- Bedankjes 0
Land invullen??
- Marc Kleefstra
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Land invullen??
18 sep 2026 15:10
Hallo,
In het invoer scherm van personen zie ik geen apart invulveld voor het land. Het menu Stamboom|Onderhoud|Land suggereert in mijn optiek echter dat je wel ergens landen zou moeten kunnen invullen? Kon dit ook niet goed terugvinden in de handleiding.
Voorheen vulde ik alleen de plaatsnaam in, was het een plaats in het buitenland dan tikte ik tussenhaakjes de internationale aanduiding er achter, maar..... ik wilde eigenlijk ook wel provincies erbij hebben, want ook in Nederland kan dit anders zorgen voor verwarring. ("Hengelo in Overijssel of in Gelderland? Welke van de twee bedoel je Marc?")
Of moet je dat bij de notities kwijt? Maar als dat zo is, waarom is via Stamboom|Onderhoud dan ook Land beschikbaar?
Het heeft geen haast, de stamboom loopt niet weg, maar ik ben wel nieuwsgierig.
Met vriendelijke groet,
Marc Kleefstra
www.genealogieonline.nl/het-geslacht-kleefstra/
In het invoer scherm van personen zie ik geen apart invulveld voor het land. Het menu Stamboom|Onderhoud|Land suggereert in mijn optiek echter dat je wel ergens landen zou moeten kunnen invullen? Kon dit ook niet goed terugvinden in de handleiding.
Voorheen vulde ik alleen de plaatsnaam in, was het een plaats in het buitenland dan tikte ik tussenhaakjes de internationale aanduiding er achter, maar..... ik wilde eigenlijk ook wel provincies erbij hebben, want ook in Nederland kan dit anders zorgen voor verwarring. ("Hengelo in Overijssel of in Gelderland? Welke van de twee bedoel je Marc?")
Of moet je dat bij de notities kwijt? Maar als dat zo is, waarom is via Stamboom|Onderhoud dan ook Land beschikbaar?
Het heeft geen haast, de stamboom loopt niet weg, maar ik ben wel nieuwsgierig.
Met vriendelijke groet,
Marc Kleefstra
www.genealogieonline.nl/het-geslacht-kleefstra/
- Han Kortekaas
-
- Marc Kleefstra
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
Re: Land invullen??
18 sep 2026 18:02
Het behoort dus eigenlijk helemaal niet tot de standaard te registreren gegevens als in bij geboorteplaats begrijp ik hieruit.
In dat geval hou ik het maar zoals het nu is.
In ieder geval bedankt.
In dat geval hou ik het maar zoals het nu is.
In ieder geval bedankt.
- Ruud de Ruiter
-
18 sep 2026 18:31
Marc,
Noodzakelijke handelingen: Klik Feiten - Rechtsklik Feit - Feit toevoegen - Kies Adres - Vul de velden in. Ook toevoegen bij. . .
Probleem: de eventuele provincie kun je alleen in Notitie kwijt. Postcode praktisch alleen voor levende of relatief recent overleden personen want pas rond de jaren 60 ingevoerd
Mijn keuze om het aantal klikken te beperken:
In hoofvenster Plaats kiezen, vul in, b.v. Rotterdam, ZH NL of Antwerpen, ANT BE
Noodzakelijke handelingen: Klik Feiten - Rechtsklik Feit - Feit toevoegen - Kies Adres - Vul de velden in. Ook toevoegen bij. . .
Probleem: de eventuele provincie kun je alleen in Notitie kwijt. Postcode praktisch alleen voor levende of relatief recent overleden personen want pas rond de jaren 60 ingevoerd
Mijn keuze om het aantal klikken te beperken:
In hoofvenster Plaats kiezen, vul in, b.v. Rotterdam, ZH NL of Antwerpen, ANT BE
- Ruud de Ruiter
-
19 sep 2026 20:58
Voor degene die het interreseert.
Ik heb een Excel "State Codes" en "Titels" met meerdere tabellen per land met daarin provincie afkortingen
Geïnteresserd? Stuur mij een mail
Klik daartoe links "lees meer" en je vindt mijn e-mail adres
Ik heb een Excel "State Codes" en "Titels" met meerdere tabellen per land met daarin provincie afkortingen
Geïnteresserd? Stuur mij een mail
Klik daartoe links "lees meer" en je vindt mijn e-mail adres