- Bedankjes 0
afsplitsen groep met verschillende namen
- Wessel
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
afsplitsen groep met verschillende namen
24 aug 2026 18:11
In mijn bestand heb ik als stamvader naam Heijckman, zijn kinderen heten Heijckman/Heijckmans/Eijckman, in de opvolgende generaties gaat dit over naar Eijkman, hoe kan ik van deze personen samen een groep maken om alle gegeven (hele stamboom) in een nieuw bestand te kopiëren?
alvast bedankt, mvg Wessel Eijkman
alvast bedankt, mvg Wessel Eijkman
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1074
Re: afsplitsen groep met verschillende namen
24 aug 2026 22:04
Maak een groep voor elke variante van de achternaam met de volgende parameters - Toevoegen: Persoon + Achternaam + is gelijk aan + de respectievlijke achternaam.
Vervolgens kan de groep bewaard worden als nieuwe stamboom (knop met diskette) of een GEDCOM-bestand genereren (knop GED).
Vervolgens kan de groep bewaard worden als nieuwe stamboom (knop met diskette) of een GEDCOM-bestand genereren (knop GED).
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Wessel
- Wessel
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
11 sep 2026 12:49
Probleem is dat ik een stamboom Eijkman heb die RK zijn en een familie Eijkman die Protestants is. Hoe kan ik daar onderscheid in maken zonder 'm helemaal over te zetten en vervolgens alle RK eruit te halen?
alvast dank,
Wessel Eijkman
alvast dank,
Wessel Eijkman
- Han Kortekaas
-
11 sep 2026 15:28
Eigenlijk is de vraag waarom u er een probleem van maakt. Die twee families kunnen toch in een en dezelfde (stamboom)bestand staan. Het bijt elkaar niet. Als u een parenteel of ander rapport voor maakt dan krijgt u beslist alleen die familie te zien.
Voorts kunt u toch bij ieder persoon via het feit Religie aangeven tot welke gezindte iemand behoort. Moet u wel per persoon zeker weten want er waren in het verleden nog wel eens wisselingen op moment van huwelijk of veranderingen vanwege andere belangen.
Voorts kunt u toch bij ieder persoon via het feit Religie aangeven tot welke gezindte iemand behoort. Moet u wel per persoon zeker weten want er waren in het verleden nog wel eens wisselingen op moment van huwelijk of veranderingen vanwege andere belangen.
- Wessel
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
11 sep 2026 16:04
de RK familie is geen familie van mijn protenstante familie.......
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1074
11 sep 2026 21:37
Is uw vraag dan dat de stamboom gesplits moet worden op basis van religie, en niet op verschillende namen, zoals het onderwerp aangeeft? Zo ja, kunt u toch, zoals Han Kortekaas aangeeft (2de alinea), op basis van religie een groep maken.
- Wessel
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
12 sep 2026 14:07
ik heb een heleboel families en het bestand staan, maar gezien mijn eigen achternaam Eijkman (Protestants) is het lastig om te zien waar ik bezig ben, die 2 Eijkman families lopen door elkaar, ik zou dan op naam en religie moeten kunnen afsplitsen? bovendien zijn er 3 a 4 schrijfwijzen, Heijckman, Heijkman, Heikman, Eijckman en Eijkman. Mooiste zou zijn als je je hele stamboom kon afsplitsen, dus startent bij de oudste voorouder, zelfde als je een rapport maakt.......
- Han Kortekaas
-
12 sep 2026 14:46 - 12 sep 2026 14:47
Als u nu bijvoorbeeld uzelf Referentiepersoon maakt en u kiest via Extra > Instellingen > Vensters voor een felle kleur voorgeslacht/nageslacht dan heeft u toch al een onderscheid met de andere tak familie?
U zou ook van de oudste voorvader van de andere tak een Groep kunnen maken en dan afsplitsen. Zie het artikel afsplitsen van een groep
Maar ik zie meer nadelen dan voordelen aan het hebben van aparte stambomen.
U zou ook van de oudste voorvader van de andere tak een Groep kunnen maken en dan afsplitsen. Zie het artikel afsplitsen van een groep
Maar ik zie meer nadelen dan voordelen aan het hebben van aparte stambomen.
Laatst bewerkt 12 sep 2026 14:47 door Han Kortekaas.