foutmelding bij rapporten

• André Timmers
  • Auteur
Lees meer

foutmelding bij rapporten

26 feb 2020 15:25
Ik werk al jaren met Aldfaer, ik gebruik versie 8.0 op mijn laptop. Nu heb ik een nieuwe desktop PC met windows 10 en heb daar Aldfaer 8.0 op geïnstalleerd. Het inlezen van de bestanden gaat goed. Echter de streepjes (-) tussen de data's zijn vervangen door schuine streepjes (/).

Verder kan ik geen enkel rapport genereren. Ik krijg de volgende foutmelding:
Er is een fout opgetreden: Vereist versienummer van Aldfaer niet gevonden in het bibliotheekbestand . Controleer de locatie en het versienummer van het ingelezen bibliotheek bestand. Versienummer Basis: locatie Basis niet gevonden.

Graag uw advies!

Bij voorbaat mijn dank!

André Timmers tawm@kpnmail.nl

Lees meer

Re: foutmelding bij rapporten

26 feb 2020 16:14
streepjes: dat is een instelling van het datumformaat van de PC

foutmelding: ik denk dat u geen installatie heeft uitgevoerd maar bestanden gekopieerd.
Vooer een echte installatie uit over de huidige heen. Ik ga daarbij van de default Locatie C:\Aldfaer uit.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: André Timmers

Lees meer

26 feb 2020 16:56

• André Timmers
  • Auteur
Lees meer

27 feb 2020 13:47
Ik heb op mijn nieuwe PC Aldfaer opnieuw gedownload van de website en opnieuw geïnstalleerd, ik heb zelfs een klein nieuw bestand aan gemaakt, maar het probleem blijft aanwezig. Op geen enkele manier kan ik rapporten produceren.
Ik krijg de volgende melding: fout 1113 tijdens inlezen van Bestand C:\ aldfaer\aldfaer-sjablonen\aldfaer-rapporten\persoonskaart.asj
Op mijn laptop draait Aldfaer perfect alle rapporten uit.

Bij voorbaat dank voor uw advies!

André Timmers

Lees meer

27 feb 2020 14:09
André,

Deze foutmelding duidt er op dat Aldfaer denkt een onjuist teken te zijn tegengekomen in het bestand persoonskaart.asj. Ik heb niet meteen een antwoord waarom dat zo is. Kan je eens kijken wat er staat bij Help -> Versiebeheer Aldfaer... en dan links boven bij Onderdelen het derde item aanklikken: Aldfaer-rapporten. Wat staat er dan links onder bij Geïnstalleerd en Nieuwste versie?

Paul

• André Timmers
  • Auteur
Lees meer

27 feb 2020 19:36
Dag Paul,

Ik heb gekeken bij Aldfaer-rapporten:

Bij geïnstalleerd staat: 8.0.04 en bij nieuwste versie: 8.0.04

Hopelijk kan de fout opgespoord worden.

Bij voorbaat dank!

André

Lees meer

27 feb 2020 22:29
Staat Aldfaer als vertrouwd programma te boek bij de firewall?
Heb je de volledige map Documenten gesynchroniseerd in OneDrive?

Lees meer

28 feb 2020 08:41
André
Hebben laptop en PC beide Aldfaer 8.0?
Indien "JA", kopiëer de map C:\Aldfaer\Aldfaer-sjablonen van de laptop naar dezelfde locatie op de PC en op een vraag "overschrijven" antwoord "JA".
Hierbij ga ik er van uit dat op beide computers de installatie van Aldfaer volgens default in C:\Aldfaer staan

Lees meer

28 feb 2020 13:39
André,
Indien u dit wenst kan ik via Teamviewer vanop afstand mogelijk hulp bieden. Zo ja, installeer Teamviewer en klik op mijn naam in de linker kolom voor mijn e-mailadres om af te spreken. Wat is Teamviewer.

• André Timmers
  • Auteur
Lees meer

28 feb 2020 17:28
Ruud, het advies heb ik uitgevoerd maar het probleem blijft aanwezig.
JayCee, stelt voor om via Teamviewer hulp op afstand te bieden. Hier wil ik graag gebruik van maken.
Dank voor je advies.

André

• André Timmers
  • Auteur
Lees meer

28 feb 2020 17:31
JayCee, ik wil graag gebruik maken van je voorstel. Ik ga Teamviewer installeren.

Bij voorbaat dank.

André

Lees meer

14 jun 2020 19:53
Het probleem kon via Teamviewer niet ogelost worden. Ondertussen is bekent dat sommige DELL pc's met een bepaalde versie van W10 een fout bevatten. Eerdere berichten wijzen uit dat opnieuw installeren van W10 de enige oplossing is. Dit was ook het geval bij vraagsteller die nu bevestigd heeft dat na herinstallatie van W10 en Aldfaer alles is opgelost.

Gemaakt door Kunena