- Bedankjes 0
Fout in datumvak
- Aldert Jan Zevering
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Fout in datumvak
06 jul 2026 16:38
Bij "controleer gegevens " krijg ik een aantal meldingen van overlijdensdata die er vreemd uitzien . Het teken < of > is achter de datum in plaats van ervoor. Als ik achter de > ( zie bijlage ) met "home "wil in dat vak om het te wissen gaat het niet. Druk ik op "del "dan verdwijnt de > maar de datum blijft rechts gesorteerd staan. Als ik met del de cijfers heb gewist en ik type een nieuwe datum in dan staat die weer rechts in het vak.Ik krijg sowieso met enige regelmaat na het intypen van een overlijdensdatum of huwelijksdatum de datum achterstevoren in het scherm te zien en is het jaartal vervangen door een ?.
Ligt dat aan mijn PC ?
Met vriendelijke groet Aldertjanz
Ligt dat aan mijn PC ?
Met vriendelijke groet Aldertjanz
- Han Kortekaas
-
Re: Fout in datumvak
08 jul 2026 10:07
Heeft u al eens geprobeerd om de foutieve datum te selecteren (met de muis er overheen) en dan onder de menu Bewerken verwijderen. Vervolgens Stamboom Bestandscontrole en -reparatie met daarna kijken of een juiste datum ingebracht kan worden. Eerst < of > of ~ gevolgd door de datum.
- Aldert Jan Zevering
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
08 jul 2026 12:13
Dat heb ik toch kunnen wissen maar ik weet nite meer hoe. Ik heb zojuist een tweetal datavakken uitgeprobeerd en daar kan ik notatie invoeren. Als ik bij mijn controle nog meer van die problemen tegenkom zal ik uw voorstel uitproberen. In ieder geval vast bedankt voor uw reactie.
- Ruud de Ruiter
-
09 jul 2026 11:49 - 09 jul 2026 11:50
In "Instellingen" verwijder de vink "Personenlijst zichtbaar". De huidige instelling "bezet" zo ongeveer het gehele venster en dat werkt moeizaam.
Datum vak 28-11-1841>. Dat maakt er platte tekst van (rechtslijnend). Dit moet zijn <28-11-1841 (is vóór 28-11-1841 en linkslijnend)
Plaatsnaam: Buiksloot, een wijk van de gem. Amsterdam
Beter zou b.v. zijn:
Buiksloot, Amsterdam, NH NL of
De Rijp, Alkmaar, NH NL
Apeldoorn, GE NL
Datum vak 28-11-1841>. Dat maakt er platte tekst van (rechtslijnend). Dit moet zijn <28-11-1841 (is vóór 28-11-1841 en linkslijnend)
Plaatsnaam: Buiksloot, een wijk van de gem. Amsterdam
Beter zou b.v. zijn:
Buiksloot, Amsterdam, NH NL of
De Rijp, Alkmaar, NH NL
Apeldoorn, GE NL
Laatst bewerkt 09 jul 2026 11:50 door Ruud de Ruiter.