- Bedankjes 0
Onbekende relatie
- Priscilla
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Onbekende relatie
15 nov 2015 15:55
Ik heb de vermelding "onbekende relatie" liever niet op mijn publicaties zoals parenteel en personenkaart.
Kan ik dit veranderen in "niet publiceren"? (Dit heb ik in "instellingen" zo al ingesteld, maar krijg toch nog "onbekende relatie" als ik een parenteel maak.
Kan ik dit veranderen in "niet publiceren"? (Dit heb ik in "instellingen" zo al ingesteld, maar krijg toch nog "onbekende relatie" als ik een parenteel maak.
Onderwerp is gesloten.
- Ruud de Ruiter
-
Re: Onbekende relatie
15 nov 2015 16:22
Dat kan in de rapportage niet veranderd worden. De enige mogelijkheid die je hebt is de relatiegegevesn opzoeken en invoeren.
Je kan er voor kiezen individueel deze koppels als gehuwd te verklaren, al dan niet bij de invoer, als je tenminste weet of redelijkerwijs kan aannemen, dat deze personen gehuwd zijn/waren
Je kan er voor kiezen individueel deze koppels als gehuwd te verklaren, al dan niet bij de invoer, als je tenminste weet of redelijkerwijs kan aannemen, dat deze personen gehuwd zijn/waren
Onderwerp is gesloten.
- Priscilla
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
15 nov 2015 17:29
Als een koppel gescheiden is weet je natuurlijk wel wie de ex was (dus "onbekend" zou niet juist zijn) maar die wil men er liever niet meer op hebben. Daarom dat ik deze vraag stelde.
(het gaat hier dus over nog levende personen)
Ik begrijp niet zo goed wat jij voorsteld.
(het gaat hier dus over nog levende personen)
Ik begrijp niet zo goed wat jij voorsteld.
Onderwerp is gesloten.
- Ruud de Ruiter
-
15 nov 2015 18:05 - 15 nov 2015 18:06
Bij een juiste instelling in de rapportages worden levende personen volledig van rapportage uitgesloten. Dit is voor rapportages en voor gedcom export separaat instelbaar. . De vink niet publiceren is dan overbodig, tenzij je een persoon volledig wil uitsluiten.
Je hebt het nu over een huwelijk van levende personen met een scheiding. Ik zit nu op mijn iPad en kan dus niet een exacte aanduiding geven.
Ik stel voor dat je de help er eens op na leest. Kijk in je instellingen voor rapportages (en gedcom) en breng de muis boven de betreffende velden en druk de F1 toets.
Je hebt het nu over een huwelijk van levende personen met een scheiding. Ik zit nu op mijn iPad en kan dus niet een exacte aanduiding geven.
Ik stel voor dat je de help er eens op na leest. Kijk in je instellingen voor rapportages (en gedcom) en breng de muis boven de betreffende velden en druk de F1 toets.
Laatst bewerkt 15 nov 2015 18:06 door Ruud de Ruiter.
Onderwerp is gesloten.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1066
15 nov 2015 18:10
Priscilla,
Probeer dit even:
De privacy filter aanzetten en de instelling van de betrokkene in tabblad Diversen 'uitsluiten van publicatie' aanvinken. Alle andere levenden moeten dan wel 'toestemming van publicatie verleend' aanvinken.
Probeer dit even:
De privacy filter aanzetten en de instelling van de betrokkene in tabblad Diversen 'uitsluiten van publicatie' aanvinken. Alle andere levenden moeten dan wel 'toestemming van publicatie verleend' aanvinken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Priscilla
Onderwerp is gesloten.
- Priscilla
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
15 nov 2015 19:03 - 15 nov 2015 19:07
Ik doe bij de kinderen + vrouw => Diversen=> Toestemming tot publicatie verleend
Man=> Diversen=> Uitsluiten van publicatie
Daarna EXTRA =>Instellingen=> Toon aanduiding niet publiceren <
zelf ingevuld)
Afdrukken persoonskaart alt+f2 => privacyfilter => Ja
En toch krijg ik =>kinderen van "naam vrouw" onbekende relatie
Ook heb ik de Privacyfilter actief gevinkt
Man=> Diversen=> Uitsluiten van publicatie
Daarna EXTRA =>Instellingen=> Toon aanduiding niet publiceren <
zelf ingevuld)Afdrukken persoonskaart alt+f2 => privacyfilter => Ja
En toch krijg ik =>kinderen van "naam vrouw" onbekende relatie
Ook heb ik de Privacyfilter actief gevinkt
Laatst bewerkt 15 nov 2015 19:07 door Priscilla.
Onderwerp is gesloten.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1066
15 nov 2015 19:09 - 15 nov 2015 19:30
de echtgenoot is initieel gekoppeld met huwelijk. Vervolgens de details vd scheiding ingevuld.
met instellingen privacy filter aan, man niet publiceren wordt de echtgenoot niet weergegeven in de persoonskaart.
met instellingen privacy filter aan, man niet publiceren wordt de echtgenoot niet weergegeven in de persoonskaart.
Laatst bewerkt 15 nov 2015 19:30 door JayCee.
Onderwerp is gesloten.
- Priscilla
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
15 nov 2015 20:12
De echtgenoot wordt inderdaad niet weergegeven.
Maar er staat wel bij de vrouw haar kinderen : "kinderen van ... uit onbekende relatie"
Maar er staat wel bij de vrouw haar kinderen : "kinderen van ... uit onbekende relatie"
Onderwerp is gesloten.
- Priscilla
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
15 nov 2015 20:21
Als ik een rapport aanmaak "privacy/niet publiceren" krijg ik een leeg rapport, terwijl dat bij nogal wat personen "uitsluiten van publicatie" is aangevinkt.
Onderwerp is gesloten.
- Priscilla
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
15 nov 2015 20:51
Dit is op gelost ;Als ik een rapport aanmaak "privacy/niet publiceren" krijg ik een rapport met namen
Toch blijft het probleem "onbekende relatie"
Toch blijft het probleem "onbekende relatie"
Onderwerp is gesloten.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1066
15 nov 2015 20:59
Priscilla,
Hoe is deze persoon gekoppeld aan de moeder van zijn kinderen, huwelijk, onbekende relatie,..?
Wat de privacy instellingen betreft moet u zeker een oplossing vinden in de help > 'Privacyregels vastleggen'
Hoe is deze persoon gekoppeld aan de moeder van zijn kinderen, huwelijk, onbekende relatie,..?
Wat de privacy instellingen betreft moet u zeker een oplossing vinden in de help > 'Privacyregels vastleggen'
Onderwerp is gesloten.