de instellingen voor Tekst wel de weergave van bronnen aan heeft staan?
Ik neem aan dat de link zelf in uw browser wel werkt.
Ik neem aan dat de link zelf in uw browser wel werkt.
Laatst bewerkt 21 dec 2025 02:16 door Han Kortekaas.
- dick olij
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
21 dec 2025 09:15
bedankt, voor het snelle antwoord.
Het werkt niet, en dat deed het vroeger altijd wel
Aanvinken heb ik los gemaakt en weer aangevinkt en de enigste mogelijkheid die nog zie, maar of dat de oplossing is!
Een oudere versie van Aldfaer installeren en alles op nieuw instellen. Of dat een goed idee IS?
gr
Dick
Het werkt niet, en dat deed het vroeger altijd wel
Aanvinken heb ik los gemaakt en weer aangevinkt en de enigste mogelijkheid die nog zie, maar of dat de oplossing is!
Een oudere versie van Aldfaer installeren en alles op nieuw instellen. Of dat een goed idee IS?
gr
Dick
- Han Kortekaas
-
21 dec 2025 09:28
laat dan eens die link zien, het heeft niets met een versie te maken.
- dick olij
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
21 dec 2025 10:09
de link die ik gebruik:
Ik klik voorgeslacht ikoon aan
Dit commando staat in notitie bij persoon.
<nt><a href="../../../westwoud/genealogie/olij/oh_om.htm">persoon</a></nt>
Dick
Ik klik voorgeslacht ikoon aan
Dit commando staat in notitie bij persoon.
Dick
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 310
21 dec 2025 10:52 - 21 dec 2025 11:02
Dick,
Hierbij een voorbeeld die bij mij werkt.
Url's worden weergegeven als de instelling 'Automatische internetadressen herkennen' is aangevinkt.
Overal <nt>... </nt> gebruiken
voorbeeld helpdesk Aldfaer:
<nt><a href=" www.aldfaerforum.nl/forum/helpdesk/9393-commando-nt-nt.html ">helpdesk Aldfaer
voorbeeld van een foto presenteren:
<nt><a href="C:\Users\gebruikersnaam\Documents\Aldfaer\Materiaal\foto.jpg">test</a></nt>
Hierbij een voorbeeld die bij mij werkt.
Url's worden weergegeven als de instelling 'Automatische internetadressen herkennen' is aangevinkt.
Overal <nt>... </nt> gebruiken
voorbeeld helpdesk Aldfaer:
<nt><a href=" www.aldfaerforum.nl/forum/helpdesk/9393-commando-nt-nt.html ">helpdesk Aldfaer
voorbeeld van een foto presenteren:
<nt><a href="C:\Users\gebruikersnaam\Documents\Aldfaer\Materiaal\foto.jpg">test</a></nt>
Laatst bewerkt 21 dec 2025 11:02 door Meije van Slageren. Reden: Toegevoegd om een foto te presenteren
- dick olij
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
21 dec 2025 11:19
Voor zover ik kan zien zit er in het commando geen fout. Het commando heeft tot voor kort ook altijd gewerkt.
Als ik ikoon voorgeslacht oproep kwam op het scherm dan de tekst te staan.- met het commando-
Na keuze van dat adres(commando) kwam de koppeling met de html pagina.
Die koppeling verschijnt niet de opgeroepen tekst, dat was VROEGER wel het geval.
Vandaar mijn vraag is wat in de versie veranderd!
In elk geval voor de hulp de je mij tot nu toe hebt gegeven.
Dick
Voor zover ik kan zien zit er in het commando geen fout. Het commando heeft tot voor kort ook altijd gewerkt.
Als ik ikoon voorgeslacht oproep kwam op het scherm dan de tekst te staan.- met het commando-
Na keuze van dat adres(commando) kwam de koppeling met de html pagina.
Die koppeling verschijnt niet de opgeroepen tekst, dat was VROEGER wel het geval.
Vandaar mijn vraag is wat in de versie veranderd!
In elk geval voor de hulp de je mij tot nu toe hebt gegeven.
Dick
- Paul Kallenberg
21 dec 2025 11:20
Dick,
In aanvulling op het antwoord van Meije: je gebruikt in je link zgn. relatieve adressering. De betekenis van ../../../ is dat het htmlbestand te vinden moet zijn door t.o.v. de huidige map eerst drie mappen omhoog te gaan. Daarna moet je via de opgegeven submappen naar het genoemde htmlbestand. Of dat te vinden is hangt dus af van de huidige map en die zal niet altijd dezelfde zijn als je verschillende rapporten maakt. Het is dus aan te raden, zoals Meije ook in zijn voorbeelden laat zien, om geen relatieve, maar absolute mappen in je links op te nemen. Dat het vroeger heeft gewerkt bij de Kwartierstaat komt omdat toen kennelijk de huidige map (toevallig) goed stond t.o.v. de relatieve link.
Paul
In aanvulling op het antwoord van Meije: je gebruikt in je link zgn. relatieve adressering. De betekenis van ../../../ is dat het htmlbestand te vinden moet zijn door t.o.v. de huidige map eerst drie mappen omhoog te gaan. Daarna moet je via de opgegeven submappen naar het genoemde htmlbestand. Of dat te vinden is hangt dus af van de huidige map en die zal niet altijd dezelfde zijn als je verschillende rapporten maakt. Het is dus aan te raden, zoals Meije ook in zijn voorbeelden laat zien, om geen relatieve, maar absolute mappen in je links op te nemen. Dat het vroeger heeft gewerkt bij de Kwartierstaat komt omdat toen kennelijk de huidige map (toevallig) goed stond t.o.v. de relatieve link.
Paul
- dick olij
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
21 dec 2025 12:56
ok ook geprobeerd met uw voorbeeld
Als ik dan via ikoon (zie afbeelding) voorgeslacht aan klik dan krijg ik wel de data van aldfaer maar geen verwijzing naar dat adres te zien.
Dick
Als ik dan via ikoon (zie afbeelding) voorgeslacht aan klik dan krijg ik wel de data van aldfaer maar geen verwijzing naar dat adres te zien.
Dick