MyHeratage

• van de Hulsbeek
  • Onderwerp Auteur
Meer
27 mei 2021 12:39 - 27 mei 2021 12:42 #41098 door van de Hulsbeek
MyHeratage werd gestart door van de Hulsbeek
Ik startte met Aldfaer omdat ik de gegevens van mijn broer en mezelf wilde digitaliseren.
In de startfase kreeg ik ongevraagd mailtjes van MyHeratage die mij nieuwsgierig maakten, maar die al snel irriteerden. Op advies controleerde ik via Extra>Instellingen>online diensten en herinner me nu niet meer of de keuzemogelijkheid "MyHeratage" standaard op niet actief staat. Zeker weet ik wel dat ik die op dat moment op niet actief gezet heb of zo heb laten staan. Het privacyfilter stond in ieder geval op actief. De MyHeratage mails bleven komen en ik verwijderde ze ongeopend.

Op 24 mei j.l. ontving ik weer een bericht dat mijn nieuwsgierigheid trok. Het begon met "Beste Bert". Ik viel van mijn geloof toen ik verder las. Men heeft ongevraagd een site van me aangemaakt en ik heb daar 1 volger die ik hopelijk zelf ben. Ik heb 44 Smart Matches en totaal 1314 Smart Matches die wachten op bevestiging. Het gaat als volgt verder:
Welkom, Mijn naam is Bert van de Hulsbeek en ik ben deze site begonnen. Deze site werd gemaakt met MyHeratage. Dat is een mooi systeem dat mensen zoals u en ik in staat stelt een privésite te maken. Het gaat nog even verder.
Mijn klomp brak dat mijn hele stamboom getoond wordt erger nog, foto's die ik gedownload heb.
MyHeratage volgt me nog op de voet getuige de opmerking dat mijn site het laatst op 4 januari j.l. is bijgewerkt. Zó lang is "mijn site" dus minimaal al zonder mijn medeweten in de lucht! Ter info nog, "Publiceren" onder Rapportage staat standaard op "uitgeschakeld".

Ik informeer u zo omslachtig omdat ik even niet weet wat te doen. Ik vind sowieso dat u dit moet weten. Bovendien wil ik uw advies over hoe verder te handelen.
MyHeratage heb ik onmiddellijk gemaild en ter verantwoording geroepen. Van hen heb ik nog geen antwoord.

Met vriendelijke groet,

Bert van de Hulsbeek
Laatst bewerkt 27 mei 2021 12:42 door van de Hulsbeek. Reden: woord aangevraagd veranderd in aangemaakt. Dit is nogal essentieel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
27 mei 2021 13:37 #41099 door JayCee
Beantwoord door JayCee in topic MyHeratage
Bert,
waarschijnlijk heeft u onachtzaam één of meerdere vinkjes gezet op de website van MyHeritage alsook uw e-mailadres gegeven. Als u alles wil verwijderen bij MyHeritage kan u de toepasselijke acties ondernemen:

Hoe verwijder ik mijn stamboom van mijn falilie site?

Hoe kan ik in de Family Tree Builder een stamboom verwijderen?

Hoe verwijder ik mijn registratie bij MyHeritage?

Hoe verwijder ik mijn familie site van MyHeritage?

Meer
27 mei 2021 14:43 - 27 mei 2021 14:43 #41101 door Carel Plantagie
Beantwoord door Carel Plantagie in topic MyHeratage
Bert,

Mogelijk heb je in het verleden gebruik gemaakt van 'Family Tree Builder'. Hiermee kun je exporteren naar een website bij MyHeritage. Vanuit Aldfaer kan dit in ieder geval NIET gebeurt zijn. Dan zul je minimaal een gedcom moeten aanmaken en deze uploaden bij een online dienst, zoals Genealogieonline, Geneanet en MyHeritage.

Vanuit Aldfaer kun je alleen zoeken bij MyHeritage. Voor extra informatie (van MyHeritage) zul je dan bij hen betaald lid moeten worden.
Laatst bewerkt 27 mei 2021 14:43 door Carel Plantagie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: van de Hulsbeek

• van de Hulsbeek
  • Onderwerp Auteur
Meer
05 juni 2021 14:50 #41206 door van de Hulsbeek
Beantwoord door van de Hulsbeek in topic MyHeratage
Bedankt voor je informatie Jay.
Enkele malen heb ik nog geprobeerd via mail bij MyHeritage informatie in te winnen over hoe het komt dat mijn complete gegevens zijn gebruikt en dat er ongevraagd een persoonlijke site voor me is aangemaakt. Ik krijg geen antwoord, erger nog, ik werd nadien met nieuwe mailtjes bestookt met informatie die ik niet wil.
Ik beschouw de benadering als behoorlijk agressief. Blij ben ik dan ook met jouw informatie die het mij mogelijk maakte alle gegevens bij myHeritage te verwijderen. Hartelijk dank hiervoor.

Gemaakt door Kunena