- Bedankjes 0
Verborgen tekst bij gedcom export zichtbaar
- Luc Boumans
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Verborgen tekst bij gedcom export zichtbaar
04 aug 2026 11:57
Bij de export van een gedcom, waarbij in de instellingen voor de export in het onderdeel GEDCOM-export het vinkje bij [*Beveiligde*] tekst is weggehaald, blijken deze teksten toch gewoon te zijn opgenomen en bij publicatie op een website (zoals Humo-Gen) zichtbaar.
Is er een manier om deze teksten verborgen te houden?
Is er een manier om deze teksten verborgen te houden?
- Han Kortekaas
-
Re: Verborgen tekst bij gedcom export zichtbaar
04 aug 2026 12:30 - 04 aug 2026 12:31
Luc,
bent u er zeker van dat u bij het onderdeel GEDCOM het vinkje heeft weggehaald en niet bij de Instellingen > bestand > Tekst? Beide instellingen zijn gelijk maar werken apart.
bent u er zeker van dat u bij het onderdeel GEDCOM het vinkje heeft weggehaald en niet bij de Instellingen > bestand > Tekst? Beide instellingen zijn gelijk maar werken apart.
Laatst bewerkt 04 aug 2026 12:31 door Han Kortekaas.
- Luc Boumans
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
04 aug 2026 20:19
Bij beide instellingen heb ik geen vinkje staan. Bij de export altijd, want juist die gegevens wil ik niet publiceren. Bij een rapport kan het een enkele keer wenselijk zijn ook deze gegevens te laten zien, maar eigenlijk staat het daar ook standaard uitgevinkt.
- Luc Boumans
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
04 aug 2026 20:57
Ik denk dat ik het gevonden heb. Op de website staan meerdere stambomen die elkaar deels overlappen. Daardoor komen een aantal personen in meerdere stambomen voor. Als er in een van die stambomen (onbedoeld) een verborgen tekst niet is uitgevinkt, wordt dat bij die persoon in elke andere stamboom getoond.
Ik zal de gedcom bestanden opnieuw moeten inlezen waarbij ik me verzekerd heb van de goede instelling.
Overigens kwam ik in het gedcom bestand de bedoelde tekst niet bij de persoon zelf tegen, maar elders in het bestand.
De bestanden waarin de verborgen tekst wordt getoond zijn gemaakt in de vorige versie (5?) van Aldfaer; die zonder de getoonde tekst in de laatste versie. Ik kan me niet voorstellen dat dit een verklaring kan zijn, maar ik vermeld het voor de zekerheid.
Vooralsnog ga ik ervan uit dat ik toen niet voldoende heb opgelet bij het uitvinken.
Ik zal de gedcom bestanden opnieuw moeten inlezen waarbij ik me verzekerd heb van de goede instelling.
Overigens kwam ik in het gedcom bestand de bedoelde tekst niet bij de persoon zelf tegen, maar elders in het bestand.
De bestanden waarin de verborgen tekst wordt getoond zijn gemaakt in de vorige versie (5?) van Aldfaer; die zonder de getoonde tekst in de laatste versie. Ik kan me niet voorstellen dat dit een verklaring kan zijn, maar ik vermeld het voor de zekerheid.
Vooralsnog ga ik ervan uit dat ik toen niet voldoende heb opgelet bij het uitvinken.