- Bedankjes 0
Kwartierstaat met foto's in browser (edge of chrome)
- Kins
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Kwartierstaat met foto's in browser (edge of chrome)
28 feb 2024 09:12
Bij het delen van een kwartierstaat zie ik alle foto's in de browser maar als ik er op klik krijg ik een leeg fotovenster. Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Alle documenten zijn meegeleverd.
De koppeling werkt als ik ze zelf copieer. : file:///C:/DATA/Aldfaer/Stambomen/KWST_Sioen%20Marthe/tb_kins-sioen.jpg.
Is er een instelling in de browser die ik moet varanderen?
Alvast bedankt voor de hulp.
Mvg,
Hendrik
Alle documenten zijn meegeleverd.
De koppeling werkt als ik ze zelf copieer. : file:///C:/DATA/Aldfaer/Stambomen/KWST_Sioen%20Marthe/tb_kins-sioen.jpg.
Is er een instelling in de browser die ik moet varanderen?
Alvast bedankt voor de hulp.
Mvg,
Hendrik
- Han Kortekaas
-
Re: Kwartierstaat met foto's in browser (edge of chrome)
28 feb 2024 09:49
Staan alle documenten en de kwartierstaat in dezelfde map file:///C:/DATA/Aldfaer/Stambomen/ en is daar ook een bestandje Fotovenster.htm bij?
- Kins
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
28 feb 2024 11:35
Alles is aanwezig dat is het rare. Het fotovenster opent maar er is niets te zien. Zie ook het overzichtje van de map stambomen (er staan natuurlijk veel meer bestanden in.
mvg,
Hendrik
mvg,
Hendrik
- Han Kortekaas
-
28 feb 2024 13:41
Hendrik,
tegenwoordige browsers verhinderen wegens veiligheidsoverwegingen bijna allemaal dat je bestanden van een PC kunt openen. Het script in Fotovenster.htm heeft geen toestemming van jouw browser om de lokale fotobestanden te openen.
Ergo, als de kwartierstaat met Aldfaer wordt ingelezen dan werkt alles op de interne browser van Aldfaer.
Een andere methode om alles te versturen incl fotomateriaal is om een *.pdf te maken. Een *.pdf kun je in totaliteit vergroten op het scherm en hoef je ook niet alle fotobestanden op te sturen.
tegenwoordige browsers verhinderen wegens veiligheidsoverwegingen bijna allemaal dat je bestanden van een PC kunt openen. Het script in Fotovenster.htm heeft geen toestemming van jouw browser om de lokale fotobestanden te openen.
Ergo, als de kwartierstaat met Aldfaer wordt ingelezen dan werkt alles op de interne browser van Aldfaer.
Een andere methode om alles te versturen incl fotomateriaal is om een *.pdf te maken. Een *.pdf kun je in totaliteit vergroten op het scherm en hoef je ook niet alle fotobestanden op te sturen.
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 307
28 feb 2024 13:50
Hendrik,
In de Aldfaer standaard kwartierstaat worden de vergrotingen van de afbeeldingen alleen weergegeven in de Firefox browser.
In de Bonus rapporten is het rapport maak boeken aanwezig en daar worden de vergrotingen wel weergegeven in Edge.
Maak boeken is te vinden via Tonen->Rapporten...
Overige rapporten...
Bonus rapporten...
Exporteren...
Maak Boeken..
Kwartierstaat in boekvorm
De uitvoer komt in de submap maak_boeken
met opstart bestand boek.html
In de Aldfaer standaard kwartierstaat worden de vergrotingen van de afbeeldingen alleen weergegeven in de Firefox browser.
In de Bonus rapporten is het rapport maak boeken aanwezig en daar worden de vergrotingen wel weergegeven in Edge.
Maak boeken is te vinden via Tonen->Rapporten...
Overige rapporten...
Bonus rapporten...
Exporteren...
Maak Boeken..
Kwartierstaat in boekvorm
De uitvoer komt in de submap maak_boeken
met opstart bestand boek.html
- Kins
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
28 feb 2024 16:51
Ook via de boekvorm wil edge de foto's niet vergroten. Wel afbeelding te zien via rechtermuisknop afbeelding openen in nieuw tabblad.
Toch bedankt.
Toch bedankt.
- Ruud de Ruiter
-
28 feb 2024 19:29 - 28 feb 2024 19:38
Kins
Getest in W10 met MS Edge
Na oproep in de interne browser, klik de blauwe werelbol en rapport opent in Edge. Ik kan nu met een klik op de afbeelding deze vergroot oproepen en zelfs via de Ctrl+scroll inzoemen op een detail. Zie de plaatjes
Getest in W10 met MS Edge
Na oproep in de interne browser, klik de blauwe werelbol en rapport opent in Edge. Ik kan nu met een klik op de afbeelding deze vergroot oproepen en zelfs via de Ctrl+scroll inzoemen op een detail. Zie de plaatjes
Laatst bewerkt 28 feb 2024 19:38 door Ruud de Ruiter.