- Bedankjes 0
Stamboombestand bewaren: [FOUT] Kan inhoud bestand niet naar tijdelijk bestand s
- Romijn
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Stamboombestand bewaren: [FOUT] Kan inhoud bestand niet naar tijdelijk bestand s
13 sep 2026 19:44
Geachte forumleden,
Vandaag loop ik tegen een heel erg vervelend probleem aan.
Toen ik mijn bestand wenste af te sluiten (daarbij ga ik eerst via "Home" naar mijn referentiepersoon en gebruik dan het "opslaan" icoontje.
Plots de melding: Stamboombestand bewaren: [FOUT] Kan inhoud bestand niet naar tijdelijk bestand schrijven file_an.alf
Ik probeerde ook nog via Stamboom, bestand opschonen, maar kon daarna nog het bestand niet opslaan (om vervolgens via sluiten/afsluiten het bestand correct te bewaren).
Iemand een oplossing? ... en dringend graag ? sorry, sorry
Met dank en beleefde groeten,
Romijn (Robert Mijnendonckx, België)
Vandaag loop ik tegen een heel erg vervelend probleem aan.
Toen ik mijn bestand wenste af te sluiten (daarbij ga ik eerst via "Home" naar mijn referentiepersoon en gebruik dan het "opslaan" icoontje.
Plots de melding: Stamboombestand bewaren: [FOUT] Kan inhoud bestand niet naar tijdelijk bestand schrijven file_an.alf
Ik probeerde ook nog via Stamboom, bestand opschonen, maar kon daarna nog het bestand niet opslaan (om vervolgens via sluiten/afsluiten het bestand correct te bewaren).
Iemand een oplossing? ... en dringend graag ? sorry, sorry
Met dank en beleefde groeten,
Romijn (Robert Mijnendonckx, België)
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1074
Re: Stamboombestand bewaren: [FOUT] Kan inhoud bestand niet naar tijdelijk bestand s
13 sep 2026 20:04
Staat de stamboom in OneDrive, DropBox o.d.? Zo ja, dan is het bestand mogelijk beschadigd. Gezien Bestand > Opschonen geen soelaas bied dan is het inlezen van een recente veiligheidskopie is de oplossing.
Afsluiten van Aldfaer kan simpelweg door Bestand > Afsluiten (Ctrl+Q) of de rode X in de rechter bovenhoek van het hoofdvenster. Eerst teruggaan naar de referentiepersoon is overbodig. Bij afsluiten zal Aldfaer automatisch vragen of de wijzigingen dienen te worden bewaard. Het disketje (Ctrl+S) kan tussentijdse wijzigingen/toevoegingen opslaan.
Afsluiten van Aldfaer kan simpelweg door Bestand > Afsluiten (Ctrl+Q) of de rode X in de rechter bovenhoek van het hoofdvenster. Eerst teruggaan naar de referentiepersoon is overbodig. Bij afsluiten zal Aldfaer automatisch vragen of de wijzigingen dienen te worden bewaard. Het disketje (Ctrl+S) kan tussentijdse wijzigingen/toevoegingen opslaan.
- Romijn
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
Re: Stamboombestand bewaren: [FOUT] Kan inhoud bestand niet naar tijdelijk bestand s
13 sep 2026 20:39
Hel erg bedankt voor het snelle antwoord.
Natuurlijk hoop ik dat het werk van vanavond niet nodeloos is geweest.
Ik zal nog reageren als ik Uw remedie heb uitgevoerd.
Nogmaals dank en beleefde groeten,
Romijn / Robert
Natuurlijk hoop ik dat het werk van vanavond niet nodeloos is geweest.
Ik zal nog reageren als ik Uw remedie heb uitgevoerd.
Romijn / Robert
- Romijn
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
14 sep 2026 23:26
Geachte forumleden en Beste JayCee,
Waarschijnlijk ligt de oorzaak niet bij Aldfaer maar bij een corrupt bestand of een corrupte toegang tot mijn externe harde schijf. Ik heb het behoorlijk pokkedruk en werk eraan als ik kan.
Romijn (Robert)
Waarschijnlijk ligt de oorzaak niet bij Aldfaer maar bij een corrupt bestand of een corrupte toegang tot mijn externe harde schijf. Ik heb het behoorlijk pokkedruk en werk eraan als ik kan.
Romijn (Robert)