- Bedankjes 0
notities
- Vittali
- Auteur
Lees minder
Lees meer
notities
28 sep 2026 14:55
Ik heb in Legacy Family Tree een GEDCOM-bestand gemaakt en dit geïmporteerd in Aldfaer. Vervolgens heb ik in Aldfaer een parenteel aangemaakt van de eerste persoon in mijn stamboom. Bij de notities van iedere genoemde persoon worden echter mijn adres, telefoonnummer en e-mailadres vermeld. Deze gegevens worden daardoor ongeveer 1.600 keer herhaald.Voor zover ik kan zien, staan deze contactgegevens nergens in de notities in Legacy. Wat kan hiervan de oorzaak zijn en hoe kan ik deze gegevens verwijderen? Aldfaer is volledig nieuw voor mij.Hartelijk dank voor uw antwoord.
- Han Kortekaas
-
Re: notities
28 sep 2026 17:09
Iedere GEDCOM bestaat uit informatie die naast de standaard codes ook codes (Tags) van de leverancier zelf bevat. Deze Tags beginnen allemaal met een underscore.
Als Aldfaer de Tag niet herkent dan kunt u de inhoud van onbekende Tags in het vak Notities laten zetten. U heeft bij de import een vinkje gezet bij 'opnemen in notities of opmerking'. Om dit te corrigeren moet u de gedcom nogmaals in een schoon bestand importeren maar dan zonder dat vinkje!
Als Aldfaer de Tag niet herkent dan kunt u de inhoud van onbekende Tags in het vak Notities laten zetten. U heeft bij de import een vinkje gezet bij 'opnemen in notities of opmerking'. Om dit te corrigeren moet u de gedcom nogmaals in een schoon bestand importeren maar dan zonder dat vinkje!