Kindtype

• Rina Kant-Groenenberg
  • Auteur
Lees meer

Kindtype

11 mrt 2014 16:46
Ik wil bij het tekstrapport bij elk kind getoond zien of het een man of vrouw betreft d.m.v.: (m) (v) of (o). Hoe doe ik dat?
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

Re: Kindtype

12 mrt 2014 09:55 - 12 mrt 2014 09:55
Rina,
Dat is te realiseren m.b.v. een 'hook'. Een 'hook' is een stukje sjabloontaal dat vanuit een Standaard tekstrapport aangeroepen wordt en dan een gewenste verandering in de uitvoer verzorgt.

Ik heb een Hook-toepassing gemaakt dat ook jouw rapportage variant kan verzorgen: C_Hooks.
Deze is beschikbaar in het overzicht 'Alle Invoegtoepassingen': Gewoon selecteren en kiezen voor [Installeer].
Hierna heb je onder Tonen > Rapporten > Overige rapporten een extra optie gekregen: C_Hooks.
Start de sjabloon en kies dan voor Instellingen aanpassen > Hooks selecteren/wijzigen > Kind-Type.
Je kunt nu kiezen voor: 1 (plaats de m/v/o/-aanduiding) of 3 (idem, maar onderdruk ook de aanduiding Adoptie/Pleeg/Stief/Gewettigd. [OK]
Sta de Active-X interactie toe [Ja]
U krijgt nu de melding dat het bestand StandaardHook.asjl aangemaakt is, of dat deze reeds bestaat: Kies dan voor vervangen. Sluit tenslotte af met [X] rechtsboven.

Hierna geven de Standaard tekstrapporten van Aldfaer de door u gekozen variant.

Tip: Start C_Hooks, kies Help en download de handleiding (PDF) voor alle mogelijke varianten.

mvg
Carel
Laatst bewerkt 12 mrt 2014 09:55 door Carel Plantagie.
Onderwerp is gesloten.
  • Rina Kant-Groenenberg
  • Auteur
Lees meer

Re: Kindtype

12 mrt 2014 14:43
Beste Carel,

Super, het is gelukt.

Bedankt,
Rina
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena