Begrip uitsluiten van controle

Lees meer

Begrip uitsluiten van controle

22 apr 2024 09:56
1) In mijn Genealogie krijg ik iedere keer bij uitvoeren bij "Stamboom -> Controleer gegevens" te zien dat van een overleden kind, met de naam N.N. en dan familienaam, het geslacht, die bij mij op M/V staat, niet bekend is. Dit klopt wel. Bij aangifte is het geslacht niet gemeld.
2) Ook krijg ik van 2 personen die bij elkaar wonen, geen relatie vorm hebben, wel van hetzelfde geslacht zijn, ook weer die melding daar over te zien.
Bij alle drie staat onder "Diversen -> Controleer gegevens" het vinkje aangekruist bij "Uitsluiten van controle".
Ik begrijp dat uitsluiten van controle niet. Wat wordt er dan uitgesloten van controle ?
Hoe kan ik die mededelingen daarover vermijden want ik ben daar bekend mee ?
Bvd Jan

Lees meer

Re: Begrip uitsluiten van controle

22 apr 2024 10:44 - 22 apr 2024 10:45
Kijk of er een vink staat bij 'Controleer ook van controle uitgesloten personen' in het vervolgvenster 'Controleren gegevens'.
Laatst bewerkt 22 apr 2024 10:45 door JayCee.

Lees meer

Re: Begrip uitsluiten van controle

22 apr 2024 18:58 - 22 apr 2024 19:03
Misschien help deze uitleg van: Controleer ook van controle uitgesloten personen

Het hangt ervan van af welke soort controle uitgevoerd wordt.

Voorbeeld 1: controle op leeftijd groter dan 100 jaar met automatisch markeren als overleden. Dat is een controle die je ook op “personen uitgesloten van controle” wil uitvoeren.

Voorbeeld 2: Controle op dubbele personen. De eerste keer wil je die op alle personen uitvoeren en vervolgens markeer je in de resultaten de personen als dubbel gemeld, maar die dat niet zijn, met “uitsluiten van controle”.
Herhaal je later die controle, dan zonder de vink “personen uitgesloten van controle” teneinde er voor te zorgen dat die niet dubbele personen niet nogmaals als dubbel gemeld worden.

Het is dus afhangelijk van de soort en herhaling van een controle of de vink "controle op uitgesloten personen" wel of niet gezet moet/kan worden.
Laatst bewerkt 22 apr 2024 19:03 door Ruud de Ruiter. Reden: markeren overleden
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jan

Gemaakt door Kunena