Bowtie kwartierstaat

Meer
27 feb 2022 10:37 #44394 door Legebeke
Bowtie kwartierstaat werd gestart door Legebeke
Hallo,

Weet iemand of wellicht het volgende mogelijk is.

Persoonlijk vind ik de grafische kwartierstaat erg mooi zoals die is. Alleen ben ik benieuwd of het wellicht mogelijk is om de kwartierstaat uit te printen in de vorm van een bowtie (zie bijgevoegd). Dus met de proband in het midden en dan aan de linkerkant de vaderlijke lijn en aan de linkerkant de moederlijke lijn.

Ik weet dat er in de bonusrapporten een vlinderdas optie is. Alleen deze gaat maar tot 5 generaties, en persoonlijk vind ik de vormgeving van de kwartierstaat mooier.

Is er een manier om de standaard grafische kwartierstaat af te drukken in een bowtie/vlinderdas orientatie? Of is er een manier dat ik de code van de standaard grafische kwartierstaat kan aanpassen?

Dank
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meer
27 feb 2022 11:24 #44397 door JayCee
Beantwoord door JayCee in topic Bowtie kwartierstaat
Kijk eens of het rapport VoorouderFractal bij bonusrapporten > Exporteren kan dienen. Met een beetje kennis van Excel zijn de vakken mogelijk naar keuze aan te passen .

Meer
27 feb 2022 11:30 #44398 door Ruud de Ruiter
Beantwoord door Ruud de Ruiter in topic Bowtie kwartierstaat
Het aantal generaties van de Vlinderdas is niet beperkt en geeft in principe weer wat u vraagt. Met muis over wordt meer informatie gegeven en U kunt via een dubbelklik een weergave van andere generaties oproepen.

Ook kunt u overwegen het rapport Familiecirkel te gebruiken wat 9 generaties weergeeft

Meer
27 feb 2022 11:33 #44399 door JayCee
Beantwoord door JayCee in topic Bowtie kwartierstaat
Correctie aan mijn vorig bericht. Opmaak kan niet in Excel gemaakt worden maar met de nodige kennis in het uivoerbestand bestand 'vf7_vermeulen_1.xml'. Open het bestand in Kladblok, of beter nog, Notepad++ waar wijzigingen kunnen aangebracht worden.

Meer
27 feb 2022 12:15 #44402 door Legebeke
Beantwoord door Legebeke in topic Bowtie kwartierstaat
@Ruud: Bedankt voor uw antwoord. Momenteel kan ik niet het aantal generaties aanpassen voor de vlinderdas, het blijft bij de standaard 5 generaties. Ook als ik met de muis over de vakjes/namen ga krijg ik geen extra informatie of dat ik dan door kan klikken. Dit doorklikken suggereert bij mij dat de vlinderdas niet een grafisch overzicht kan produceren van ruim meer dan 9 generaties?

@JayCee: Ook bedankt voor uw antwoord. Ik heb de VoorouderFractal gemaakt en geopend in Notepad++. Ben bekend met verschillende programmeertalen maar niet met XML. Zal er is mee gaan knutselen.

Momenteel is bij de standaard grafische kwartierstaat de proband afgebeeld aan de linkerkant en gaat dan door de generaties heen terug in de tijd naar de rechterkant. Weet iemand of het wellicht makkelijker is om de standaard grafische kwartierstaat te genereren in een andere orientatie? Met de proband aan de rechterkant en dan door de generaties heen naar links? Zodoende kan ik bijvoorbeeld mijn vaderslijn afdrukken in de standaard grafische kwartierstaat en mijn moederslijn in de aangepaste grafische kwartierstaat. Vervolgens met paint o.i.d. kan ik deze twee dan combineren in één met mijzelf er tussen in.

Ik weet het ben een lastige klant :lol:

Meer
27 feb 2022 13:51 #44403 door Ruud de Ruiter
Nogmaals de werking gecontroleerd en ik raadt aan "precies" te werken en de instellingen te controleren:
Het resultaat toont altijd max 2-1-2 generaties.
Muis over een blok geeft meer details
Dubbel klik op de naam van een persoon in een blok geeft een nieuw een nieuwe resultaat met opnieuw, indien aanwezig, 2-1-2 generaties, dus altijd, indien aanwezig, 2 voorsgeslacht en 2 nageslacht van de gekozen persoon.
Daarnaast krijg je ook nog een lijst van allle personen aanweig in het rapport

Afhankelijk van de gekozen instellingen kan je een vlinderdas weergave 2-1-2 van een deel (b.v. voor en naheslacht Hoofdpersoon) of zelfs van het gehele bestand oproepen

Meer
27 feb 2022 14:14 #44404 door Paul Kallenberg
Beantwoord door Paul Kallenberg in topic Bowtie kwartierstaat
De verwarring komt omdat jullie het over twee verschillende Bonusrapporten hebben. Legebeke heeft het over het rapport Grafisch -> Voorgeslacht -> Voorouderdas en Ruud heeft het over het rapport Grafisch -> Voor- en Nageslacht -> Familiedas. De eerste gaat alleen over het voorgeslacht en geeft vast 5 generaties weer, met links de vaderskant en rechts de moederskant. Het tweede geeft zowel voor- als nageslacht, met een instelbaar aantal generaties, met links het voorgeslacht en rechts het nageslacht. Beide zijn niet waar Legebeke om vraagt. Een dergelijk rapport is bij mijn weten ook niet aanwezig en ook niet heel simpel te maken.

Paul

Meer
27 feb 2022 14:50 #44405 door Ruud de Ruiter
Sorry voor de verwarring mijnerzijds.
De linkerzijde van van Familiedas kan voor het gewenste doel gebruikt worden. Het heeft alleen niet de links/rechts splitsing man/vrouw maar doet links functioneel wat gevraagd wordt

Meer
28 feb 2022 09:48 - 28 feb 2022 09:49 #44406 door Frank
Beantwoord door Frank in topic Bowtie kwartierstaat
Hallo Legebeke,

Heb in het verre verleden 13 generaties via excel gemaakt, maar had toen beperken doordat aldfaer versie 6 niet deed wat er verwacht werd. Dit kon ik op een rol lichtdrukpapier 1.200x30.000 uitdraaien indien mogelijk.

Kijk eens of het sjabloon voorouderboom een mogelijke uitdraai kan bieden met een voorouderlijn.
4 keer uitdraaien vanuit opa en oma ben je ook tot de 11de generatie.

Diverse uitdraaien op mijn website te zien hoe ze werken.

Aangehaald Voorouderfractaal door JayCee kan inderdaad ook nog een mogelijkheid zijn.
Laatst bewerkt 28 feb 2022 09:49 door Frank.

Gemaakt door Kunena