- Bedankjes 0
Afgesloten discussies van de helpdesk
W10 – Aldfaer bestanden zoeken toont geen stamboom bestanden
- NN
Lees minder
Lees meer
Re: W10 – Aldfaer bestanden zoeken toont geen stamboom bestanden
16 sep 2017 17:22 - 16 sep 2017 17:25
Ik begrijp je vraag niet.
De meldingen die ik deed zijn van verschillende computers, om precies te zijn een desktop met W8.1 en een laptop met W10, zie aanvulling 2.
En om het nog wat spannender te maken op mijn desktop met W7 komen alle aldf bestanden boven water.
De meldingen die ik deed zijn van verschillende computers, om precies te zijn een desktop met W8.1 en een laptop met W10, zie aanvulling 2.
En om het nog wat spannender te maken op mijn desktop met W7 komen alle aldf bestanden boven water.
Laatst bewerkt 16 sep 2017 17:25 door NN.
- Ruud de Ruiter
-
Auteur
16 sep 2017 17:37
Voor de duidelijkheid, hierbij de W10 instelling van de gebruiker waar geen *.aldf bestanden of *.alx bestanden worden getoond
\ is een partitie v
an C:\
\ is een partitie v
an C:\ - Paul Kallenberg
16 sep 2017 18:34
Ruud, PietP,
Na klikken op de Zoek-knop gaat Aldfaer de bestanden zoeken. Onderin het scherm, op de statusbalk, verschijnt dan steeds het pad waarin Aldfaer zoekt. Zien jullie hier tijdens het zoeken paden van de D-schijf staan?
Paul
Na klikken op de Zoek-knop gaat Aldfaer de bestanden zoeken. Onderin het scherm, op de statusbalk, verschijnt dan steeds het pad waarin Aldfaer zoekt. Zien jullie hier tijdens het zoeken paden van de D-schijf staan?
Paul
- NN
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
16 sep 2017 19:16 - 16 sep 2017 19:30Het gaat nogal vlug, maar ik zie wel d:\program files\aldfaer voorbij komen ... kan niet zeggen of d:\program files\aldfaer\complete_stamboom daarbij is. Zoals eerder gemeld, de Aldfaer programma's worden wel gevonden, evenals de alx bestanden.Paul Kallenberg schreef : PietP, Na klikken op de Zoek-knop gaat Aldfaer de bestanden zoeken. Onderin het scherm, op de statusbalk, verschijnt dan steeds het pad waarin Aldfaer zoekt. Zien jullie hier tijdens het zoeken paden van de D-schijf staan? Paul
Ik heb enkele alx bestanden naar d:\program files\aldfaer\complete_stamboom gekopieerd en die worden wel gevonden, het zit hem dus vast op de aldf bestanden in die bewuste folder.
aanvulling:
ook heb ik de zoekactie uitgevoerd als gebruiker met administratieve rechten, maar dat maakt geen verschil. (Aldfaer gebruik ik als normale gebruiker met minimale rechten)
Laatst bewerkt 16 sep 2017 19:30 door NN.
- Paul Kallenberg
16 sep 2017 20:40
PietP,
Kan je even per mail contact met me opnemen om dit verder uit te zoeken. Je vindt mijn mailadres door op mijn naam links van dit bericht te klikken.
Paul
Kan je even per mail contact met me opnemen om dit verder uit te zoeken. Je vindt mijn mailadres door op mijn naam links van dit bericht te klikken.
Paul
- NN
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
16 sep 2017 22:22
Als ik het doe, wordt het wel maandag.
- NN
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
17 sep 2017 18:29
Op geen enkele plaats op schijf_D wordt een aldf bestand gevonden, wél de VK's (alx). Nog even versie 4.2 geprobeerd, hetzelfde als 6.2. Ik kap ermee.
