groep personen met bepaalde functie zelfde soort voorkomen geven in diversen

Lees meer

groep personen met bepaalde functie zelfde soort voorkomen geven in diversen

27 sep 2026 14:40
Hallo,
ik gebruik de feitsoort functie om onder andere burgemeesters, schepen, pastoors, dekens, ... aan te duiden. Om die personen makkelijk te onderscheiden van de "gewone burger" zou ik deze personen via diversen en presentatie een aparte kleur of aanduiding willen geven zodat ze in de personenlijst opvallen en dat het duidelijk is welke functie ze hebben. Zo heb ik een aantal burgemeesters de optie onderstreept gegeven.
Omdat het om nogal wat personen gaat zou ik willen weten of en hoe ik een groep met een specifieke functie allemaal tegelijk dezelfde kleur of aanduiding kan geven.
Dan zou ik bvb de schepenen blauw kunnen geven, de pastoors in vet of iets gelijkaardigs.
ik heb geen dergelijke optie gevonden voor een groep enkel voor een persoon, maar er zit nogal veel volk in elk van de groepen, vandaar de vraag.
alvast bedankt
Stephaan

Lees meer

Re: groep personen met bepaalde functie zelfde soort voorkomen geven in diversen

27 sep 2026 16:09
Zo'n functie is niet voorhanden

Lees meer

Re: groep personen met bepaalde functie zelfde soort voorkomen geven in diversen

29 sep 2026 18:57
Stephaan,
overweeg het veld code te gebruiken en daar b.v. wethouder en andere functies in te voeren

Gemaakt door Kunena