Afgesloten discussies van de helpdesk

problemen met nieuwe versie aldfaer

• Hamersma
  • Auteur
Lees meer

problemen met nieuwe versie aldfaer

25 nov 2017 15:30
Ik ben al jaren een tevreden gebruiker van aldfaer, totdat vanmiddag bleek dat ongevraagd de nieuwe versie zichzelf had geinstalleerd. Daarna heb ik een frustrerend uur doorgebracht om alle instellingen weer een beetje op orde te krijgen. Dat is enigszins gelukt, maar:
- de personenlijst is leeg: in de balk staat dat er 16000+ zouden moeten zijn maar er is er niet een zichtbaar (linksboven). Dit werkt een beetje onhandig
- van de bij eenpersoon genoteerde feiten wordt slechts een deel getoond (in voorbeeld rechtsonder een van de zeven), bovendien ontbreekt de rubriek en eventueel de opgegeven datum.

Ik heb op het forum gezocht maar kon zo snel geen oplossing vinden. Wie helpt me om de display weer op orde te krijgen (of : hoe krijg ik de oude versie van Aldfaer terug).
Bij voorbaat hartelijk dank!

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF

Bijlagen:

Lees meer

Re: problemen met nieuwe versie aldfaer

25 nov 2017 21:06
Dag,
Om te beginnen, Aldfaer installeert niets ongevraagd. Als er iets te istalleren aangeboden wordt, geeft u zelf daartoe toestemming.
Maar nu serieus:
Als u nu een update aangeboden kreeg, betekent dit, dat u al lange tijd (bijna jaren...) niet on-line bent geweest want Aldfaer 6.2 is al zeer lange tijd in gebruik en ik vermoed dat daar de oorzaak van uw probleem ligt.
Start Aldfaer en doe Menu > Bestand > Zoek Aldfaer Bestanden en vink alles aan
Als klaar wordt de knop Bewaar resultaat actief. Doe dat en stuur mij dat resultaat toe (klik mijn naam voor mail adres)

Lees meer

28 nov 2017 07:58
Probleem opgelost. De ontvangen duidelijke beschrijving van het probleem gaf aan dat het een aldfaer.cfg probleem betrof en dit is opgelost. Onderwerp kan gesloten worden

• Veltmaat
Lees meer

10 dec 2017 14:50
Ik kreeg afgelopen week bij het opstarten van Aldfaer een foutmelding, dat de laatste keer Aldfaer niet goed was afgesloten en nu opnieuw moest worden opgestart. Nadat ik dat gedaan had, waren de kleuren instellingen allemaal anders, waardoor ik de teksten niet of nauwelijks kon lezen. Dat heb ik allemaal weer hersteld, alleen... ik krijg de personenlijst niet meer te zien, terwijl aangegeven wordt dat er toch 3583 personen in de lijst staan. Ik gebruik Aldfaer wekelijks, dus een update omdat ik het lang niet gebruikt heb, kan bij mij het probleem niet zijn. Hoe los ik dit op?

Met vriendelijke groet,
Petra Veltmaat

Lees meer

10 dec 2017 15:08
Lees dit artikel waarmee u het probleem kunt oplossen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Veltmaat

Gemaakt door Kunena