- Bedankjes 100
Afgesloten discussies van de helpdesk
Persoonslijst sortering plaats gedoopt/geboren
- Frank
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
Persoonslijst sortering plaats gedoopt/geboren
26 aug 2016 08:32
Zag gisteren iets vreemd in de sortering van de persoonslijst
Deze had ik als enigste kolom aangezet om te sorteren.
Sorteer ik op Heesch dan komen er maar weinig hits
Sorteer ik op Heesch,
Dan lijkt het wel of de sortering achter de komma voor de sortering voor de komma gaat.
Alles word door elkaar gezet.
ps. draai elke keer bestandsherstel bij afsluiten dus dit kan het niet zijn.
vanochtend dus nog steeds deze bemerking gezien.
Deze had ik als enigste kolom aangezet om te sorteren.
Sorteer ik op Heesch dan komen er maar weinig hits
Sorteer ik op Heesch,
Dan lijkt het wel of de sortering achter de komma voor de sortering voor de komma gaat.
Alles word door elkaar gezet.
ps. draai elke keer bestandsherstel bij afsluiten dus dit kan het niet zijn.
vanochtend dus nog steeds deze bemerking gezien.
Onderwerp is gesloten.
- Frank
-
Auteur
Re: Persoonslijst sortering plaats gedoopt/geboren
26 aug 2016 08:40 - 26 aug 2016 08:45
Kijk in naar de plaats dan zie ik hetvolgende:
en kijk ik via Heesch, Bernheze,NB,NL
heb ik 7912 hits
Conclusie:
Je zou dus verwachten dat je op de plaats Heesch de dopen/geboren kan sorteren maar helaas dit is niet mogelijk.
Noem dit dus wel een Buck.
Hoop dat het Aldfaer team het weer op pakt om het te verhelpen.
en kijk ik via Heesch, Bernheze,NB,NL
heb ik 7912 hits
Conclusie:
Je zou dus verwachten dat je op de plaats Heesch de dopen/geboren kan sorteren maar helaas dit is niet mogelijk.
Noem dit dus wel een Buck.
Hoop dat het Aldfaer team het weer op pakt om het te verhelpen.
Laatst bewerkt 26 aug 2016 08:45 door Frank . Reden: Conclusie
Onderwerp is gesloten.
- Han Kortekaas
-
26 aug 2016 10:50
Je moet het plaatje laten zien zodat ook de kolom 'sorteer als' zichtbaar is.
Onderwerp is gesloten.
- Ruud de Ruiter
-
26 aug 2016 11:26 - 26 aug 2016 11:33
Zoeken op Heesch, Bernheze,NB,NL
geeft als resultaat alle personen waarin voorkomt
Heesch of
Bernheze,NB,NL
Ben niet zeker of het ook is
Bernheze of
NB of
NL
geeft als resultaat alle personen waarin voorkomt
Heesch of
Bernheze,NB,NL
Ben niet zeker of het ook is
Bernheze of
NB of
NL
Laatst bewerkt 26 aug 2016 11:33 door Ruud de Ruiter.
Onderwerp is gesloten.
- Ruud de Ruiter
-
26 aug 2016 13:44 - 26 aug 2016 13:46
Ter verduideling
Heesch Berneze geeft dus 2 resultaten per vermelding
Heesch Berneze geeft dus 2 resultaten per vermelding
Laatst bewerkt 26 aug 2016 13:46 door Ruud de Ruiter.
Onderwerp is gesloten.
- Frank
-
Auteur
26 aug 2016 15:06 - 26 aug 2016 15:11Han Kortekaas schreef : Je moet het plaatje laten zien zodat ook de kolom 'sorteer als' zichtbaar is.
Hallo Han, kijk eens in eerste post ?
plaatjes 2de post is sortering op onderhoud plaats om aan te geven dat er veel meer personen in mijn bestand zitten die in Heesch geboren zijn.
Ruud:
Heb dus twee sorteringen gemaakt
Heesch
Heesch, = "komma"
ook nog getest met
Heesch, Bernheze,NB,NL
maar blijft dezelfde sortering.
zie onderstaand plaatje
zie tevens dat selectie (onderin de eerste persoon is in ..., Bernheeze,NB,NL die tevoorschijn komt en ook niet wordt gewijzigd, ook niet als je op een ander klikt.
Laatst bewerkt 26 aug 2016 15:11 door Frank . Reden: plaatje wordt niet getoond
Onderwerp is gesloten.
- Han Kortekaas
-
26 aug 2016 16:55 - 26 aug 2016 16:56
Frank, in de eerste post staat geen plaatje van Onderhoud Plaats met daarin de twee kolommen Tekst en sorteren als.
Het hele verhaal komt er op neer dat de personenlijst op 'sorteren als' wordt gepresenteerd en als jij dus in de sorteer als kolom voor plaatsen iets anders hebt staan dan sorteert Aldfaer daar dus op.
Dus nogmaals graag een plaatje van de twee kolommen van Onderhoud p0laats en niet van de personenlijst.
En Ruud, ik denk dat je er naast zit.
Het hele verhaal komt er op neer dat de personenlijst op 'sorteren als' wordt gepresenteerd en als jij dus in de sorteer als kolom voor plaatsen iets anders hebt staan dan sorteert Aldfaer daar dus op.
Dus nogmaals graag een plaatje van de twee kolommen van Onderhoud p0laats en niet van de personenlijst.
En Ruud, ik denk dat je er naast zit.
Laatst bewerkt 26 aug 2016 16:56 door Han Kortekaas.
Onderwerp is gesloten.
- Ruud de Ruiter
-
27 aug 2016 17:37
En ja, ik zat er naast.
