een concordantiebestand maken voor Word, die werkt, lukt mij niet

Lees meer

een concordantiebestand maken voor Word, die werkt, lukt mij niet

30 jan 2026 18:11
Voor een stamboom probeer ik een concordantiesbestand met vrij veel namen te maken. Geprobeerd de exacte namen in 2 kolommen te plaatsen, geïmporteerd uit Aldfear en dubbele namen met Excel verwijderd. Daarna de namen via kladblok, gekopieerd en de tekst eerst in de linker tabel geplakt en geconverteerd in de linker tabel, vervolgens de tweede rechter kolom met precies dezelfde namen. Als ik dat bestand dan heb opgeslagen, open ik in Word de stamboom, en via verwijzingen klik ik op index invoegen en klik op automatisch markeren.Dan open ik het opgeslagen met de 2 kolommen met namen, die zijn alle 2 zichtbaar zijn.  Vervolgens ga ik naar de laatste pagina en via verwijzingen klik ik op index  invoeren en klik op ok. Dat duurt niet zo lang en komt er zowaar een begin regel boven en eind regel daaronder. Daar tussen die 2 regels komt steeds maar 1 naam te staan en op welke pagina die gevonden is. Wat ik ook probeer er komt steeds maar 1 naam de staan. Wat doe ik fout?

Lees meer

Re: een concordantiebestand maken voor Word, die werkt, lukt mij niet

30 jan 2026 21:27
Het doel van het rapport is mij niet duidelijk. 

Lees meer

31 jan 2026 07:31
het doel is om achterin een worddocument met bijna 400 pagina's een namen register te maken van een stamboom

Lees meer

31 jan 2026 08:16

Lees meer

31 jan 2026 08:25 - 31 jan 2026 09:09
de inhoud-index heb ik al eerder gemaakt en geplaatst voorin in het document, maar nu nog de namen achterin en op welke pagina ze staan.
Ik heb je bericht uitgeprint en zal het proberen maar of het me hiermee nu wel lukt?   

Laatst bewerkt 31 jan 2026 09:09 door Koos. Reden: wat duidelijker

Lees meer

31 jan 2026 10:27
Koos,
bekijk het bonusrapport eens bij 'Overzichten > Indexmaker'. Lees best voorafgaand de handleiding, te vinden op tabblad Standaard > eerste optie vinken.

Lees meer

31 jan 2026 16:23 - 31 jan 2026 16:24
Koos, kun je een klein stukje van je Ccd-bestand hier tonen? Ik neem aan dat het een tabel met 2 kolommen is.
Met in de 1e kolom zoals het in de tekst voorkomt en dan in de 2e kolom zoals je het in de index terug wil zien. Klopt dat?
Dus iets als:
Code:
Christina de Clercq    |  Clercq, de:Christina David de Neufville     |  Neufville, de:David Georg de Neufville     |  Neufville, de:Georg
Laatst bewerkt 31 jan 2026 16:24 door Carel Plantagie.

Gemaakt door Kunena