- Bedankjes 1721
Afgesloten discussies van de helpdesk
"oude" word bestanden
- Han Kortekaas
-
Lees minder
Lees meer
Re: "oude" word bestanden
20 dec 2017 11:21
Ik begrijp dat u het oude bestand wel in Aldfaer aan een persoon heeft gekoppeld. Zo ja dan ziet u een Word bestand niet, maar wellicht wel een icoontje op de plek waar anders een foto staat. Aldfaer kan zelf niet een Word bestand of bv een pdf bestand openen. Als u links bovenin een zwart diskette icoontje ziet dan moet u daar op klikken en dan wordt het gekoppelde bestand met het daaraan verbonden programma geopend.
Onderwerp is gesloten.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1066
20 dec 2017 14:26
aanvullend:
Als u het document in Aldfaer toch zichtbaar wil maken kan u, indien de kwaliteit van het document dat toelaat, het document scannen en bewaren als bestand met een foto-extensie dat Aldfaer ondersteund.
Een alternatief is een knipsel maken(met bv Knipprogramma van Windows, o.d.) van het document en als fotobestand bewaren.
Als u het document in Aldfaer toch zichtbaar wil maken kan u, indien de kwaliteit van het document dat toelaat, het document scannen en bewaren als bestand met een foto-extensie dat Aldfaer ondersteund.
Een alternatief is een knipsel maken(met bv Knipprogramma van Windows, o.d.) van het document en als fotobestand bewaren.
Onderwerp is gesloten.
- Ruud de Ruiter
-
- Afwezig
20 dec 2017 14:37 - 20 dec 2017 14:38
Aldfaer is een genealogie programma en geen tekstverwerker. Dubbelklik op het word-iccon in het Aldfaer venster doet dit openen in Word.
Laatst bewerkt 20 dec 2017 14:38 door Ruud de Ruiter.
Onderwerp is gesloten.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1066
20 dec 2017 16:16
Ruud,
indien je allusie maakt naar mijn bericht moet je iets verder denken. Het oogt beter dan een pdf- of Word-icoontje in het hoofdvenster en het wordt weergegeven in de rapporten.
indien je allusie maakt naar mijn bericht moet je iets verder denken. Het oogt beter dan een pdf- of Word-icoontje in het hoofdvenster en het wordt weergegeven in de rapporten.
Onderwerp is gesloten.
- Evert
20 dec 2017 16:38
Kennelijk hebben de aangedragen mogelijkheden uw probleem nog niet opgelost.
Doet u wel regelmatig bestandsherstel ?
Zo ja, dan is dat niet de oplossing.
Zo nee: wie weet of dat helpt.
Kwaad kan het niet.
Groet,
Evert.
Doet u wel regelmatig bestandsherstel ?
Zo ja, dan is dat niet de oplossing.
Zo nee: wie weet of dat helpt.
Kwaad kan het niet.
Groet,
Evert.
Onderwerp is gesloten.
- Ruud de Ruiter
-
- Afwezig
20 dec 2017 18:22
Helder,
Installeer het gratis programma Teamviewer en neem direct e-mail contact met mij op (klik links op mijn naam voor het e-mail adres
We maken dan een afspraak opdat ik op afstand in uw computer kijk of en wat er aan de hand is want dit wordt een gebed zonder einde.
Installeer het gratis programma Teamviewer en neem direct e-mail contact met mij op (klik links op mijn naam voor het e-mail adres
We maken dan een afspraak opdat ik op afstand in uw computer kijk of en wat er aan de hand is want dit wordt een gebed zonder einde.
Onderwerp is gesloten.
- Helder
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
20 dec 2017 23:06
Bedankt voor uw aanbod. Het probleem is dat ik op mijn PC de bestanden kan openen (ook de DOC documenten). Na koppeling in Aldfaer kan ik wel foto's openen maar niet de DOC documenten.
Om een lang verhaal kort te houden, denk ik dat ik ga voor de eerste oplossing nl. het omzetten van de DOC documenten in Word 2016 documenten en deze dan koppelen in Aldfaer en de "oude" bestanden ontkoppelen.
Hiervan weet ik dat het werkt, ook al is het nogal wat werk.
Om een lang verhaal kort te houden, denk ik dat ik ga voor de eerste oplossing nl. het omzetten van de DOC documenten in Word 2016 documenten en deze dan koppelen in Aldfaer en de "oude" bestanden ontkoppelen.
Hiervan weet ik dat het werkt, ook al is het nogal wat werk.
Onderwerp is gesloten.
- Ruud de Ruiter
-
- Afwezig
21 dec 2017 09:40
Voor alle zekerheid heb ik een test gemaakt met een oud *.doc document. het word icoon verschijnd, na koppeling met een persoon,in het afbeeldingen veld van Aldfaer. Een dubbel klik op dit icoon opent dit document in mijn huidige Word versie (2010) en ik zie niet in waarom versie 2016 dit niet meer zou ondersteunen.
Maar het is uw keuze om overbodig werk te doen.
Maar het is uw keuze om overbodig werk te doen.
Onderwerp is gesloten.
- NN
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
21 dec 2017 10:15
Vragensteller zegt dat hij doc bestanden moeiteloos opent, maar hij zegt niet HOE hij de bestanden opent. Ik vermoed gewoon via bestanden etc, maar dan is associëren niet nodig en is alsnog een reparatie dienaangaande nodig.
Onderwerp is gesloten.
- Ruud de Ruiter
-
- Afwezig
21 dec 2017 10:53
PietP
de vragensteller heeft het volgende probleem:
Na koppeling in Aldfaer kan ik wel foto's openen maar niet de DOC documenten.
Een reparatie is niet nodig zoals mijn test heeft uitgewezen.
de vragensteller heeft het volgende probleem:
Na koppeling in Aldfaer kan ik wel foto's openen maar niet de DOC documenten.
Een reparatie is niet nodig zoals mijn test heeft uitgewezen.
Onderwerp is gesloten.
- NN
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
21 dec 2017 11:19
Met reparatie bedoel ik 'doc en docx' associëren met Word en wat bedoel jij dan met: 'Een reparatie is niet nodig zoals mijn test heeft uitgewezen.'? Maar wat moet ie dan doen?
Onderwerp is gesloten.
- Ruud de Ruiter
-
- Afwezig
21 dec 2017 11:24
Het feit dat hij doc normaal kan openen is het bewijs dat er een associatie is.
Naar mijn menig is het dat hij geen dubbelklik doet. Doet hij een Ctrl+klik dan kan er een melding komen "mode sans echec" (ken de NL tekst niet)en durft hij niet verder te gaan.
Naar mijn menig is het dat hij geen dubbelklik doet. Doet hij een Ctrl+klik dan kan er een melding komen "mode sans echec" (ken de NL tekst niet)en durft hij niet verder te gaan.
Onderwerp is gesloten.