- Ruud de Ruiter
-
Auteur
Re: W10 – Aldfaer bestanden toont geen bestanden
18 sep 2017 12:17 - 18 sep 2017 12:18
Mijn waarnemingen
*.ald wordt gevonden
*.alx wordt niet gevonden tenzij stamboombestanden ook op C.\user\...\documents\Aldfaer bestanden aanwezig. In dat geval worden alle *.alx bestanden op c:\ en d:\ gevonden
*.aldf op d:\ wordt nooit gevonden
*.ald wordt gevonden
*.alx wordt niet gevonden tenzij stamboombestanden ook op C.\user\...\documents\Aldfaer bestanden aanwezig. In dat geval worden alle *.alx bestanden op c:\ en d:\ gevonden
*.aldf op d:\ wordt nooit gevonden
Laatst bewerkt 18 sep 2017 12:18 door Ruud de Ruiter.
- De Coster René
-
Re: W10 – Aldfaer bestanden toont geen bestanden
30 sep 2017 09:40
Ik wil mij even in de discussie mengen.
Een collega Aldfaer-gebruiker heeft hetzelfde probleem, nl. geen ALDF bestanden te vinden op de
onder Windows10. In Aldfaer zelf zijn de bestanden feilloos te openen.
Zijn PC staat op dit moment bij mij thuis, dus kan ik e.e.a. uittesten.
In bijlage een screendump van "Systeem-->instellingen-->Apps en onderdelen".
Daar zie ik dat Aldfaer als 'niet beschikbaar' aangeduid is. Kan dit het probleem veroorzaken?
Verder zie ik dat bij "Systeem-->instellingen-->Standaard-apps-->Standaard-apps per bestandstype kiezen" bij .aldf geen programma is aangeduid.
Ik weet niet of dit nuttige info is...
Mvg
René
Een collega Aldfaer-gebruiker heeft hetzelfde probleem, nl. geen ALDF bestanden te vinden op de
onder Windows10. In Aldfaer zelf zijn de bestanden feilloos te openen.Zijn PC staat op dit moment bij mij thuis, dus kan ik e.e.a. uittesten.
In bijlage een screendump van "Systeem-->instellingen-->Apps en onderdelen".
Daar zie ik dat Aldfaer als 'niet beschikbaar' aangeduid is. Kan dit het probleem veroorzaken?
Verder zie ik dat bij "Systeem-->instellingen-->Standaard-apps-->Standaard-apps per bestandstype kiezen" bij .aldf geen programma is aangeduid.
Ik weet niet of dit nuttige info is...
Mvg
René
- Han Kortekaas
-
30 sep 2017 10:39
René,
'niet beschikbaar' betekent dat de installatie niet in de c:\program files staat en dat er dus geen naam van de auteur beschikbaar is.
Het bestandstype ALDF kan makkelijk geassocieerd worden met Aldfaer.exe maar is naar mijn smaak niet de oorzaak van het niet vinden van de *.aldf op een
\ partitie.
'niet beschikbaar' betekent dat de installatie niet in de c:\program files staat en dat er dus geen naam van de auteur beschikbaar is.
Het bestandstype ALDF kan makkelijk geassocieerd worden met Aldfaer.exe maar is naar mijn smaak niet de oorzaak van het niet vinden van de *.aldf op een
\ partitie. - NN
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
30 sep 2017 11:33 - 30 sep 2017 12:08
Onder bepaalde omstandigheden/voorwaarden worden alleen de aldf bestand bestanden uitgesloten op schijf D. Wat die omstandigheden zijn, kunnen alleen de makers/programmeurs van Aldfaer zien. maw ik blijf erbij dat de beperking of fout in Aldfaer gezocht moet worden. Het verstoort de werking van Aldfaer niet en ik beschouw het maar als een schoonheidsfoutje.
Aanvullende opmerking:
Ik vermoed dat A. de bestanden niet kan openen om de gegevens (versie, aantal personen etc) in te lezen en zichtbaar te maken.
Aanvullende opmerking:
Ik vermoed dat A. de bestanden niet kan openen om de gegevens (versie, aantal personen etc) in te lezen en zichtbaar te maken.
Laatst bewerkt 30 sep 2017 12:08 door NN.