- Bedankjes 0
Keuze 'Huwelijk' i.p.v. 'Onbekende relatievorm'
- Alle Metzlar
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Keuze 'Huwelijk' i.p.v. 'Onbekende relatievorm'
28 mei 2026 00:33
Zou er in een volgende versie een keuzemogelijkheid kunnen komen om standaard 'Huwelijk' te kunnen kiezen i.p.v. 'Onbekende relatievorm', of welke andere relatievorm dan ook. Mijn Aldfaer database is inmiddels behoorlijk omvangrijk en in zo'n 99,9% van de gevallen moet ik 'Onbekende relatievorm' wijzigen naar 'Huwelijk' bij het invoeren van een (huwelijks)partner, een voor mij over het algemeen onnodige extra handeling. Voor 1950/1960 waren andere relatievormen bijzonder zeldzaam, verboden of niet geaccepteerd.
- Ruud de Ruiter
-
Re: Keuze 'Huwelijk' i.p.v. 'Onbekende relatievorm'
28 mei 2026 21:34
zie bericht van 06 feb 2026 16:46
- Benjamin
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
29 mei 2026 13:19
Omdat ik zelf ook moest zoeken. Ruud refereert aan een eerder antwoord op dezelfde vraag (ik citeer):
"1 onbekende relatie is bewust gedaan, als automatisch "huwelijk" mogelijk zou zijn wordt niet meer nagedacht welke relatievorm gekozen moet worden."
Persoonlijk zou ik graag de mogelijkheid krijgen dit soort standaarden zelf in te stellen.
"1 onbekende relatie is bewust gedaan, als automatisch "huwelijk" mogelijk zou zijn wordt niet meer nagedacht welke relatievorm gekozen moet worden."
Persoonlijk zou ik graag de mogelijkheid krijgen dit soort standaarden zelf in te stellen.
- Ruud de Ruiter
-
30 mei 2026 10:18
Via een te ontwikkelen "hook" kan misschien een gewenste default keuze mogelijk zijn. Zelf heb ik éénmaal een door een andere (ervaren) gebruiker ontwikkelde hook-functie over genomen.
- Benjamin
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
30 mei 2026 17:48
Ik ben nieuw hier dus vraag wellicht naar de bekende weg: is er iets als een 'wenslijst' voor toekomstige versies, waar dit soort aanvragen kunnen worden ingediend? Zo'n 'hook' klinkt mij nl. als een prettig idee
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1069
30 mei 2026 18:23 - 30 mei 2026 18:25
Wensen kunnen op het forum vermeld worden. Het Aldfaer Team. Zij noteren de wensen, bekijken het of het haalbaar is maar reageren uitsluitend indien noodzakelijk.
Voor zover mij bekend is, is een 'hook' uitsluitend van toepassing op rapporten en niet het programma.
Voor zover mij bekend is, is een 'hook' uitsluitend van toepassing op rapporten en niet het programma.
Laatst bewerkt 30 mei 2026 18:25 door JayCee.