- Bedankjes 0
Afgesloten discussies van de helpdesk
Materiaal verzamelen en rangschikken
- H, Clerx
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Re: Materiaal verzamelen en rangschikken
28 aug 2016 13:58
Hallo Ruud
Een en ander is mij langzaam duidelijk aan het worden. Ik wil de materialen (Foto en akten enz) nu van naam aan het veranderen volgens jou voorbeeld maar waar moet je dan beginnen?
moet het zoiets worden en wat is bij jou wh? voorbeeld eigen gegevens
clerx_hendrik_19410929.jpg actes\1geb\c
Clerx_hendrik_19410929.jpg foto\1\pic\c
Clerx_hendrik_19640804.jpg huwelijk\1huw\c
Een en ander is mij langzaam duidelijk aan het worden. Ik wil de materialen (Foto en akten enz) nu van naam aan het veranderen volgens jou voorbeeld maar waar moet je dan beginnen?
moet het zoiets worden en wat is bij jou wh? voorbeeld eigen gegevens
clerx_hendrik_19410929.jpg actes\1geb\c
Clerx_hendrik_19410929.jpg foto\1\pic\c
Clerx_hendrik_19640804.jpg huwelijk\1huw\c
Onderwerp is gesloten.
- H, Clerx
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
28 aug 2016 13:59
o geen hoofdletters zie ik voor de naam
Onderwerp is gesloten.
- H, Clerx
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
28 aug 2016 14:26
Ruud ik heb in Materiaal\foto\ map beginnend met de letter van de betreffende achternaam al de foto's versleept en na bestandsherstel vond Aldfaer al de betreffende foto\s weer terug
Nu nog renamen dat is even moeilijk!
Nu nog renamen dat is even moeilijk!
Onderwerp is gesloten.
- Han Kortekaas
-
28 aug 2016 15:23
renamen van het bestandje betekent OOK het opnieuw koppelen in Aldfaer.
Vandaar dat ik zo hamer op het voorgestelde systeem van Ruud, dat naar mijn indruk veel te bewerkelijk is. Om hoeveel foto's gaat het eigenlijk?
Vandaar dat ik zo hamer op het voorgestelde systeem van Ruud, dat naar mijn indruk veel te bewerkelijk is. Om hoeveel foto's gaat het eigenlijk?
Onderwerp is gesloten.
- H, Clerx
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
28 aug 2016 15:38
Han het gaat om ongeveer 100 foto's maar ik heb de tijd.
Ik heb inmiddels al de foto's in de desbetreffende sub mappen geschoven en het verbaasd me dat na bestandsherstel alles werkt maar ik wil nog gaan renamen en opnieuw linken aan de personen
ik moet alleen nog weten hoe dat moet als je een foto hebt en een akten De akten heeft een datum maar de foto ? geen datum geven?
Ik heb inmiddels al de foto's in de desbetreffende sub mappen geschoven en het verbaasd me dat na bestandsherstel alles werkt maar ik wil nog gaan renamen en opnieuw linken aan de personen
ik moet alleen nog weten hoe dat moet als je een foto hebt en een akten De akten heeft een datum maar de foto ? geen datum geven?
Onderwerp is gesloten.
- Ruud de Ruiter
-
28 aug 2016 15:52 - 28 aug 2016 16:03
Henk,
Vergeet dat renamen, maar kies voor nieuw materiaal een vaste methode. Of dat die van Han, van mij of een ander is, is je eigen keuze. Ieder zijn "systeem".
Ik stel alleen vast dat bij gebruik van de methode Han je aan de naam van het bestand niet kan zien om welke persoon het gaat. Ik laat in het midden of dat een voordeel of een nadeel is, het is maar wat je bereiken wil.
Vergeet dat renamen, maar kies voor nieuw materiaal een vaste methode. Of dat die van Han, van mij of een ander is, is je eigen keuze. Ieder zijn "systeem".
Ik stel alleen vast dat bij gebruik van de methode Han je aan de naam van het bestand niet kan zien om welke persoon het gaat. Ik laat in het midden of dat een voordeel of een nadeel is, het is maar wat je bereiken wil.
Laatst bewerkt 28 aug 2016 16:03 door Ruud de Ruiter.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: H, Clerx
Onderwerp is gesloten.
- Han Kortekaas
-
28 aug 2016 16:02 - 28 aug 2016 16:05
Henk,
als u het systeem van Ruud wilt volgen dan geef ik hier alleen het advies om het antwoord van Ruud af te wachten.
Maar nogmaals mijn opinie; zelfs als heeft u zeeën van tijd, het systeem van bestandsnamen en archiveren vgls de Ruud methode is verspilling van energie.
Het is gebruikelijk om bestandsnamen in kleine letters te schrijven. Bij sommige operating systemen kan een probleem ontstaan bij door elkaar gebruik van kleine-/hoofdletters.
Bij het renamen gaat u als volgt te werk;
Probeer de Windows verkenner links en Aldfaer rechts in beeld te hebben.
1. Ga naar de persoon met de foto
2. Wijzig de naam in Windows ;
3. Ververs Aldfaer door iets binnen die persoon te doen en u zult zien dat de foto dan verdwenen is met de melding dat die niet gevonden kan worden.
4. Kijk naar welk onderschrift u bij die foto had en kopieer dat met de muis (of onthou het)
5. Ontkoppel de verdwenen foto met rechtsklik op de foto
6. rechtsklik in het fotogebied en Koppel de foto met de nieuwe naam
7. Plak de tekst in het onderschrift.
als u het systeem van Ruud wilt volgen dan geef ik hier alleen het advies om het antwoord van Ruud af te wachten.
Maar nogmaals mijn opinie; zelfs als heeft u zeeën van tijd, het systeem van bestandsnamen en archiveren vgls de Ruud methode is verspilling van energie.
Het is gebruikelijk om bestandsnamen in kleine letters te schrijven. Bij sommige operating systemen kan een probleem ontstaan bij door elkaar gebruik van kleine-/hoofdletters.
Bij het renamen gaat u als volgt te werk;
Probeer de Windows verkenner links en Aldfaer rechts in beeld te hebben.
1. Ga naar de persoon met de foto
2. Wijzig de naam in Windows ;
3. Ververs Aldfaer door iets binnen die persoon te doen en u zult zien dat de foto dan verdwenen is met de melding dat die niet gevonden kan worden.
4. Kijk naar welk onderschrift u bij die foto had en kopieer dat met de muis (of onthou het)
5. Ontkoppel de verdwenen foto met rechtsklik op de foto
6. rechtsklik in het fotogebied en Koppel de foto met de nieuwe naam
7. Plak de tekst in het onderschrift.
Laatst bewerkt 28 aug 2016 16:05 door Han Kortekaas.
Onderwerp is gesloten.
- H, Clerx
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
28 aug 2016 19:27
Beste helpers
Na jullie hulp en met veel geduld de zaak op gebouwd en al gedeeltelijk renamed te hebben heb ik door hoe het werkt en hoewel het systeem van Ruud erg bewerkelijk was heb ik er toch voor gekozen om dit te gebruiken en merk ik dat ik op deze manier veel informatie van verschillende aard netjes kwijt kan.
Rest mij nog een vraagje; Hoe komt het dat ik na al de foto's van hoofdletters te hebben ontdaan
en bestandsherstel te hebben uitgevoerd merk dat de opgevraagde foto's toch met hoofdletters op mijn scherm verschijnen. Op zich niet erg maar in de submappen staan ze met kleine letters.
Nogmaals hartelijk dank voor de hulp. Ik ga het nu verder afmaken.
Na jullie hulp en met veel geduld de zaak op gebouwd en al gedeeltelijk renamed te hebben heb ik door hoe het werkt en hoewel het systeem van Ruud erg bewerkelijk was heb ik er toch voor gekozen om dit te gebruiken en merk ik dat ik op deze manier veel informatie van verschillende aard netjes kwijt kan.
Rest mij nog een vraagje; Hoe komt het dat ik na al de foto's van hoofdletters te hebben ontdaan
en bestandsherstel te hebben uitgevoerd merk dat de opgevraagde foto's toch met hoofdletters op mijn scherm verschijnen. Op zich niet erg maar in de submappen staan ze met kleine letters.
Nogmaals hartelijk dank voor de hulp. Ik ga het nu verder afmaken.
Onderwerp is gesloten.
- Ruud de Ruiter
-
28 aug 2016 21:14
Toch met hoofdletters.
Dat is volgens mij een handmatig ingevoerde tekst direct in het Aldfaer venster en niet de tekst die in het pad staat.
Shift+klik op een foto en bekijk het pad. Dat zal met kleine letters zijn. Indiend toch met hoofdletters, dan is de naam van het betreffende plattje niet veranderd
Dat is volgens mij een handmatig ingevoerde tekst direct in het Aldfaer venster en niet de tekst die in het pad staat.
Shift+klik op een foto en bekijk het pad. Dat zal met kleine letters zijn. Indiend toch met hoofdletters, dan is de naam van het betreffende plattje niet veranderd
De volgende gebruiker (s) zei dank u: H, Clerx
Onderwerp is gesloten.