- Bedankjes 0
Linux
- computek1933
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Linux
15 dec 2025 11:59
Beste gebruikers ,
Ik gebruik tegenwoordig Linux Mint, maar kan ik ook de Aldfaer (stamboom) hier installeren zo ja hoe weet iemand het., ik heb altijd via Windows gebruikt
graag jullie reactie a.u.b.
mvrg
Moes (computek1933)
Ik gebruik tegenwoordig Linux Mint, maar kan ik ook de Aldfaer (stamboom) hier installeren zo ja hoe weet iemand het., ik heb altijd via Windows gebruikt
graag jullie reactie a.u.b.
mvrg
Moes (computek1933)
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1056
Re: Linux
15 dec 2025 16:05 - 15 dec 2025 16:12
Aldfaer kan niet op Linux draaien, tenzij het gebruik maken van bepaalde softwares. Hierover zijn verschillende berichten op dit forum gepubliceerd. Klik op 'Zoeken' met trefwoord 'Linux'. Zie ook op internet het "Windows aplicaties draaien op Linux". (o.a.
Windows op Linux draaien.
)
Laatst bewerkt 15 dec 2025 16:12 door JayCee.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: computek1933
- Derek v. Giroulle
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 2
Re: Linux
15 dec 2025 16:16
ik gebruik WINE en WINEGUI.
WINE geeft je een Windows-like omgeving
Winegui levert je een soort windows actige gui interface waarmee je op de C: drive aldfaer kan installeren zolas je dat zou doen op windows: de install=exe draaien en laten installeren naar C:\Aldfaer, de datafiles laat je installeren in de C:\users\Aldfaer zoals de installatie vooropstelt dat levert het minste problemen op. je stamboom file(s) zet je in het standaard directory c::\users\Aldfaer\stambomen
je maakt een launch icon op je desktop en je bent vertrokken
veel success
WINE geeft je een Windows-like omgeving
Winegui levert je een soort windows actige gui interface waarmee je op de C: drive aldfaer kan installeren zolas je dat zou doen op windows: de install=exe draaien en laten installeren naar C:\Aldfaer, de datafiles laat je installeren in de C:\users\Aldfaer zoals de installatie vooropstelt dat levert het minste problemen op. je stamboom file(s) zet je in het standaard directory c::\users\Aldfaer\stambomen
je maakt een launch icon op je desktop en je bent vertrokken
veel success
De volgende gebruiker (s) zei dank u: computek1933