- Bedankjes 0
Afgesloten discussies van de helpdesk
gedcom export/import - burgerlijk en kerkelijk huwelijk
- Guido van Harten
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Re: gedcom export/import - burgerlijk en kerkelijk huwelijk
27 nov 2017 16:15
Een willekeurige regel die representatief is voor mijn "probleem":
De afbeelding uit dit gedeelte wil ik graag apart zetten:
Het verwijderen van de verborgen URL met de coördinaten van Google Maps is geen probleem.
Na grondige bestudering van de output van de FAM-tags is het me nog niet gelukt om een juiste structuur te vinden waarbij burgerlijk en kerkelijk huwelijk beide netjes worden geïmporteerd.
Vriendelijke groet,
Guido
Code:
1 EVEN
2 TYPE Begraafplaats
2 NOTE @N16632@
...
0 @N16632@ NOTE
1 CONC algemene begraafplaats, Kerkhoflaan 3[*http://www.google.com/maps/@@52.3,6.5,15z*] - <nt><a href="c:\Dropbox\Guido\Documenten\Aldfaer\Materiaal\klaassen_katrijn_1900_en_klaassen_jan_1896_zerk.jpg">graf</a></nt>
De afbeelding uit dit gedeelte wil ik graag apart zetten:
Code:
1 EVEN
2 TYPE Begraafplaats
2 NOTE @N16632@
1 OBJE
2 FILE c:\Dropbox\Guido\Documenten\Aldfaer\Materiaal\klaassen_katrijn_1900_en_klaassen_jan_1896_zerk.jpg
2 FORM jpg
2 TITL graf
...
0 @N16632@ NOTE
1 CONC algemene begraafplaats, Kerkhoflaan 3
Het verwijderen van de verborgen URL met de coördinaten van Google Maps is geen probleem.
Na grondige bestudering van de output van de FAM-tags is het me nog niet gelukt om een juiste structuur te vinden waarbij burgerlijk en kerkelijk huwelijk beide netjes worden geïmporteerd.
Vriendelijke groet,
Guido
- Han Kortekaas
-
27 nov 2017 17:21
Guido,
dit is weer een ander probleem;
heb je een aparte Stamboom gemaakt en de Aldfaer export gedcom vergeleken met de GedTool gedcom export?
Als we daar uit zijn dan komt de vervolgstap, eventueel via direct mailcontact.
dit is weer een ander probleem;
heb je een aparte Stamboom gemaakt en de Aldfaer export gedcom vergeleken met de GedTool gedcom export?
Als we daar uit zijn dan komt de vervolgstap, eventueel via direct mailcontact.
- Paul Kallenberg
27 nov 2017 17:29
Guido,
Ik ga even terug naar je oorspronkelijke vraag in je eerste bericht in dit draadje. Je hebt na een aantal bewerkingen het gedcombestand gewijzigd. Ik zie twee fouten:
1. De HUSB- en WIFE-regel moeten direct na elkaar staan, dat is bij jou niet het geval.
2. Na de regel 1 MARR moet je direct op de volgende regel het type vermelden. Als je dat niet doet neemt Aldfaer als standaardwaarde aan dat het om een burgerlijk huwelijk gaat. De datum 29-2-2004 wordt dus bij het burgerlijk huwelijk geplaatst en niet bij het kerkelijk huwelijk zoals je zou willen.
Paul
Ik ga even terug naar je oorspronkelijke vraag in je eerste bericht in dit draadje. Je hebt na een aantal bewerkingen het gedcombestand gewijzigd. Ik zie twee fouten:
1. De HUSB- en WIFE-regel moeten direct na elkaar staan, dat is bij jou niet het geval.
2. Na de regel 1 MARR moet je direct op de volgende regel het type vermelden. Als je dat niet doet neemt Aldfaer als standaardwaarde aan dat het om een burgerlijk huwelijk gaat. De datum 29-2-2004 wordt dus bij het burgerlijk huwelijk geplaatst en niet bij het kerkelijk huwelijk zoals je zou willen.
Paul
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Guido van Harten