Bestanden verdwenen

Lees meer

Bestanden verdwenen

26 jan 2026 09:53
Toen ik Aldfaer opende moest er eerst een update plaats vinden. Nadat dit gebeurd was, wildeilAldfaer op de gebruikelijke wijze openen. Maar ik had 3 bestanden, die alle waren verdwenen. Als ik klik op Bestand/Openen blijft het veld helemaal leeg, waar normaal 3 bestanden staan.
In de bovenste balk staat Bestand op de normale wijze,. en daarnaast Bewerken, maar deze staat niet in de gebruikelijke donkere kleur, maar veel lichter en is dus leeg. Wat kan ik nog doen?
groet,
Peter

Lees meer

Re: Bestanden verdwenen

26 jan 2026 10:14
Peter,
wat voor update was dat? van versie 11 naar 12??
U kunt bijvoorbeeld bestand > Zoek Aldfaer bestanden draaien met vinken links op Stambomen en rechts  alle vinken en dan moet u alle stambomen zien. Klik er op en op de knop 'Open'

Lees meer

26 jan 2026 19:55
Ik weet niet wele versie het was, het was de laatste. Ik heb rechts "Standaardlocate" en "Vaste schijven" aaangeklikt. Toen heb ik ze gevonden. Maar als ik de knop "Open stambomen" aanklik, gebeurt er niets. Dat kan ook haast niet, want deze knop is grijs, en niet zwart. Ook de knop "Bewaar resultaat" heeft geen effect.
Ik ben op de goede weg, maar dus nog niet aan het eind.

Lees meer

26 jan 2026 22:22
Peter, u moet dit een voor een doen.

Dus in Zoek Aldfaer bestanden eerst de regel met de stamboom aanklikken; pas daarna de knop 'Open stamboom'

Lees meer

27 jan 2026 15:37
Dat laatste wist ik niet. Nu gezocht op "Vaste schijven", en daar heb ik er vermoedelij meer dan 100 gevonden: Configuratie, Veiligh.kopie, Stamboom. Welke moet ik, en hoe dan wel, weer terug zetten? De knop Open stamboom en bewaar resultaat blijven grijs en niet zwart.

Lees meer

27 jan 2026 16:27 - 27 jan 2026 16:29
Peter,
als u naar Bestand > Zoek Aldfaer bestanden gaat dan moet u eens op F1 drukken zodat u de volledige beschrijving ziet.

In uw antwoord laat u zien dat u vergeet om links alleen stambomen aan te vinken en als de lijst KLAAR is, te zien aan het woordje klaar in de linker  benedenhoek, om dan EERST op de stamboom te klikken; DAARNA  wordt  de knop Open stamboom pas zwart en  kan daarop geklikt worden.

En welke u moet terugzetten is aan u te beoordelen.versie 12 .....aantal personen en de laatste datum van het bestand. De kolommen kunt u oprekken.
Laatst bewerkt 27 jan 2026 16:29 door Han Kortekaas.

Lees meer

28 jan 2026 13:50
Dank voor de reactie. Ja, de info die ik nu krijg was me niet eerder bekend. Nu loopt het weer prima. Bij mij komt wel de vraag op, of het plaatsen van de update van invloed is geweest. Dit was de eerste actie nadat de update was geinstalleerd. Nogmaals dank en ik zal een donatie doen.
Peter

Lees meer

28 jan 2026 17:47
Peter,
de update van een nieuwe versie kan dit niet veroorzaakt hebben. Het kan ontstaan als bij een update een bestandje als C:\Aldfaer\aldfaer.iniprogram niet bestond.

Lees meer

29 jan 2026 11:27
Han, dank voor de reactie.
Peter

Gemaakt door Kunena