- Bedankjes 0
Invullen: Partner / Ongehuwd
- J.Tegelaar
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Invullen: Partner / Ongehuwd
18 dec 2025 13:22
Helaas is "ongehuwd" niet meegenomen bij het overzetten van mijn bestand van een win 10 pc naar de nieuwe win 11 pc.
Waar zou ik de mist zijn ingegaan of heb ik ergens iets vergeten aan/uit te zetten?
Bvd voor de reactie(s)
Waar zou ik de mist zijn ingegaan of heb ik ergens iets vergeten aan/uit te zetten?
Bvd voor de reactie(s)
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1056
- J.Tegelaar
- Auteur
Re: Invullen: Partner / Ongehuwd
18 dec 2025 14:53
Dat vak is bij alle personen nu "leeg".
Op mijn oude pc staat / stond dat steeds ingevuld met ongehuwd bij personen die vroeg waren overleden ( b.v NN ) of nooit getrouwd waren geweest,
Op mijn oude pc staat / stond dat steeds ingevuld met ongehuwd bij personen die vroeg waren overleden ( b.v NN ) of nooit getrouwd waren geweest,
- Han Kortekaas
-
18 dec 2025 15:11 - 18 dec 2025 15:14
Hebben we het over hetzelfde bestand met xxx personen? Vaak gebeurt het dat bij het overzetten van een bestand van de ene PC naar de andere dat oudere bestanden overgezet worden.
Bij het pure overzetten van een Aldfaer bestand van een W10 of W11 omgeving maakt niets uit. Niet te verwarren met Aldfaer versie 10 of 11!
Vraag is hoe u e.e.a. heeft overgeheveld.Heeft u bv eerst Aldfaer versie 12 geïnstalleerd en daarna de stamboom en VK's overgezet? Dan heeft u moeten kiezen welke stamboom geopend moest worden.
Ik neem even aan dat u dat oude bestand nog op uw oude PC heeft. Open dat nog eens en controleer of u nog steeds diezelfde registratie ziet. Als dat daar niet meer het geval is dan heeft het euvel op uw oude PC al plaatsgevonden. Remedie is dan een veiligheidskopie van voor die datum te openen en te kijken of die 100% in orde was, zo niet een voorgaande VK.
Bij het pure overzetten van een Aldfaer bestand van een W10 of W11 omgeving maakt niets uit. Niet te verwarren met Aldfaer versie 10 of 11!
Vraag is hoe u e.e.a. heeft overgeheveld.Heeft u bv eerst Aldfaer versie 12 geïnstalleerd en daarna de stamboom en VK's overgezet? Dan heeft u moeten kiezen welke stamboom geopend moest worden.
Ik neem even aan dat u dat oude bestand nog op uw oude PC heeft. Open dat nog eens en controleer of u nog steeds diezelfde registratie ziet. Als dat daar niet meer het geval is dan heeft het euvel op uw oude PC al plaatsgevonden. Remedie is dan een veiligheidskopie van voor die datum te openen en te kijken of die 100% in orde was, zo niet een voorgaande VK.
Laatst bewerkt 18 dec 2025 15:14 door Han Kortekaas.
- J.Tegelaar
- Auteur
18 dec 2025 15:25
Eerst gedcom op oude pc gemaakt. (win 10 met Aldfear V.11)
Nwe pc geinstalleerd
Aldfaer V12 gedownload en geinstalleerd.
Gedcom ingelezen.
Van oude pc de interne HD (2 Tb) inmiddels opnieuw geformatteerd en nu in gebruik voor allerlei (tijdelijke) data.
Op een Samsung T7 ssd nog wel oude gedcoms gevonden met correct ingevoerde: Partner / Ongehuwd bij wat ik toen had.
Het was even wat werk maar alles handmatig weer aangepast. En het klopt nu.
In ieder geval bedankt voor de ontvangen reacties.
Nwe pc geinstalleerd
Aldfaer V12 gedownload en geinstalleerd.
Gedcom ingelezen.
Van oude pc de interne HD (2 Tb) inmiddels opnieuw geformatteerd en nu in gebruik voor allerlei (tijdelijke) data.
Op een Samsung T7 ssd nog wel oude gedcoms gevonden met correct ingevoerde: Partner / Ongehuwd bij wat ik toen had.
Het was even wat werk maar alles handmatig weer aangepast. En het klopt nu.
In ieder geval bedankt voor de ontvangen reacties.
- Paul Kallenberg
18 dec 2025 16:54
Ik denk dat je vergeten bent bij de instellingen voor GEDCOM-Export een vinkje te zetten bij Aldfaer-uitbreidingen die buiten de GEDCOM-standaard vallen.
Paul
Paul