- Bedankjes 0
Foutmelding, geen rapporten
- Freek
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Re: Foutmelding, geen rapporten
22 apr 2020 22:02
Conclaaf met JayCee heeft geleid tot volgende conclusie: het ligt waarschijnlijk aan het feit dat mijn pc een DELL pc is.
Er verschijnen ook vreemde tekens in beeld, zie afbeelding. Ik zal nog uitzoeken of ik op internet meer kan vinden over de eigenaardigheden van een DELL pc. Of weet iemand hier meer van?
Fijne avond, groet.
Er verschijnen ook vreemde tekens in beeld, zie afbeelding. Ik zal nog uitzoeken of ik op internet meer kan vinden over de eigenaardigheden van een DELL pc. Of weet iemand hier meer van?
Fijne avond, groet.
- Han Kortekaas
-
22 apr 2020 22:45
Ik adviseer, nu de oorzaak bekend is, contact op te nemen met de helpdesk van Dell of uw PC leverancier. Het moet op uw PC een instelling (taal??) zijn die verkeerd staat.
- Freek
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
22 apr 2020 22:56
Het lastige is dat het probleem zich verder niet voordoet, zodat het lastig te omschrijven is. Maar het doet zich enkel voor op mijn DELL pc, niet op mijn zelfgebouwde pc en niet op mijn Surface.
Ik zal dan ook eerst zelf experimenteren, allereerst met de tekenset, taal- en regio instellingen. Dank tot zover, en als iemand dit eerder heeft meegemaakt, dan hoor ik het uiteraard alsnog graag. Groet!
Ik zal dan ook eerst zelf experimenteren, allereerst met de tekenset, taal- en regio instellingen. Dank tot zover, en als iemand dit eerder heeft meegemaakt, dan hoor ik het uiteraard alsnog graag. Groet!
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1066
23 apr 2020 21:23
Freek,
Heb nogmaals de andere gebruiker gecontacteerd die een identiek probleem ondervindt met een Dell. Tot op heden heeft hij nog steeds geen oplossing gevonden en ook geen rapporten kunnen maken. Hierover heeft hij Dell gecontacteerd maar die stellen dat het geen hardware-probleem is en de oorzaak bij het software moet gezocht worden.
Ik heb hem voorgesteld een test te doen met een installatie op een USB o.i.d., inclusief de standardmappen en een met de standardmappen op de pc.
Wordt vervolgt.
Heb nogmaals de andere gebruiker gecontacteerd die een identiek probleem ondervindt met een Dell. Tot op heden heeft hij nog steeds geen oplossing gevonden en ook geen rapporten kunnen maken. Hierover heeft hij Dell gecontacteerd maar die stellen dat het geen hardware-probleem is en de oorzaak bij het software moet gezocht worden.
Ik heb hem voorgesteld een test te doen met een installatie op een USB o.i.d., inclusief de standardmappen en een met de standardmappen op de pc.
Wordt vervolgt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Freek
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1066
28 apr 2020 11:57
Vervolg aan mijn vorig bericht:
het werken via een externe schijf of USB lost het probleem niet op.
het werken via een externe schijf of USB lost het probleem niet op.
- Freek
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
16 mei 2020 22:31
Gelukkig, het probleem is opgelost.
Op suggestie van JayCee heb ik Windows 10 opnieuw geïnstalleerd. Dit bleek inderdaad de oplossing te zijn.
Context, voor anderen die hetzelfde probleem ervaren: het ging om een nieuwe, snelle DELL pc. Het probleem zit kennelijk in de door DELL bij levering al geïnstalleerde Windows/instellingen. Hoewel het probleem zich alleen bij Aldfaer manifesteerde, ligt de oplossing in een nieuwe Windowsinstallatie.
JayCee en anderen, dank voor de hulp!
Groet, Freek
Op suggestie van JayCee heb ik Windows 10 opnieuw geïnstalleerd. Dit bleek inderdaad de oplossing te zijn.
Context, voor anderen die hetzelfde probleem ervaren: het ging om een nieuwe, snelle DELL pc. Het probleem zit kennelijk in de door DELL bij levering al geïnstalleerde Windows/instellingen. Hoewel het probleem zich alleen bij Aldfaer manifesteerde, ligt de oplossing in een nieuwe Windowsinstallatie.
JayCee en anderen, dank voor de hulp!
Groet, Freek