Afgesloten discussies van de helpdesk

Kleuren instellen en " mogelijkheid !! " afdrukken

Lees meer

Kleuren instellen en " mogelijkheid !! " afdrukken

10 jan 2017 19:53
Ik werk al ruim 10 j. met het programma, tot algemene tevredenheid !
In mijn gegevens / scherm werk véél met de mogelijkheid om ' bepaalde Items / Personen ' weer te geven met ' kleur - vet - onderstreept - schuin ' zo markeer ik bv. de oudst gekende persoon van fam. / tak in ' Vet Zwart ' - alle bloedverwanten automatisch in ' groen '- Personen die verder nog op te volgen zijn bv. ander vast kleur.
Zo krijg ik ' op scherm onder ' verwanten - personenlijst ...' een duidelijk overzicht van wie - wie is, op te volgen, enz.

Maar hoe kan ik deze weergave ' kleuren ' ook op papier / lijsten uitprinten ? of bestaat er een mogelijkheid om onder ' Code ' dergelijke selectie uit te voeren.? Ik bedoel dus niet onder 'code ' geel / groen / bruin .... ingeven, maar wel degelijk op papier afdrukken !

Bestaat er een mogelijkheid om de kleuren op scherm ook af te drukken zoals weergegeven?

Heb beetje alles uitgetest, mijn gedefinieerde kleuren, hoef ik nooit opnieuw aan te passen die blijven bewaard, ook voor bijkomende meldingen en op alle scherm-lay-out.

Wie heeft een tip of kan helpen, ik wil een ' boek ' afdrukken, wat mij lukt maar zou het graag die speciale ' toets ' geven om bepaalde personen / gegevens extra te laten weergeven of vermelden.

Ik heb wel beetje kennis maar ben geen programmeur, aldus... alle info is welkom.

Met dank voor uw aandacht en vriendelijke groeten,

Wille R.
Onderwerp is gesloten.
  • NN
Lees meer

Re: Kleuren instellen en " mogelijkheid !! " afdrukken

10 jan 2017 23:33 - 10 jan 2017 23:33
Soms is het wel eens handig om dit forum te zoeken in dit geval: in kleur printen
wellicht heeft u er wat aan. Misschien geeft een ander zoekitem iets wat u nodig heeft.
Laatst bewerkt 10 jan 2017 23:33 door NN.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

11 jan 2017 02:08
Wille,

in principe is het niet mogelijk om de kleurinstellingen van de vensters ook geprint te krijgen. De enige is de grafische weergave voor de geslachtsaanduiding.

De tekstuele rapportuitvoer is in basis in html format. Als u een beetje thuis bent in de html dan kunt u tekstvelden van Aldfaer voorzien van html code om kleuren, lettertype, italic enz aangeven door de htmlcode te schrijven in <nt> html code </nt> hetwelk zoveel wil zeggen dat de htmlcode die omringt is door de nt constructie tijdens de rapportverwerking als htmlcode intakt blijft.

Met de sjabloontaal kunt u zelf rapporten samenstellen en bijvoorbeeld voor personen die tot een bepaalde groep horen (nageslacht enz) een aparte kleur geven.

U geeft ook aan tzt een boek te willen maken. In de Bonus rapporten rubriek Exporteren vindt u een sjabloon MaakBoeken van Meije van Slageren. Daarmee kan een boekwerk worden samengesteld en met een tool Sjab2Word wordt dan een vertaalslag gemaakt naar Word.
In Word kunt u dan alle teksten bewerken naar eigen idee.

Kortom, er is wel iets mogelijk, maar de wijze hoe e.e.a. het beste tot stand kan komen vergt wat nadere sturdie.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

11 jan 2017 09:26 - 11 jan 2017 09:29
Dag Willie,
Ik raad je aan eens via de functie "Groepen" te werken.
Kies Voor en Nageslacht en vink alles aan behalve Getuigen en Inclusief koppelingen.

Vervolgens in het groepenvenster de gewenste groep aanklikken en alle personen binnen die groep kan je vervolgens weergeven en bewaren als *,html. Deze kan je in Word openen en verder bewerken.
Misschien is dat hetgene wat je zoekt en dat kan je bereiken zonder individueel personen te kleuren
Laatst bewerkt 11 jan 2017 09:29 door Ruud de Ruiter.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

11 jan 2017 20:57
Hallo, met dank aan iedereen die reageerde op mijn vraag, ta. aan Ruud ' naam is WILLE ' verwarring vermijden hè.
Nu, de functie groepen ken en gebruik ik, heb er ruim 150 aangemaakt, die inderdaad afdoende zijn om snel en veel gegevens te ' selecteren ' maar via die functie kom ik niet verder, ik ga een bestand van bv. 50000 personen niet omzetten naar HTML / Exel om te HER(bewerken) ! Dan start ik toch gewoon en DTB in Exel ?.
Optie's kleuren defineren / aanpassen ea. is geen probleem, ondanks vele problemen die ik lees/opmerk.

Heb het vermeld, ben geen programmeur, vandaar mijn verzoek / opmerking, ben ook lid van diverse verenigingen waarvan de leden in hoge mate Aldfaer gebruiken en die eveneens de optie best nuttig vinden.
Opm. op een van de reacties : bv. je hebt een 'goeie link ' voor een persoon ° voor 1620, Jan - Pieter - Joos .... , zonder zekerheid van ouders ! en nakomelingen ( namen zijn toen algemeen ) verwerp je deze persoon of sla je deze gewoon op ' bv ° voor 1580 ...' , binnen 5 jaar heb je 100 Jans ...
Dit is wat je kan selecteren bij aanvang !! een persoon met dezelfde voornaam in dezelfde familie/Dorp, selecteren die direct via kleur een opvalt / aandacht vraagt, mogelijks vind je hem in ..1520 of nooit meer maar de mogelijkheid om er een 'aanduiding' aan te geven is van belang !! Inzake die ' boek-afdruk ' Probeer het eens onder form. A5! werkt prima en als je dan voor ' bepaalde personen ' die voor uw .... belangrijk zijn, op de afdruk een speciaal 'kleurtje' kan plaatsen wordt het pas leuk om uw nakomelingen of aanverwanten te motiveren verdere opzoekingen te doen .. of waar zijn we mee bezig.

Sorry, weet dat het antwoordt vermoedelijk niet beschikbaar is, ook niet om vaststaande gegevens nog eens te gaan bewerken in .../ of... , zoveel tijd heb ik ook niet meer, toen ik in 2002 begon met 356 namen / personen van mijn voorouders had ik nooit het vermoeden om ' toch zoveel gegevens ' over de fam. te verzamelen.

Mijn vraag ( zie voorgaande ) is nu nog mogelijks een ' ..... ' maar moet volgens mij, met verzoek aan de ontwerpers, kunnen verwezenlijkt worden.

Nog een laatste ...., we leven in een tijd die aan ons voorbijvliegt ... maar .. ondanks alle moderne .... mogelijkheden, de oudste data staan nog steeds GEDRUKT en bewaart, alles is vergankelijk maar !

Wie geeft mij de oplossing op mijn ' klein verzoek ' in deze 'onbeperkte mogelijkheden ' vandaag.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

11 jan 2017 23:26
Ik begrijp uit uw commentaar dat u nergens anders op zit te wachten dan een mogelijkheid om datgene wat u op scherm gekleurd ziet en waar u de tekstuele opmaak anders heeft gemaakt, ook zo af te drukken.

Dat is een wens.

Ik ging door op uw melding dat u binnenkort een boek zou willen maken en wilde u een tool aanreiken waarmee e.e.a. bewerkstelligd kan worden.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

12 jan 2017 09:03
Hallo Han,
Dank voor de reactie, ik heb inderdaad gewerkt met het sjabloon ' MaakBoeken ' handig en geeft toch een bevredigend resultaat, vandaar mijn vraag of er in die zin mogelijkheden waren in Aldfaer om de afdruk aan te passen met zo weinig mogelijk bewerking of overdracht naar andere programma's.

Met vriendelijke groeten,

WILLE R.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena