Aantal zichtbare generaties (rapport parenteel grafisch)

• Linda Habets-Lardinois
  • Auteur
Lees meer

Aantal zichtbare generaties (rapport parenteel grafisch)

24 okt 2023 11:16
Beste,

Bij de instellingen (Extra - Instellingen) kies ik voor een grafisch rapport en vul bij "Kwartierstaat" en "Nageslacht" de gewenst aantal zichtbare generaties in: in mijn geval 16 generaties, dit is een flink oude stamboom. Ik kies vervolgens de optie "Opslaan".

Echter als ik het grafisch parenteel op het scherm vraag, krijg ik maar maximaal 15 generaties in beeld te zien. Zelfs als ik de tekstblokjes zo smal mogelijk maak, en zelfs belachelijk klein en ondanks dat ik de nummering al uitgevinkt heb, dan nóg blijven er maar 15 generaties in beeld komen.

Kan ik dit oplossen? Onze stichting wil deze stamboom binnenkort tentoonstellen op groot formaat.

Groeten Linda Habets

Lees meer

Re: Aantal zichtbare generaties (rapport parenteel grafisch)

24 okt 2023 11:50
Beste,

Een test uitgevoerd met beide rapporten met als instellingen kwartierstaat 18 generaties, nageslacht 18 generaties per pagina en inschuiven gevinkt. In beide rapporten worden alle 18 generaties getoond.

Voor het afdrukken zie het bonusrapport Grafisch > Grafisch afdukken > Afdrukken.

Lees meer

24 okt 2023 17:04
Om te controleren of u wel 16 generaties heeft zou u een kwartierstaat vanuit dezelfde proband kunnen maken.
Zie ook Extra -> Instellingen -> Bestanden Begrenzing

• Linda Habets-Lardinois
  • Auteur
Lees meer

27 okt 2023 18:46
Bedankt.
Het grafisch parenteel is geen bonus- maar een standaard grafisch rapport.
Ik heb alle instellingen zoals u zei aangepast (kwartierstaat 18 generaties, nageslacht 18 generaties en inschuiven aangevinkt) maar helaas blijven er steeds maar 15 generaties in beeld komen als ik op het icoontje van 'parenteel (grafisch)' druk . Nagekeken en geteld: het zouden er 16 moeten zijn, maar dat viel natuurlijk al op omdat het de jongste personen niet te zien waren.

• Linda Habets-Lardinois
  • Auteur
Lees meer

27 okt 2023 19:06
HET IS OPGELOST.

Bedankt, maar de oplossing lag in het antwoord van dhr. Kortekaas:
"Extra -> Instellingen -> Bestanden Begrenzing"
Deze optie vond ik eerst niet, maar nu wel en deze stond op 15 generaties begrenst!

Bedankt voor de hulp alweer.

PS ik heb nog een vraag/probleem maar ik ga eerst kijken of het al ergens gemeld staat.

Gemaakt door Kunena