- Bedankjes 0
Afgesloten discussies van de helpdesk
Buitenechtelijke kinderen
- Harry Hutjes
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Buitenechtelijke kinderen
14 sep 2017 14:35
Wie heeft hier een goede raad.
Een vrouw krijgt 5 kinderen, waarvan er 3 sterven.
Zij trouwt en beide kinderen worden gewettigd.
Met haar echtgenoot krijgt ze nog een (wettig) kind.
Hoe zet ik dit in Aldfaer?
Met vriendelijke groet,
Harry Hutjes.
Een vrouw krijgt 5 kinderen, waarvan er 3 sterven.
Zij trouwt en beide kinderen worden gewettigd.
Met haar echtgenoot krijgt ze nog een (wettig) kind.
Hoe zet ik dit in Aldfaer?
Met vriendelijke groet,
Harry Hutjes.
Onderwerp is gesloten.
- Han Kortekaas
-
Re: Buitenechtelijke kinderen
14 sep 2017 14:42 - 14 sep 2017 14:50
Eerste echtpaar man A en vrouw B krijgen 5 biologische (eigen) kinderen (of vrouw alleen want u gaf niet aan dat ze ongehuwd was)
tweede echtpaar man C en vrouw B krijgt eigen kind
Bij de twee niet-overleden kinderen uit koppel A + B ; ga naar dat kind en koppel als wettige ouder man C
tweede echtpaar man C en vrouw B krijgt eigen kind
Bij de twee niet-overleden kinderen uit koppel A + B ; ga naar dat kind en koppel als wettige ouder man C
Laatst bewerkt 14 sep 2017 14:50 door Han Kortekaas.
Onderwerp is gesloten.
- Harry Hutjes
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
14 sep 2017 15:40
Beste Han,
Inderdaad was het kennelijk een losbandige vrouw die die 5 kinderen kreeg. Drie daarvan stierven, de overige 2 zijn gewettigd door huwelijk, waarna er nog een kind kwam.
Moet ik eerst alle 5 bij haar invoeren, dus niet koppelen aan de man, daarna de 2 levende kinderen koppelen aan de man?
Inderdaad was het kennelijk een losbandige vrouw die die 5 kinderen kreeg. Drie daarvan stierven, de overige 2 zijn gewettigd door huwelijk, waarna er nog een kind kwam.
Moet ik eerst alle 5 bij haar invoeren, dus niet koppelen aan de man, daarna de 2 levende kinderen koppelen aan de man?
Onderwerp is gesloten.
- Harry Hutjes
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
14 sep 2017 19:17
Inmiddels getracht op deze wijze een en ander in te voeren. Resultaat het kind staat 2x bij de moeder. Ik doe het vast verkeerd.
Onderwerp is gesloten.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1070
14 sep 2017 19:51 - 14 sep 2017 19:52
zorg dat de nog in leven zijnde kinderen aan de moeder gekoppeld zijn. Volg dan de laatse paragraaf van Han's bericht, m.a.w. dubbelklik op een kind om het in het hoofdvenster te plaatsen > ga naar het vak Ouders en koppel een ouder/vader ( indien u voor ouder kiest vergeet dan niet het geslacht aan te duiden)> bij type kiest u voor wettige ouder > zoek de persoon op of vul een nieuwe persoon in indien nog niet in de lijst > OK. Vervolgens hetzelfde voor het andere kind.
Laatst bewerkt 14 sep 2017 19:52 door JayCee.
Onderwerp is gesloten.
- Harry Hutjes
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
18 sep 2017 15:30
Beste Jaycee,
Helaas was ik in gebreke door niet te reageren. Ik ben er inmiddels uit. Hartlijke dank,
Harry
Helaas was ik in gebreke door niet te reageren. Ik ben er inmiddels uit. Hartlijke dank,
Harry
Onderwerp is gesloten.