Afgesloten discussies van de helpdesk

plaatsen (en landen)

• Guido van Harten
  • Auteur
Lees meer

plaatsen (en landen)

25 jul 2017 09:57
Bij het invoeren van de adressen wordt een onderverdeling gemaakt naar plaats en land. Deze onderverdeling ontbreekt echter bij de plaatsen van geboorte, doop, huwelijk, overlijden, enz.
Betekent dit dat veel plaatsen dubbel zullen voorkomen in mijn stamboom:
Persoon x is geboren in Kaapstad, Zuid-Afrika
Zijn/haar woonplaats is Kaapstad, het land waar hij/zij woont is Zuid-Afrika
Natuurlijk kan ik ervoor kiezen om het land niet in te vullen, maar is dat de bedoeling?

Vriendelijke groet,
Guido
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

Re: plaatsen (en landen)

25 jul 2017 11:11 - 25 jul 2017 11:12
Mijn benadering:
Reden waarom mijn plaatsnamen "volledig" zijn met land. Invoeren van een plaats bij geb/ovl etc of plaats nij adressen gebruiken dan door het auto aanvullen dezelfde tekst. Invoer van land bij adres wordt dan overbodig en (oh mijn luie vingers) geeft minder werk.
Laatst bewerkt 25 jul 2017 11:12 door Ruud de Ruiter. Reden: geen pcode
Onderwerp is gesloten.
  • NN
Lees meer

25 jul 2017 11:41 - 25 jul 2017 11:43
In de database zitten diverse lijsten met: plaatsnamen, straten landen etc etc (zie onderhoud)
Uit deze lijsten kies je per persoon een plaatsnaam, straat en land, voor bijv een geboorteadres.
(de lijsten bevattten geen dubbele namen, zie onderhoud)
Laatst bewerkt 25 jul 2017 11:43 door NN.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

25 jul 2017 12:40
Guido,
het is maar net waar je voor kiest wat je bij de Plaatsnaam invult. Als je automatisch aanvullen aan hebt staan dan kun je zelf een wijziging maken, waardoor je verschillende gegevens invoert. In jouw geval dus 1x mèt en 1x zonder landgegeven.
Het is maar net waar je voor kiest.
Ik zou me er niet zo druk om maken dat je met of zonder land hebt ingevuld. Voor de omvang van een bestand maakt dat niets uit.
Via Stamboom Onderhoud kun je alles corrigeren. In jouw geval zou ik kiezen om het land er bij te laten staan voor het geval dat er ooit een dataveld 'Land' wordt toegevoegd aan een Plaats.

Maar, zo heb ik zelf meerdere schrijfwijzen voor een en dezelfde plaats omdat ik het aardig vind in tekstoverzichten de naam van de plaats weer te geven zoals het indertijd werd geschreven. In de 'Sorteer als' kun je dan de moderne schrijfwijze invoeren.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

25 jul 2017 20:03
Ja Guido dit is een kleine afwijking zoals het wereldwijd gebeurd.

gehucht/wijk, gemeente, provincie, land

zie website www.geonames.org/
of naar andere genealogie programma's

Iedere genealoog is vrij om er zijn eigen input in te leggen in Aldfaer.

Gebruik zelf de namen van de plaatsen/ gemeente hoe deze heden genoemd worden.
Maar kan me ook voorstellen dat elke wijk een noord en zuid cooridnatie mee krijgt.
Hoer fijn werk je zelf?
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena