Afgesloten discussies van de helpdesk

gemeente code

Lees meer

Re: gemeente code

27 mei 2015 20:29
Als, ik herhaal als, want ik zie de zin nite, kan men altijd nog een eigen feid CBSCode aanmaken.Maar ja als men om werk verlegen zit ....
Onderwerp is gesloten.
  • FrankK
  • Auteur
Lees meer

28 mei 2015 13:22
Hallo Han,

Ben hier niet geheel met je eens, dat de plaats ook zonder provincie of land gevonden word.

Gaat in de meeste gevallen wel goed, maar

Kijk eens naar Groningen
Ligt uiteraard in Nederland in de Provincie Groningen zou je zeggen, ,maar wat denk je van Suriname of Gröningen in Zweden.

Zijn zo nog wel meer plaatsen die ergens anders ook te vinden zijn.

Om dit uit te sluiten moet dus de minimaal de landcode erbij vermeld worden.
NL / NED / NLD of Nederland / Netherlands / Holland

Gebruik de kolom onderhoud plaats tijdelijk om de landelijke plaatscode in te voeren.
Begrijp inmiddels dat er niet een speciale kolom hiervoor bestaat maar als dit ooit aangemaakt gaat worden mogelijk in combinatie met Lengte-Breedtegraad, dan zijn alle opties mogelijk.
Dit om te zien wat ik al aangepast heb / waar ik gebleven ben.

Iedereen wederom bedankt voor de input
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

28 mei 2015 14:51
Frank,

in het sjabloon Coördinaten zie je dat er 5066 plaatsnamen in Nederland staan. Die heb ik allemaal persoonlijk door mijn vingers gehad om de coördinaten op Google te vinden en te controleren op de landkaart.
Zoals gezegd is er bij 3% van alle namen een toevoeging van de provincie-letters afdoende.

Meestal begin je te overwegen als iets doorslaat van 80/20 naar 90/10 om een systeem te wijzigen.

Maar ieder zijn meug.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

28 mei 2015 15:06
Han,

Zijn er niet meer plaatsen in Nederland?
Of zijn dit plaatsen die je zelf in je database hebt staan?
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

28 mei 2015 15:16
Hans,
volgens het sjabloon 'Coordinaten' heb ik nog 833 namen te gaan. Op moment dat ik dit project in 2011 ben gestart had ik dus 5900 namen in Nederland; e.e.a. opgezet aan de hand van BAGlijst, en een aantal sites op gebied van plaatsnamen zoals de plaatsengids.nl De laatste geeft een site met foto's van de plaatsnaambordjes!
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

28 mei 2015 17:37
Ik heb nog ruim 800 plaatsen (veel Groningen en Drenthe) met coördinaten.
Misschien kun je ze gebruiken (scheelt opzoeken)
Onderwerp is gesloten.
  • FrankK
  • Auteur
Lees meer

28 mei 2015 18:25
Geacht helpdesk en gebruikers,

In onderstaande wil ik uiteindelijk de 393 gemeentes overhouden die heden in Nederland zijn (zie CBS van het rijk). Wel wil ik de wijk en oude benamingen handhaven, zoals zoveel gebruikers willen.

wijk/gehucht/plaats - Gemeente - provincie - NL

Ga het volgende nu aanpassen en heb vandaag een start hiermee gemaakt.

Het is tweeledig, de plaatsen moeten op de kaart in elk genealogisch programma gevonden kunnen worden (Aldfaer-Geneanet-Mijngenea-voorouders.net en geonames van google dat de leidraad is.

het onderstaand plaatje geeft weer hoe ik het oplos:

zie de plaats Zwijndrecht als voorbeeld:
deze had ik een 30 tal in mijn bestand zitten verschillend geschreven met of zonder afkortingen van provincie en land

Onder aan het kaartje zie je [*06428*] Zwijndrecht, Zuid Holland, dit is de bevolkingsreconstructie uit die plaats waar wijk/gehucht/plaats van Zwijndrecht voorkomt. (Voordeel is nu af te splitsen als plaatsreconstructie.

Heb nu tevens een zo kort mogelijke provincie en landcode die in een 11 tot 16 generatie voorouders uitgedraaid kan worden via excel transport op een stukje papier van 120 cm breed.
(Dit was mijn uiteindelijke rede om dit goed te gaan zetten in mijn bestand)

Daar waar niet duidelijk is waar persoon thuis hoort, in Nederland of Belgie, moet dit (later) op regelniveau bekeken worden.

Ieder is vrij om te doen zoals hierboven al beaamt is, en leg hier alleen uit wat ik zelf aan pas om e.e.a. beheersbaar te houden. (had bij de start 32.000 plaatsnamen in mijn bestand.
vaak ook niet plaats gebonden zoals data, kerk, ziekenhuis, kerkhof die op de plaats genoteerd stonden wat niet juist is.

Mijn enigste vraag die ik nu nog heb is of ik NL of NLD als afkorting moet gebruiken om in bovenstaande programma's alles op de kaart te krijgen.

Nogmaals bedankt

Bijlagen:

Onderwerp is gesloten.
Lees meer

28 mei 2015 19:44
Hans Weggemans schreef : Ik heb nog ruim 800 plaatsen (veel Groningen en Drenthe) met coördinaten.
Misschien kun je ze gebruiken (scheelt opzoeken)
Hans, dat helpt altijd de tijd te korten, dus graag
Han
Onderwerp is gesloten.
  • Jan Visser
Lees meer

28 mei 2015 19:45
Frank

Het is niet mijn ding waar je mee bezig bent, maar dat terzijde.
Van mijn zoon internationaal bezig in Dubai weet ik dat NL het meest gebruikelijke is. Dat zie je ook bij de diverse internet sites die op .NL eindigen.
Jan
Onderwerp is gesloten.
  • FrankK
  • Auteur
Lees meer

28 mei 2015 20:45
Hallo Han,

Voor Brabant wil ik deze wel voor je opzoeken, doe dat tenslotte toch, stuur maar een mail.

Indien we je zo zouden kunnen helpen door deze bij een volgende update met deze 800 gereed te zijn brengt dat ook weer voordeel voor de andere gebruikers.

Vele handen maken licht werk.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

28 mei 2015 20:49
Je hebt de keuze tussen de standaard 2 of 3 letter ISO 3166-1 landcodes, maar OF 2-letter OF 3-letter en dus niet gemengd
Zie nl.wikipedia.org/wiki/ISO_3166-1
Hierbij is op te merken dat beide een unieke code voor alle landen oplevert.
Tevens dat de 2-letter code, met uitzondering van USA en GB, tevens de internet domein landindicatie is
De volgende gebruiker (s) zei dank u: FrankK
Onderwerp is gesloten.
  • FrankK
  • Auteur
Lees meer

28 mei 2015 20:54
Hallo Han,

Bedankt is belangrijke info om ook mee te nemen.
en in Hoofdletters las ik.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena