Afgesloten discussies van de helpdesk

Opslaan op externe hardeschijf

• Sj. van Male
  • Auteur
Lees meer

Opslaan op externe hardeschijf

05 feb 2017 17:34
Mijne heren,
Als gebruiker van uw Aldfaer programma worden nieuw ingevoerde feiten nog altijd correct op de C schijf opgeslagen. Ik was altijd gewoon 's avonds bij het afsluiten van de computer een backup te maken op de externe harde schijf. Sinds eind december 2016 is dit niet meer gelukt met de na die datum ingevoerde feiten uit uw programma, terwijl het wel gaat met de andere programma's op mijn computer.
Kan het zijn dat er een verkeerde instelling is in Aldfaer of ligt de oorzaak ergens anders.
Ik werk met windows 8.1 en de Aldfaer versie 6.1.
Hopelijk kunt u me verder helpen. Bij voorbaat dank
met vriendelijke groet,
Sjaak
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

Re: Opslaan op externe hardeschijf

05 feb 2017 17:47
Dag Sjaak,
Op welke wijze maakt(e) u een backup.
Via een back-up software of vanuit Aldfaerfuncties en zo ja welke.
Als het Via Aldfaer is, denk ik dat in uw instellingen het pad van de veiligheidskopie (als u daarmede de back-up bedoelt) niet naar de externe schijf verwijst.
Verwijst die wel naar een externe schijf, is de vraaf of de gebruikte schijf een drive letter heeft die overeenkomt met de verwijzing. B.v. u heeft een nieuwe externe harde schijf maar geen drive letter toegekent.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Sj. van Male
Onderwerp is gesloten.
  • Sj. van Male
  • Auteur
Lees meer

06 feb 2017 13:55
Geachte Ruud,
Bedankt voor de vlugge reactie.
Waarschijnlijk heb ik de moeilijkheid niet goed onder woorden gebracht. Dus probeer ik het nog eens.
Bij gebruik van het programma Aldfaer sla ik de nieuw ingevoerde gegevens met de "knop" opslaan op in het Aldfaer programma. De gegevens staan zodoende op de C schijf omdat Aldfaer ook op de C schijf staat. Deze gegevens staan er naar mijn mening correct op omdat wanneer ik de computer op de normale manier uit zet en na een tijdje weer aanzet alles nog steeds aanwezig is.
Gebruikelijk wordt hier 's avonds de computer geheel afgesloten met een programmaatje dat bij mij bekend staat: C\Users\gebruiker\Desktop\Backup Maken en afsluiten Ink
Dit programma slaat alles wat er gedurende die dag of langer (als de computer eens niet met dit programma afgesloten is) bij gekomen is op de C schijf op op de externe Z schijf. Daarna wordt de computer automatisch afgesloten. Dit werkte jaren naar volle tevredenheid. Ik heb dit programma sinds 2011 na een harde schijf crash. Nu merk ik dat wanneer de gegevens worden overgezet van de C schijf naar de Z schijf de Aldfaer gegevens niet op de Z schijf komen. Erger nog ik ben de nieuw ingevoerde gegevens sinds ongeveer half december helemaal kwijt, ook in het Aldfaer programma op de C schijf. Wel vind ik verse gegevens terug in de bestanden van de veiligheidskopieen. Ik kan me niet voorstellen dat dit de manier wordt om met dit leuke programma om te gaan. Met andere programma's op mijn computer ken ik dit probleem niet.
Verder zijn er geen nieuwe aankopen geweest van apparaten of software. Alleen is op 4 december 2016 een update van Kaspersky Anti-Virus geinstalleerd.
Hopelijk kunt u mij verder helpen.
met vriendelijke groet,
Sjaak
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

06 feb 2017 14:31
Dag Sjaak,

Sinds 2011 en de computer mogelijk van daarvoor en dus mogelijk nog uit het Windows XP tijdperk. Staat Aldfaer programma in C:\Program Files ?
Sinds Windows Vista moet Aldfaer in C:\Aldfaer geïnstalleerd zijn.
zie www.deruiter.ch/Aldfaer/Helpdesk/Aldfaer%206.htm , punt 1 en 2

Als je het gratis programma Teamviewer hebt, stuur mij dan een mail buiten de groep om en maken we een afspraak om een kijkje in je computer te doen om vast te stellen wat er aan de hand kan zijn.

Kasparsky
Gebruik ik niet, maar is dit verschijnsel sins die datum opgetreden? Als dat zo is lijkt
het dat dit een mogelijke oorzaak kan zijn.

Ook is de vraag hoe je Aldfaer weer opent en het bestand opstart. Als dat een "lange" naam is geworden kan het zijn dat dit het probleem veroorzaakt
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

06 feb 2017 16:57
Sjaak,

Zou het kunnen dat de transfer van Aldfaer data naar de externe schijf wordt opgestart alvorens Aldfaer volledig afgesloten is?
Onderwerp is gesloten.
  • Sj. van Male
  • Auteur
Lees meer

07 feb 2017 13:13
Geachte Ruud,
Het probleem is opgelost.

met vriendelijke groet

Sjaak
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

07 feb 2017 13:23
Dag Sjakk,
Löaat even weten wat de oorzaak geweest is en/of de oplossing. Dit ter "leringe ende vermaeck"
Onderwerp is gesloten.
  • Sj. van Male
  • Auteur
Lees meer

07 feb 2017 14:10
Geachte Ruud,
Door een ander backup programma er bij te nemen was het opgelost "dacht" ik. Niet dus.
Ik heb nu dus besloten je hulp aan te nemen zoals je eerder voorstelde. Na het installeren van teamviewer neen ik als het goed is contact met je op via de E-mail.
Nog even recht zetten mijn computer is 3 jaar oud en draait onder windows 8.1 De externe harde schijf is aangeschaft in 2011!!
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

09 feb 2017 17:52 - 09 feb 2017 17:55
Ter Info,
De gebruiker draaide zijn Aldfaerbestand vanaf de back-up schijf Z. Duidelijk dat een back-up programma niet een back-up maakt van zichzelf.
E.e.a. via een Teamviewer sessie gecorrigeerd (en ook voor ander stamboombestanden)
Tevens IE voor auto-update ingesteld en update 6.2 uitgevoerd. Bonus en Invoegtoepassingen geïnstalleerd en nog wat "schoonheid"werk uitgevoerd.
Laten zien de werking ref-persoon en bladwijzers en de koppelmethodiek fotos

Ik heb me niet bezig gehouden met instellingen/werking van zijn back-up programma('s)

Onderwerk kan gesloten worden
Laatst bewerkt 09 feb 2017 17:55 door Ruud de Ruiter.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena