- Bedankjes 0
Aldfaer 12.1 klapt er steeds uit
- Gerrit Diepenbroek
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Aldfaer 12.1 klapt er steeds uit
15 mei 2026 11:17
Beste medewerker,
Ik kan van alles invoeren in Aldfaer. Dus op het eerste gezicht werkt alles goed. Toch klapt het programma er regelmatig uit, met name bij het maken van een groot overzicht als een Parenteel. Ook laat hij regelmatig bij het opstarten vaak steeds dezelfde foutmelding zien. om er na een paar keer wegklikken ermee op te houden.
Wat kan er aan de hand zijn? Ik heb al opnieuw installeren gedaan, zowel over de vorige versie heen als helemaal opnieuw na eerst alles verwijderd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Gerrit Diepenbroek
Ik kan van alles invoeren in Aldfaer. Dus op het eerste gezicht werkt alles goed. Toch klapt het programma er regelmatig uit, met name bij het maken van een groot overzicht als een Parenteel. Ook laat hij regelmatig bij het opstarten vaak steeds dezelfde foutmelding zien. om er na een paar keer wegklikken ermee op te houden.
Wat kan er aan de hand zijn? Ik heb al opnieuw installeren gedaan, zowel over de vorige versie heen als helemaal opnieuw na eerst alles verwijderd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Gerrit Diepenbroek
- Han Kortekaas
-
Re: Aldfaer 12.1 klapt er steeds uit
15 mei 2026 12:51
Heeft u al eens Menu > Stamboom >bestandscontrole en -reparatie gedraaid?
- Gerrit Diepenbroek
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
15 mei 2026 19:07
Ja zeker meerdere malen en ook dan opent Aldfaer bijna steeds met dezelfde foutmelding
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1069
15 mei 2026 20:48 - 15 mei 2026 20:52
Het helpt nooit om het programma overnieuw te installeren. Wat u zou kunnen proberen is twee bestandjes te verwijderen als Aldfaer niet geopend is.
Zorg dat in verkenner de bestandsextensies getoond worden. Ga naar C:\Aldfaer en verwijder daar aldfaer.ini en aldfaer.iniprogram.
Start daarna Aldfaer op en let even op of de Instellingen nog goed staan. Indien nodig doe ook Bestand > Opschonen.
Zorg dat in verkenner de bestandsextensies getoond worden. Ga naar C:\Aldfaer en verwijder daar aldfaer.ini en aldfaer.iniprogram.
Start daarna Aldfaer op en let even op of de Instellingen nog goed staan. Indien nodig doe ook Bestand > Opschonen.
Laatst bewerkt 15 mei 2026 20:52 door JayCee.