- Bedankjes 0
Onverwachte invoer
- Aldert Jan Zevering
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Onverwachte invoer
28 apr 2026 16:00
L.S.,
Bij het invoeren van een nieuwe persoon gebeurde het volgende: Ik typte in veld naam : Wennink Meijer . Vervolgens ging ik met de tab via het volgende invulveld naar het veld : naam en typte daar Janna. Wat bleek , in het vak dat ik had overgeslagen stond Meier. Ik heb het meerdere keren herhaald met hetzelfde resultaat.
Dit staat niet op zichzelf. Bij een controle die ik gisteren hield vond ik een paar maal een overlijdensjaar met een < ( bijv. < 1725 ) ervoor waarvan ik vrijwel zeker weet dat ik die datum niet zelf had ingevoerd. Doe ik iets verkeerd ? Bij voorbaat weer dank voor de reacties. Met groet Aldertjanz
Bij het invoeren van een nieuwe persoon gebeurde het volgende: Ik typte in veld naam : Wennink Meijer . Vervolgens ging ik met de tab via het volgende invulveld naar het veld : naam en typte daar Janna. Wat bleek , in het vak dat ik had overgeslagen stond Meier. Ik heb het meerdere keren herhaald met hetzelfde resultaat.
Dit staat niet op zichzelf. Bij een controle die ik gisteren hield vond ik een paar maal een overlijdensjaar met een < ( bijv. < 1725 ) ervoor waarvan ik vrijwel zeker weet dat ik die datum niet zelf had ingevoerd. Doe ik iets verkeerd ? Bij voorbaat weer dank voor de reacties. Met groet Aldertjanz
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1066
Re: Onverwachte invoer
28 apr 2026 16:55 - 28 apr 2026 17:02
Ik vermoed dat u Meier hebt herhaalt in het veld 'Tussenvoegsel'
Probeer het als volgt in te vullen: Vul de achterrnaam in, en klik met de muis in het veld 'Voornamen' (net onder naam) en vul in. Controleer de uitdraai.
Een datum < 1725 betekent dat 'voor 1725' is ingevuld.
Probeer het als volgt in te vullen: Vul de achterrnaam in, en klik met de muis in het veld 'Voornamen' (net onder naam) en vul in. Controleer de uitdraai.
Een datum < 1725 betekent dat 'voor 1725' is ingevuld.
Laatst bewerkt 28 apr 2026 17:02 door JayCee.
- Aldert Jan Zevering
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
Re: Onverwachte invoer
30 apr 2026 14:08
Beste JayCee . Ik heb het gisteren geprobeerd door niet de tabtoets te gebruiken en dan gebeurt er niets. Gebruik ik wel de tabtoets dan herhaalt het probleem zich steeds . Als ik de tabtoets dan gebruik slaat hij het vakje van de voornaam over en gaat direct naar de roepnaam. Ik heb bij onderhoud in de lijst met tussenvoegsels gekeken en daar stond inderdaad meier in. Ik heb het daar weggehaald maar het probleem blijft zich voordoen. Ik heb één persoon met de achternaam Wennink Meijer maar daar zie ik niets aan , ook niet in de persoonskaart van haar. Het punt met het jaartal is waarschijnlijk een fout mijnerzijds.