- Bedankjes 98
Afgesloten discussies van de helpdesk
Windows update en firefox update
- Frank
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
Windows update en firefox update
17 nov 2017 22:22
Kreeg vandaag een foutmelding nadat eerst firefox geupdate was naar versie Firefox Quantum 57.0 waarna ook een Windows 10 update erachter volgde.
Kreeg de volgende foutmelding: toen ik nadien weer aldfaer opstartte:
Bij het openen van de stamboom is de volgende fout opgetreden
Bestand "pad" 0xADFAE350 "naam"_gri.alf is niet aanwezig
Aldfaer probeert deze fout te herstellen.
Dit was echter niet mogelijk doordat het bestand fors in mb's was afgenomen.
Veiligheidscopie terug zetten en uithuilen van het uurtje werk was de enigste oplossing.
Hierna wel bestandsherstel moeten draaien en probleem was weer opgelost.
Waarschijnlijk oorzaak dat in de achtergrond gedownload werd, maar heb dit nog nooit gemerkt dat het fout af liep.
Kreeg de volgende foutmelding: toen ik nadien weer aldfaer opstartte:
Bij het openen van de stamboom is de volgende fout opgetreden
Bestand "pad" 0xADFAE350 "naam"_gri.alf is niet aanwezig
Aldfaer probeert deze fout te herstellen.
Dit was echter niet mogelijk doordat het bestand fors in mb's was afgenomen.
Veiligheidscopie terug zetten en uithuilen van het uurtje werk was de enigste oplossing.
Hierna wel bestandsherstel moeten draaien en probleem was weer opgelost.
Waarschijnlijk oorzaak dat in de achtergrond gedownload werd, maar heb dit nog nooit gemerkt dat het fout af liep.
- NN
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
Re: Windows update en firefox update
18 nov 2017 12:40 - 18 nov 2017 12:40
mi hebben de beide updates niets van doen met de door u gemelde fout van Aldfaer.
Wat zou de connectie moeten zijn? FF wordt regelmatig geupdated en staat los van Aldfaer, de W10 update misschien, maar dan alleen mi als Aldfaer draait, naar mijn idee is Aldfaer verkeerd afgesloten en is naam_gri.alf 'vergeten'.
Wat zou de connectie moeten zijn? FF wordt regelmatig geupdated en staat los van Aldfaer, de W10 update misschien, maar dan alleen mi als Aldfaer draait, naar mijn idee is Aldfaer verkeerd afgesloten en is naam_gri.alf 'vergeten'.
Laatst bewerkt 18 nov 2017 12:40 door NN.
- Frank
-
Auteur
18 nov 2017 15:14
Hallo PietP,
Was dat maar waar verkeerd afgesloten.
Aldfaer stond gewoon open en was ik aan het bewerken, buiten aldfaer had ik nog een grafische kwartierstaat open staan van 5 of 6 generaties maximaal. Daar ik net aan het zoeken was naar de voorouders van één levend persoon gisteren. (waarvan ik heden alle 8 generaties tot voor 1800 gevonden heb)
Verwacht dat de update van beide het geheugen van mijn intern geheugen in de computer te boven ging en hierdoor mijn computer vast is gelopen. En heb dit nog niet eerder meegemaakt.
Buiten dat had ik mogelijk ook feadreader 3.14 draaien.
Was dat maar waar verkeerd afgesloten.
Aldfaer stond gewoon open en was ik aan het bewerken, buiten aldfaer had ik nog een grafische kwartierstaat open staan van 5 of 6 generaties maximaal. Daar ik net aan het zoeken was naar de voorouders van één levend persoon gisteren. (waarvan ik heden alle 8 generaties tot voor 1800 gevonden heb)
Verwacht dat de update van beide het geheugen van mijn intern geheugen in de computer te boven ging en hierdoor mijn computer vast is gelopen. En heb dit nog niet eerder meegemaakt.
Buiten dat had ik mogelijk ook feadreader 3.14 draaien.
- NN
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
18 nov 2017 16:14
FF van de automatische update afhalen, kunnen Windows en FF niet tegelijk aan de gang.
- Han Kortekaas
-
19 nov 2017 18:37
Ook Windows van de automatische update afhalen; altijd Windows laten vragen of het uitkomt. Dan heb je tijd om al het andere af te sluiten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank
- NN
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
19 nov 2017 19:03 - 19 nov 2017 19:04
Dat gaat alleen (Windows 10 heb ik het over) via een truc
[klik hier]
, het opnieuw opstarten kan wel via instellingen van de automatisch piloot gehaald worden.
Laatst bewerkt 19 nov 2017 19:04 door NN.