Ik verwarde de zoekfunctie in de onderhoudslijst met de zoekfunctie Ctrl+F in Aldfaer
Opmerking: zoekfunctie onderhoudslijst.
Als per persoon alle plaatsvelden zijn ingevoerd zijn dat standaard al 8 vermeldingen. Zijn die identiek, dan wordt de persoon dus 8x vermeld. Als daar dan ook nog het plaatsveld van Adresvermeldingen bijkomen, kan dat dus per persoon aardig oplopen. Hetgeen het aantal van 7000plus verklaart.
Ik verwarde de zoekfunctie in de onderhoudslijst met de zoekfunctie Ctrl+F in Aldfaer
Opmerking: zoekfunctie onderhoudslijst.
Als per persoon alle plaatsvelden zijn ingevoerd zijn dat standaard al 8 vermeldingen. Zijn die identiek, dan wordt de persoon dus 8x vermeld. Als daar dan ook nog het plaatsveld van Adresvermeldingen bijkomen, kan dat dus per persoon aardig oplopen. Hetgeen het aantal van 7000plus verklaart.
Onderwerp is gesloten.
- Han Kortekaas
-
28 aug 2016 00:50
Ik denk dat het niet zo precies in elkaar zit.
Frank heeft zoals blijkt uit voorgaande berichten van hem over zijn plaatsaanduidingen bij al zijn plaatsen een 'Sorteer als' indicatie ingevoerd. Deze Sorteer als indicatie is opgezet om te scoren met Google maps o.i.d.
Als hij in Onderhoud plaats Heesch op de bijbehorende personen klikt dan krijgt hij alle personen die voldoen aan de zoekopdracht 'Sorteer als plaats' Vandaar dat ook alle spellingvarianten van Heessch meekomen.
Nogmaals aan Frank het verzoek om een plaatje bij te sluiten van de Onderhoud Plaats Heesch met de tweede kolom 'Sorteren als' zichtbaar.
Frank heeft zoals blijkt uit voorgaande berichten van hem over zijn plaatsaanduidingen bij al zijn plaatsen een 'Sorteer als' indicatie ingevoerd. Deze Sorteer als indicatie is opgezet om te scoren met Google maps o.i.d.
Als hij in Onderhoud plaats Heesch op de bijbehorende personen klikt dan krijgt hij alle personen die voldoen aan de zoekopdracht 'Sorteer als plaats' Vandaar dat ook alle spellingvarianten van Heessch meekomen.
Nogmaals aan Frank het verzoek om een plaatje bij te sluiten van de Onderhoud Plaats Heesch met de tweede kolom 'Sorteren als' zichtbaar.
Onderwerp is gesloten.
- Frank
-
Auteur
28 aug 2016 12:39 - 28 aug 2016 12:43
Hallo Han,
Even geduurd maar ja zomerweer, en zit je niet altijd achter een computer.
Het gaat niet om de sortering in de onderhoud scherm maar om de sortering in de persoon lijst scherm (Schift+ Cntr+P)
heb van dit scherm een uitsnede gemaakt, hoop dat het duidelijk is want moest dit verkleinen en uitsnede hiervan in eerdere posten zijn niet duidelijk voor je.
De 2de post was om aan te geven dat ik meerdere personen in Heesch in mijn bestand heb zitten, maar komen niet op bij de sortering in de persoonslijst.
toevoeging van ander plaatje:
Werken deze twee schermen samen met elkaar ?
Mijn doel is om de personen te zien in een aanklikbare lijst die in Heesch geboren zijn, mogelijk moet ik het wel op een andere manier tonen dan ik zou verwachten van het programma Aldfaer.
Even geduurd maar ja zomerweer, en zit je niet altijd achter een computer.
Het gaat niet om de sortering in de onderhoud scherm maar om de sortering in de persoon lijst scherm (Schift+ Cntr+P)
heb van dit scherm een uitsnede gemaakt, hoop dat het duidelijk is want moest dit verkleinen en uitsnede hiervan in eerdere posten zijn niet duidelijk voor je.
De 2de post was om aan te geven dat ik meerdere personen in Heesch in mijn bestand heb zitten, maar komen niet op bij de sortering in de persoonslijst.
toevoeging van ander plaatje:
Werken deze twee schermen samen met elkaar ?
Mijn doel is om de personen te zien in een aanklikbare lijst die in Heesch geboren zijn, mogelijk moet ik het wel op een andere manier tonen dan ik zou verwachten van het programma Aldfaer.
Laatst bewerkt 28 aug 2016 12:43 door Frank .
Onderwerp is gesloten.
- Frank
-
Auteur
28 aug 2016 12:52 - 28 aug 2016 12:53
Laatst bewerkt 28 aug 2016 12:53 door Frank .
Onderwerp is gesloten.
- Frank
-
Auteur
28 aug 2016 13:04Han Kortekaas schreef : knip...
... knip
Han dit heeft te maken met de standaard die wereldwijd wordt gebruikt om een plaats te tonen in (ja) bedenker Google. Aldfaer doet het echter op de Hollandse manier die ik niet geheel juist vind van Aldfaer enkele jaren geleden waardoor ik inderdaad die weg ben ingeslaan die wereldwijd in genealogie programma's meegaan. ofwel http://www.geonames.org/
Plaatjes in andere genealogie programma's wordt de plaats wel getoond, weet dat dit in Aldfaer niet het geval is als ik deze schrijfwijze gebruik.
wijk, plaats, provincie, land
Even terugkomend op mijn vraag hoe ik alle personen in een lijst kan zien.
heden : scroolen in de persoonslijst is een optie.
scrollen in onderhoud plaats en zoeken is geen optie daar deze elke keer opnieuw aangemaakt moet worden daar deze lijst verdwijnt als je naar een persoon in die sortering gaat.
Onderwerp is gesloten.