twee versies aldfaer

Lees meer

twee versies aldfaer

03 sep 2026 14:02
Goedemiddag,
Ik heb van een inmiddels overleden oom een oud bestand Aldfaer gekregen met de dringende opdracht dit niet naar een nieuwe versie te brengen omdat het dan niet meer werkt. Overigens werkt het nu ook niet goed omdat hij er zelf een databestand naast had geknutseld waarover ik niet beschik.
Daarnaast wil ik van een familielid van de andere kant een nieuw bestand Aldfaer ontvangen.
Hoe behoud ik het oude bestand, of werk dat zelfs bij naar nieuw, en kan ik toch het nieuwe gebruiken?
Met vriendelijke groet, Harriët

Lees meer

Re: twee versies aldfaer

03 sep 2026 17:15
Harriët,
welke versie draait u zelf?
Onder Menu > Bestand > ziet u 'Zoek Aldfaer bestanden', dan ziet u de versie van het bestand van uw oom. Ik neem aan dat u dat bestand op uw Pc heeft staan.
Wellicht is dit een oudere versie die geconverteerd moet worden. 

Het nieuwe bestand van uw neef zou gewoon toegevoegd kunnen worden aan de map waar u de stamboombestandjes heeft staan en dan met Bestand > Open geopend kunnen worden.

Als u niet uit punt 1 kunt komen mag u het bestand naar mijn adres sturen.

Lees meer

05 sep 2026 21:12
Goedenavond meneer Kortekaas,
Het bestand van mijn oom draait op 6.2; met dus de uitdrukkelijke waarschuwing dit niet naar een nieuwe versie te brengen. Wat kan er mis gaan bij het converteren?
Enfin, nu kan ik er ook niet veel mee behalve er in kijken en wijzigen, maar geen rapporten draaien.
Ik zou het fijn vinden als u me hiermee wilt helpen. Ik denk dat ik het dan moet exporteren als ged.com? Naar welk adres kan ik het sturen?

Met vriendelijke groet,
Harriët

Lees meer

06 sep 2026 13:38
Harriët.
u kunt het bestand zelf, dus niet gaan exporteren naar gedcom o.i.d.. 
Mijn emailadres vindt u onder mijn profiel "lees meer'

Ik snap die uitdrukkelijke waarschuwing niet, maar zal kijken wat hij voor ogen had. Het bestand hou ik intakt maar maak er een nieuw geconverteerd bestand van.

Gemaakt door Kunena