foutmelding bij rapporten

• André Timmers
  • Auteur
Lees meer

foutmelding bij rapporten

26 feb 2020 15:25
Ik werk al jaren met Aldfaer, ik gebruik versie 8.0 op mijn laptop. Nu heb ik een nieuwe desktop PC met windows 10 en heb daar Aldfaer 8.0 op geïnstalleerd. Het inlezen van de bestanden gaat goed. Echter de streepjes (-) tussen de data's zijn vervangen door schuine streepjes (/).

Verder kan ik geen enkel rapport genereren. Ik krijg de volgende foutmelding:
Er is een fout opgetreden: Vereist versienummer van Aldfaer niet gevonden in het bibliotheekbestand . Controleer de locatie en het versienummer van het ingelezen bibliotheek bestand. Versienummer Basis: locatie Basis niet gevonden.

Graag uw advies!

Bij voorbaat mijn dank!

André Timmers tawm@kpnmail.nl

Lees meer

Re: foutmelding bij rapporten

26 feb 2020 16:14
streepjes: dat is een instelling van het datumformaat van de PC

foutmelding: ik denk dat u geen installatie heeft uitgevoerd maar bestanden gekopieerd.
Vooer een echte installatie uit over de huidige heen. Ik ga daarbij van de default Locatie C:\Aldfaer uit.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: André Timmers

Lees meer

26 feb 2020 16:56

• André Timmers
  • Auteur
Lees meer

27 feb 2020 13:47
Ik heb op mijn nieuwe PC Aldfaer opnieuw gedownload van de website en opnieuw geïnstalleerd, ik heb zelfs een klein nieuw bestand aan gemaakt, maar het probleem blijft aanwezig. Op geen enkele manier kan ik rapporten produceren.
Ik krijg de volgende melding: fout 1113 tijdens inlezen van Bestand C:\ aldfaer\aldfaer-sjablonen\aldfaer-rapporten\persoonskaart.asj
Op mijn laptop draait Aldfaer perfect alle rapporten uit.

Bij voorbaat dank voor uw advies!

André Timmers

Lees meer

27 feb 2020 14:09
André,