- Bedankjes 0
Sjab2Word
- Geert Dornez
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Sjab2Word
17 sep 2026 16:14
Beste,
Op mijn pc gebruik ik Libre Office en krijg steeds een foutmelding bij het openen van Sjab2Word.
Werkt dit sjabloon dan niet met Libre Office?
mvg
Geert
Op mijn pc gebruik ik Libre Office en krijg steeds een foutmelding bij het openen van Sjab2Word.
Werkt dit sjabloon dan niet met Libre Office?
mvg
Geert
- Han Kortekaas
-
Re: Sjab2Word
17 sep 2026 17:17
het is altijd handig om de foutmelding hier te vermelden.
Maar, zoals de maker van het sjabloon in feb 2021 zei (en in de handleiding na te lezen)
Maar, zoals de maker van het sjabloon in feb 2021 zei (en in de handleiding na te lezen)
Dit programma werkt, zover ik getest heb, onder Windows vanaf XP, met Office (of Word) vanaf versie 2000.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1075
17 sep 2026 17:51
Geert,
stuur mij een e-mail, mogelijk kan ik iets voor u doen. Mijn e-mailadres staat in 'Lees Meer' onder mijn avatar.
stuur mij een e-mail, mogelijk kan ik iets voor u doen. Mijn e-mailadres staat in 'Lees Meer' onder mijn avatar.
- Carel Plantagie
-
18 sep 2026 11:39
Sjab2Word is een Word-document met macro's (VBA - Visual Basic for Applications) om sjabloon-uitvoer (een rapport) om te zetten naar Word (een Word-document).
Ik denk niet dat LibreOffice de macro's in een Word-document kan gebruiken.
Ik denk niet dat LibreOffice de macro's in een Word-document kan gebruiken.
- S.J.F.
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 2
18 sep 2026 12:42Klopt,LibreOffice gebruikt een ander basic dialect.Ik denk niet dat LibreOffice de macro's in een Word-document kan gebruiken.
Wellicht is het mogelijk om via een gerichte 'vraag' aan ChatGTP Sjab2Word naar LibreOffice te vertalen.
Misschien wil de maker van S2W daar eens tijd in steken?