- Bedankjes 0
Opstarten
- Maarten Stoffels
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Opstarten
19 dec 2025 15:52
Aldfear start niet meer op, hij opent niet. Ik krijg alleen de mededeling dat ik Dropbox gebruik als backup, maar dat kan de reden niet zijn want ik zet Dropbox uit voordat ik begin met Aldfear. Dat heb ik al een paar maanden zonder probleem gedaan. Wat kan ik doen?
- Han Kortekaas
-
Re: Opstarten
19 dec 2025 17:14
U zult het bestand toch uit DropBox moeten verwijderen en op de aanbevolen map C:\Aldfaer_data\Stambomen moeten neerzetten.
DropBox eventjes uitzetten helpt niet.
De stamboom mag daar niet staan. Het is wel toegestaan om de veiligheidskopie op te slaan in DropBox.
DropBox eventjes uitzetten helpt niet.
De stamboom mag daar niet staan. Het is wel toegestaan om de veiligheidskopie op te slaan in DropBox.
- Maarten Stoffels
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
20 dec 2025 12:09
Beste Hans,
Ik heb je advies opgevolgd: stamboom (en materiaal) verplaatst naar de door jou opgegeven locatie. Alles nu dus buiten bereik van Dropbox. Toen startte Aldfear nog steeds niet op. Wel kreeg ik de melding dat ik de rapporten moest updaten en dat deed hij wel, maar de melding bleef terug komen.
Vervolgens heb ik het programma verwijderd m.b.v. jullie Unistall programma. Opnieuw geïnstalleerd, de versie 12, die ik vermoedelijk al had omdat ik altijd alle updates snel uitvoer.
Hij start nog steeds niet op. Onderaan de taakbalk krijg ik een heel klein schermpje van Aldfear, maar dat is leeg en wordt niet groter.
Nu weet ik het niet meer. Jij wel?
Ik heb je advies opgevolgd: stamboom (en materiaal) verplaatst naar de door jou opgegeven locatie. Alles nu dus buiten bereik van Dropbox. Toen startte Aldfear nog steeds niet op. Wel kreeg ik de melding dat ik de rapporten moest updaten en dat deed hij wel, maar de melding bleef terug komen.
Vervolgens heb ik het programma verwijderd m.b.v. jullie Unistall programma. Opnieuw geïnstalleerd, de versie 12, die ik vermoedelijk al had omdat ik altijd alle updates snel uitvoer.
Hij start nog steeds niet op. Onderaan de taakbalk krijg ik een heel klein schermpje van Aldfear, maar dat is leeg en wordt niet groter.
Nu weet ik het niet meer. Jij wel?
- Han Kortekaas
-
20 dec 2025 12:21 - 20 dec 2025 12:21
Sluit Aldfaer en verwijder of rename C:\Aldfaer\aldfaer.ini en C:\Aldfaer\aldfaer.iniprogram en start daarna weer op; kijk dan eventueel de instellingen na
Laatst bewerkt 20 dec 2025 12:21 door Han Kortekaas.
- Maarten Stoffels
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
21 dec 2025 09:01
Hoera! Nu doet hij het weer.
Is er een bezwaar tegen om het materiaal weer terug te zetten naar de omgeving van Dropbox? Ik heb dan altijd en automatisch een back up van de inmiddels duizenden afbeeldingen
Is er een bezwaar tegen om het materiaal weer terug te zetten naar de omgeving van Dropbox? Ik heb dan altijd en automatisch een back up van de inmiddels duizenden afbeeldingen