foto aan meerdere persoonskaarten koppelen

• philip willems
  • Auteur
Lees meer

foto aan meerdere persoonskaarten koppelen

01 dec 2020 19:13
Ik heb in mijn oude genealogie programma een aantal jpg's gemaakt met daarin de afkortingen
avg
avh
avo

of
avg
avo

of
avh
avo

op deze manier kan ik heel snel via de gekoppelde jpg zien welke aktes ik van deze persoon gekoppeld heb (ze zijn ook kleur gecodeerd. Maar deze 7 a 8 jpg worden dan wel tig keer gebruikt (stamboom van 11.000 personen). Is het bij Aldfaer ook mogelijk om zo'n jpg meerdere tientallen keren te gebruiken. In mijn vorige programma kon je 1 jpg aan 100 personen koppelen en daarna moest je een nieuw jpgtje met een andere naam maken (wel zelfde afk en kleurcode)

Lees meer

Re: foto aan meerdere persoonskaarten koppelen

01 dec 2020 19:29 - 01 dec 2020 19:31
Dat kan, te meer kan een foto gekoppeld worden aan veschillende personen, gebeurtenissen of feiten. Een gedetailleerde beschrijving hoe het kan en welke mogelijkheden voorhanden zijn kan je lezen in de help en zoeken met trefwoord 'materiaal koppelen. Nergens heb ik iets gelezen over een berking in aantal.
Van het gekoppelde/niet gekoppelde bestanden staat een overzicht onder menu Tonen > materiaal.
Voor elk van de afkortingen kan een submap aan de materiaalmap gemaakt worden.
Laatst bewerkt 01 dec 2020 19:31 door JayCee.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: philip willems

Lees meer

01 dec 2020 19:35
Er is geen limiet voor het aantal koppelingen van één en dezelfde foto..
Helaas is het niet mogelijk in één slag dezelfde foto aan meerdere personen te koppelen.
Het veranderen van de naam van een foto verbreekt alle koppelingen van die foto en wordt aangeduid met een rode melding dat de afbeelding niet gevonden wordt

• philip willems
  • Auteur
Lees meer

02 dec 2020 17:32
dank voor het antwoord, die jpg'tjes blijven bij iedere koppeling dezelfde naam hebben. er staan geen personen op of zo dus een eenduidige naam is dan logisch. het wordt alleen moeilijk om dit te doen aangezien ik ook een 1113 foutmelding krijg. Dus eerst moet ik dit oplossen. Ik heb al gezien dat het een topic is dat al vaker langs is gekomen.

Lees meer

03 dec 2020 06:18
Aanvulling:
Het is raadzaam om de bestandsnaam van gekoppelde bestanden in kleine letters in te geven en zonder spaties. Gebruik i.pl.v. spaties de 'underscore'.

Gemaakt door Kunena