overlijden/begraven

Lees meer

overlijden/begraven

31 mrt 2023 14:57
Na overlijdensplaats en -datum kan de datum van begraven en de plaats van begraven worden ingevuld.
Tijdens het corona-tijdperk vonden veel begrafenissen in besloten kring plaats, maar ook na de corona-tijd worden tegenwoordig mensen vaak in besloten kring begraven, vaker dan voorheen -dat is zeker. Die mogelijkheid is op dit moment niet aanwezig op de persoons-kaart. Is dit op termijn te realiseren? Of moeten we wachten tot een volgende update en wanneer zou die dan komen?

Lees meer

Re: overlijden/begraven

31 mrt 2023 15:33
Roel,
in Aldfaer wordt alleen de vorm van lijkbezorging genoteerd, dus begraven, crematie enz., en niet wie er allemaal bij aanwezig zijn. Wellicht kunt u nu in de Notities Overlijden e.e.a. vermelden.

Lees meer

31 mrt 2023 18:52
Roel,
Dat zijn dan toch gewoon getuigen ?

Lees meer

13 mei 2023 23:57
Nee dat bedoel ik niet. In de tegenw. overl. advertenties zie je nu vaak staan: de begrafenis/crematie heeft inmiddels in besloten kring of familiekring plaatsgevonden.
(Dus geen datum, geen plaats of naam van de begraafplaats)
En mijn vraag is: komt daarvoor nog eens een mogelijkheid, want ook in "notities overlijden" zie ik geen mogelijkheid daarvoor (ja, onbekend kan ik invullen, maar dat is niet bedoeling)

Lees meer

14 mei 2023 02:01
U kunt in de notitie bv opnemen 'in besloten kring' met de datum van dat bericht. De begrafenisvorm kunt u muteren naar begraven of crematie, hetwelk onderdeel is van de melding.

Lees meer

14 mei 2023 10:40
Zoals door Han aangegeven

Lees meer

14 mei 2023 18:58
Roel,

Er is ook de mogelijkheid
Datum van begrafenis/crematie de datum van de advertentie
en als bron in te vullen de begrafenis/crematie heeft inmiddels in besloten kring of familiekring plaatsgevonden.''
Opm. begrafenis/crematie wat van toepassing is.

Lees meer

15 mei 2023 08:20 - 15 mei 2023 08:30
Meije, Roel
Als een gebruiker b.v. de datum van de advertentie als OVL datum wenst te gebruiken dan is naar mijn mening de minst verkeerde datum een OVL vermelding als <dd.mm.jjjj

Ook in de OVL advertenties wordt (tenminste hier in Zwitserland) vaak met een kruis aangegeven dat andere familieleden overleden zijn. Als dat een nieuw (maar onvolledig) gevenen is kan ook <dd.mm.jjjj gebruikt worden. Je weet dan tenminste dat je vóór die datum vermelding moet zoeken

In rapportages wordt dat correct met "ten hoogste xx jaar oud" vermeld. Als tenminste een GEB datum aanwezig is.
Laatst bewerkt 15 mei 2023 08:30 door Ruud de Ruiter.

Gemaakt door Kunena