foutieve gedcom?

Lees meer

foutieve gedcom?

23 okt 2023 21:10
Howel ik Aldfaer als mijn standaard gebruik, heb ik soms behoefte aan specifieke functionaliteit van andere stamboomsoftware. Daar hebben we GEDCOM voor. Dus een export gemaakt en die in het andere programma ingevoerd.
Vervolgens blijkt dat niet goed te gaan. In FTB (van MyHeritage) blijken vrijwel alle essentiele persoonsgegevems te ontbreken wegens structurele fouten in de gedcom. Ook geneanet meldt mij dat de ingevoerde gedcom structureel onjuistheden bevat. Zij adviseren met u contact op te nemen.
De export zou een gedcom 5.5.1 bestand moeten zijn, en zo heb ik het ook in de ander geimporteerd. Omdat de actuele versie gedcom 7 is, heeft het zin om te updaten of zoiets? En zo nee, hoe los ik het 5.5.1 probleem op?

Lees meer

Re: foutieve gedcom?

23 okt 2023 21:46
Lees dit bericht.
Ondertussen is de oplossing voor 5.5.1 volgens mij bij FTB en Geneanet te zoeken.

Lees meer

24 okt 2023 17:12
Dank voor de reactie. Maar dit antwoord is voor mij zo mogelijk nog cryptischer dan de probleemstelling. Bovendien krijg ik nu een kastje-muur gevoel zonder handvat voor actie.
Als ik het goed heb begrepen ligt de fout in de ADDR-records, dus geen Aldfaer-toevoeging? Ook bij FTB zou het niet om toegevoegde items gaan, maar leek het meer op het al of niet toestaan van lege attributen.

P.S. Het was inderdaad GenealogieOnline, niet Geneanet.

Lees meer

24 okt 2023 18:14
Koos,
Het probleem met Gedcom 5.5.1 is dat dit "programma eigen" vermeldingen toelaat. Met andere woorden, de Gedcom volgens standaard 5.5.1 is geen echte unikeke standaard.

Ook MyHeritage en Genealogieonline hebben hun "eigen" 5.5.1 specifitaties en derhalve is er volgens mij maar één oplossing voor beiden en dat is werken met wat zij accepteren.
Vooral Geneologieonline die met Gedcom versie 5.5.5. (een niet bestaande fantasie standaard) werkt.

Mijn ervaring met Geneanet import Aldfaer 5.5.1 : geen probleem anders dat zij een aantal foutmeldingen geven wat geen echte fouten zijn waarmede te leven is.

Gemaakt door Kunena