- Bedankjes 0
Alternatieve namen
- Ben Labree
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Alternatieve namen
12 jul 2026 17:55
Familienamen worden veelal verschillend geschreven, hoe registreer ik dit in aldfaer?
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1075
Re: Alternatieve namen
12 jul 2026 20:06
In principe moet men zich houden aan de schrijfwijze van de akten. Verschillende registraties zijn mogelijk zoals bv de patroniem met varaiante tussen (), Klaassen (Clasen), om omgekeerd.
Gebruik de standaard functie Stamboom > Onderhoud > Achternaam > Sorteren als om de varianten bij de patroniem te sorteren: Clasen > sorteren als Klaassen
Meer details hiervover > Stamboom > Onderhoud > druk op toets F1 en ga naar de paragraaf 'Teksten sorteren'.
Gebruik de standaard functie Stamboom > Onderhoud > Achternaam > Sorteren als om de varianten bij de patroniem te sorteren: Clasen > sorteren als Klaassen
Meer details hiervover > Stamboom > Onderhoud > druk op toets F1 en ga naar de paragraaf 'Teksten sorteren'.
- Ben Labree
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
Re: Alternatieve namen
12 jul 2026 20:30
Wat in mijn stamboom veel voorkomt is dat dezelfde persoon in verschillende akten met een andere schrijfwijze wordt benoemd. Dit heeft niets te maken met patroniemen. De meeste applicaties hebben de mogelijkheid om de verschillende namen waarmee een en dezelfde persoon wordt aangeduid zichtbaar te maken.
In het basisveld moet je een naam voor de persoon kiezen. Dus ik vroeg me af of je de afwijkende schrijfwijzes ook kunt registreren?
In het basisveld moet je een naam voor de persoon kiezen. Dus ik vroeg me af of je de afwijkende schrijfwijzes ook kunt registreren?