Afgesloten discussies van de helpdesk

Wens instellen van een favoriet

Lees meer

Re: Wens instellen van een favoriet

26 apr 2017 00:45
Hallo Marion,

Het is mogelijk om dit als bovenste toe te voegen in het rijtje van de rapporten,
om een zo'n kort mogelijk favorietenpad te maken:

ga als volgt te werkt

stap 1:

ga in de map: Aldfaer, invoegtoepassingen, bonusrapporten alle sjablonen, voorouderwaaier
in deze map staat een HTML bestand van 3kB groot met de naam Voorouderwaaier

vervolgens: rechtermuisknop en kopieren

ga hierna 1 mappen omhoog (terug met pijltje) zodat je uitkomt in de map Aldfaer, invoegtoepassingen
maak in deze map invoegtoepassingen een nieuwe map aan en noem deze nieuwe map : A
plaats in deze map A deze voorouderwaaier.

Deze is vervolgens te zien in het rapportenoverzicht

stap 2:
Om dit te kunnen laten werken ga naar de gecopieerde voorouderwaaier in map A
open deze met KLADBLOK

je ziet vervolgens:
..\..\Bonus rapporten\-Alle sjablonen\Voorouder waaier\Voorouderwaaier.asj

verwijder de eerste ..\

zodat er staat
..\Bonus rapporten\-Alle sjablonen\Voorouder waaier\Voorouderwaaier.asj
vervolgens opslaan
en klaar en moet het werken.

Je maakt als ware een hyperlink extra naar de juiste locatie waar het sjabloon geplaatst is.
En kan dus met elk willekeurig sjabloon of alle favorieten sjabloons gemaakt worden.

"..\" wil eigenlijk zeggen ga een map omhoog in de structuur en vervolgens volg dit pad en voer Voorouderwaaier.asj uit.

Mogelijk moet je dit opnieuw instellen bij een update, maar verwacht het eigenlijk niet of het pad moet een andere naam gekregen hebben.

Het is geen button waar je favoriet onder geplaatst kan worden maar gaat zeker werken om het pad te verkorten.

De instellingen zullen de laatste instellingen zijn van de voorouderwaaier omdat je verwijst naar het asj bestand.

Op deze manier hoef je dus NIETS op te offeren zoals Ruud uitgelegd heeft.

Deel de wens van Ruud om enkele favorieten knoppen in het submenu te maken die je zelf in kan stellen.

Bijlagen:

Onderwerp is gesloten.
Lees meer

26 apr 2017 08:05 - 26 apr 2017 08:11
Frank,
Zie ik dat verkeerd? Met deze methode verplaats je het sjabloon. Wat gebeurt er dan bij een update?
Ik vermoed dat je of een foutmelding krijgt of dat het sjabloon op zijn oude plaats opnieuw wordt geïnstalleerd. Hetgeen in ieder geval betekent dat met een dan "verouderd" sjabloon gewerkt gaat worden.
Laatst bewerkt 26 apr 2017 08:11 door Ruud de Ruiter.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

26 apr 2017 08:53
Nog afgezien van het feit dat de beschrijving van Frank niet klopt, moet ik deze methode met klem afraden. Laat het installeren van programma-onderdelen aan Aldfaer over en blijf daar als gebruiker af.

Paul
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

26 apr 2017 09:04
Ja Ruud je ziet het verkeerd.

De HTML pagina met link " ..\Bonus rapporten\-Alle sjablonen\Voorouder waaier\Voorouderwaaier.asj "
erin gaat naar het juiste pad waar het sjabloon staat en waar deze ook geupdate word.
Vandaar punt 2. is het belangrijk om het juiste pad aan te wijzen.

In de map van het sjabloon staat altijd een asj en een html pagina met de naam van het sjabloon.

De uitdraai en de instellingen die je gekozen hebt gaat naar de map die je ingesteld hebt bij
Extra->instellingen->rapporten->bestanden->standaardmappen-> rapportuitvoer
Dit bestandje heeft als extensie cfg en staat ook in de uitvoermap

p.s.
Heb dit vorig jaar 2016 in het voorjaar voor al mijn uitdraaien gemaakt in de volgorde van het menu.
Een jaar later hoef ik alleen het menu af te lopen en al mijn gegevens zijn weer gewijzigd op mijn website als ik deze vervolgens upload naar de locatie van mijn website.

