veiligheidskopie installeren na crash

Lees meer

veiligheidskopie installeren na crash

17 sep 2026 16:13
Mijn stamboom is gecrasht en alle ingevoerde data zijn niet meer zichtbaar. Gelukkig heb ik een recente veiligheidskopie maar ik weet niet hoe ik die kan installeren. Wie kan mij hierbij helpen?

Lees meer

Re: veiligheidskopie installeren na crash

17 sep 2026 17:09
Menu>Bestand> Zoek Aldfaer bestanden en zet alle vinkjes.
Dan ontstaan een lijst met alle bestanden.
Klik op de regel van de gewenste stamboom of veiligheidskopie en druk op de knop Open.

Lees meer

19 sep 2026 14:03
Bedankt voor de. reactie. Ik heb de instructie gevolgd maar de data kwamen niet tevoorschijn. .Alle velden bleven leeg. Wat nu te doen?

Lees meer

20 sep 2026 00:28 - 20 sep 2026 00:28
De 'recente' veiligheidskopie was die ná of vóór die computercrash.
Op de methode 'Zoek Aldfaer bestanden '  heeft u kunnen zien hoeveel records er zijn. Als u daar wel een aantal personen ziet maar vervolgens na het terugzetten daarvan geen gegevens in de personenlijst, dan lijkt het een VK te zijn van de stamboom ná de crash.
Zoek eens of er nog andere VK's zijn van eerdere datum.
Laatst bewerkt 20 sep 2026 00:28 door Han Kortekaas.

Lees meer

20 sep 2026 09:53
Het lukt me nog steeds niet. Ik heb de laatste veiligheidskopieen uit de map verwijderd en de aanbevolen procedure gevolgd. Nu krijg ik de melding:

Het bestand C:\Users\Gebruiker\Documents\Aldfaer\Stambomen\stamboom Pasman.aldf is al in een andere Aldfaer-sessie geopend.
Als u een nieuwe Aldfaer-sessie hebt gestart kunt u een ander bestand openen via Bestand -> Open...

Als ik via bestand open, krijg ik nog steeds lege velden.

Vraagje: moet ik de procedure volgen terwijl de stamboom geopend is of wanneer er geen stamboom open is?

Lees meer

20 sep 2026 11:56
Jammer dat u Veiligheidskopieën heeft verwijderd.

De melding betekent dat u een Aldfaer stamboom al heeft geopend

Ik denk het beste dat er met Teamviewer wordt gekeken.

Gemaakt door Kunena