Aldfaer geblokkeerd na update Windows 11

Lees meer

Aldfaer geblokkeerd na update Windows 11

19 apr 2026 15:14 - 19 apr 2026 15:27
Stamboomvorsers,

Gisteren heb ik een reguliere update van Windows 11 uitgevoerd, vandaag werkt Aldfaer niet meer. Ik vermoed dat het met die update samenhangt, zie screenshot.
Wat nu te doen?

Met vriendelijke groet,

Fokke Zwaan
Alkmaar

PS Inmiddels ben ik iets verder, in de Windows settings kun je de Smart App Control uitzetten. Maar dit kan alleen 'helemaal', je kunt geen uitzonderingen maken voor specifieke apps. Ik heb het nu uitgezet en kan even verder, maar in feite verlaag ik hierdoor mijn PC-veiligheid. Beter zou zijn als Aldfaer geaccepteerd wordt als veilige app.

Laatst bewerkt 19 apr 2026 15:27 door Fokke.

Lees meer

Re: Aldfaer geblokkeerd na update Windows 11

19 apr 2026 20:45
Dag Fokke,
Bij mij werkt Aldfaer inmiddels met Smart App Control aan. Ik heb wel middels Feedback Aldfaer aangemeld als vertouwd programma. Daarna ging het nog een keer fout, maar nu al een paar dagen goed. Ook kan je Smart App Control even uitzetten, dan Aldfaer (of een ander probleem programma dat jij wel vertrouwd) starten en daarna Smart App control weer aanzetten, zodat je weer beter beveiligd bent,
Met vriendelijke groet, Kees
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Fokke

Lees meer

19 apr 2026 20:46
als je alleen reguliere apps installeert via de google app store kan je Smart appa control rustig uitschakelen , apps zijn dan al geverifieerd op betrouwbaarheid

Lees meer

20 apr 2026 09:15
Aldfaer via de Google App Store???? Op Windows computers???

Lees meer

20 apr 2026 11:26
Daar had ik het dus niet over...

Lees meer

20 apr 2026 17:26
Dag Kees,

Dank voor je reactie. Ik heb Smart App Control weer aangezet en Aldfaer werkt nu wél, wellicht door jouw feedback. Kortommo, alles weer pico bello.

Groet,

Fokke
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Kees van Vooren

Gemaakt door Kunena