Met Pasen dit jaar 2017 mijn website geüpdatet en alles ging vlekkeloos, in het tussenliggende jaar heb ik wel enkele updates voorbij zien komen van Aldfaer. Het pad naar het sjabloon hoeft dus alleen aangepast te worden als Aldfaer besluit bij een update om alles te reorganiseren en op een andere locatie weg te zetten.

werk op dezelfde manier om eventueel testen te draaien bij een nieuw te testen sjabloon zoals windmolen wat mijn eigen idee en ontwerp is geweest en met hulp de script zijn gemaakt omdat ik deze "javascript" taal niet machtig ben (ook op bovenstaande plaatje te zien.)

bovenstaande maar snel vergeten en alleen onthouden
de html pagina is de verwijzing naar het bestandje asj die het sjabloon uiteindelijk maakt.

Bijlagen:

Onderwerp is gesloten.
Lees meer

26 apr 2017 09:18
Paul Kallenberg schreef : Nog afgezien van het feit dat de beschrijving van Frank niet klopt, moet ik deze methode met klem afraden. Laat het installeren van programma-onderdelen aan Aldfaer over en blijf daar als gebruiker af.

Paul

Paul:

Het is alleen een aanvulling via html en je blijft af van de installaties.

Wel veilig stellen op een andere locatie daar ik niet weet of deze bij nieuwere 7 versie van Aldfaer dit aangemaakt html pagina opnieuw moet maken als alle bestanden vervangen worden.

Pleit er dus voor om een paar menu knoppen te maken die je zelf in kan stellen bij de volgende versie.

Mogelijk is dit inderdaad alleen te adviseren als jezelf wat handig bent met html.
Maar mijn uitleg spreekt voor zich en zie hier zo geen foute beschrijving in zoals je vermeld.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

26 apr 2017 09:34
Allen;
het is bepaald niet 'klantvriendelijk' om trucs ongevraagd hier op het forum te plaatsen. Ingeval van problemen moet je er dan maar achter komen dat de gebruiker een truc heeft gebruikt.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

26 apr 2017 09:47 - 26 apr 2017 09:49
Hallo Han,

Als je auto kan rijden is het geen trukje om linksaf te slaan.

Indien je niet kan rijden stap dan ook niet achter het stuur.

Maak meestal een vergelijking met een auto, dit snapt iedereen.

Probeer alleen de vraagsteller te helpen met zijn probleem, en geef alleen de richting aan. :huh:

In Eindhoven rijden voortaan auto's rond zonder bestuurder... :woohoo:
Laatst bewerkt 26 apr 2017 09:49 door Frank .
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

26 apr 2017 10:17
Hallo Marion,

Nog een laatste tip : maak geen gebruik van de voorouderwaaier maar probeer statistiek kwartier eens uit. Mijn favoriet met snel zoeken naar voorouders.

zie hier het pad waar het staat.

en ook dit werkt gewoon, met dezelfde uitleg te maken.

Indien je probleem is opgelost vermeld dit even zodat deze post afgesloten kan worden.

Bijlagen:

Onderwerp is gesloten.
  • Marion K.
  • Auteur
Lees meer

26 apr 2017 11:59
Hahaha,
zo te lezen heb ik heel wat losgemaakt met mn vraag... :oops:
Toch wel leuk om te merken dat meer mensen enthousiast zijn over Aldfaer.
Nogmaals dank
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

26 apr 2017 17:49
Het dringende advies is om niets in een Aldfaer installatie te wijzigen, op dit forum aanbevelingen te doen om te wijzigen cq toe te voegen anders dan door het Aldfaer team of een door de Stichting aangewezen persoon. Auteursrechtelijk bepaald.

Het onderwerp is aangepast.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

28 apr 2017 12:20 - 28 apr 2017 12:21
Het bericht:
"Het dringende advies is om niets in een Aldfaer installatie te wijzigen, op dit forum aanbevelingen te doen om te wijzigen cq toe te voegen anders dan door het Aldfaer team of een door de Stichting aangewezen persoon. Auteursrechtelijk bepaald.

Het onderwerp is aangepast. ".

Voor de aandachtige lezer het bovenstaande bericht te lezen als:
1. conform 'Auteursrechtelijk bepaald' slaat natuurlijk op de software. De opmerking staat ook aan het einde als aparte opmerking.
2. in het tweede deel van de zin zeg ik dat er OP HET FORUM geen aanbevelingen enz moeten gedaan worden die tegen de normale werking, zoals bedoeld door de Aldfaer installatie, ingaan. Het is een forum voor de gemiddelde gebruiker en hoogstandjes van eigen sjablonen en eigen toepassingen zijn niet gewild, vooral niet als deze ongevraagd gegeven worden en vaak afwijken van de oorspronkelijke vraag van de indiener.
Dat valt onder de huisregels en fatsoenlijk gedrag.
Laatst bewerkt 28 apr 2017 12:21 door Webmaster.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena