- Bedankjes 0
Opmaak notities in rapporten
- lucb
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Opmaak notities in rapporten
21 jul 2024 09:40
De eerste tekstregel van een notitie verschijnt op de titelregel van de notitie.
Die zou volgens mij daaronder moeten staan.
Hoe kan ik dit bekomen?
Spaties en lege regels voor en na een Notitie worden door Aldfaer terecht verwijderd.
Een lege regel na elke notitie kan het rapport overzichtelijker maken, nu hangt alles aan elkaar.
Uw mening graag.
Dank op voorhand
Luc
Die zou volgens mij daaronder moeten staan.
Hoe kan ik dit bekomen?
Spaties en lege regels voor en na een Notitie worden door Aldfaer terecht verwijderd.
Een lege regel na elke notitie kan het rapport overzichtelijker maken, nu hangt alles aan elkaar.
Uw mening graag.
Dank op voorhand
Luc
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 307
Re: Opmaak notities in rapporten
21 jul 2024 12:01
Lucb,
Dit is te voorkomen door te beginnen op de eerste regel van de notitie met
<nt><br /></nt>
en daarna de tekst van de notitie.
Opmerking:
br / zal voor een nieuwe regel zorgen en nt en /nt zorgen er voor dat de tekst br / niet wordt getoond in het rapport.
Dit is te voorkomen door te beginnen op de eerste regel van de notitie met
<nt><br /></nt>
en daarna de tekst van de notitie.
Opmerking:
br / zal voor een nieuwe regel zorgen en nt en /nt zorgen er voor dat de tekst br / niet wordt getoond in het rapport.
- lucb
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
22 jul 2024 11:04
Geachte
Dank voor het snelle antwoord.
De eerste regel van de inhoud komt nu idd. onder de titelregel van de notitie, echter met een lege regel ertussen (wat niet echt nodig is).
<nt><br /></nt> op einde van notitie zorgt ook voor een lege regel na de inhoud van een notitie.
Voor ongeveer 20000 personen (drie notities elk) moet dit dus handmatig aangepast worden. Onbegonnen werk.
Is dit in de sjablonen zelf te regelen?
Zo ja, hoe kan ik dit aanpassen?
Groeten
Luc Beuselinck
Dank voor het snelle antwoord.
De eerste regel van de inhoud komt nu idd. onder de titelregel van de notitie, echter met een lege regel ertussen (wat niet echt nodig is).
<nt><br /></nt> op einde van notitie zorgt ook voor een lege regel na de inhoud van een notitie.
Voor ongeveer 20000 personen (drie notities elk) moet dit dus handmatig aangepast worden. Onbegonnen werk.
Is dit in de sjablonen zelf te regelen?
Zo ja, hoe kan ik dit aanpassen?
Groeten
Luc Beuselinck
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 307
22 jul 2024 12:08
Luc,
een lege regel direct onder notitie is bij mij niet het geval.
De invulling bij mij is direct onder Notitie:
<nt><br /></nt>is geboren eerste regel
Tweede regel
Derde regel
Dit is de volgende regel die vooraf gaat aan een lege regel
een lege regel direct onder notitie is bij mij niet het geval.
De invulling bij mij is direct onder Notitie:
<nt><br /></nt>is geboren eerste regel
Tweede regel
Derde regel
Dit is de volgende regel die vooraf gaat aan een lege regel
- Han Kortekaas
-
22 jul 2024 14:03
Luc,
de methode van Meije creëert in uw geval blijkbaar veel werk.
Aangehecht een hook bestandje Deze hook zorgt er voor dat iedere notitie op een aparte regel na de notitie header wordt afgedrukt.
Het bestandje moet worden opgeslagen in de map \Documenten\Aldfaer\Invoegtoepassingen\Lib user\standaardhook.asjl
of samengevoegd als dit reeds bestaat
de methode van Meije creëert in uw geval blijkbaar veel werk.
Aangehecht een hook bestandje Deze hook zorgt er voor dat iedere notitie op een aparte regel na de notitie header wordt afgedrukt.
Het bestandje moet worden opgeslagen in de map \Documenten\Aldfaer\Invoegtoepassingen\Lib user\standaardhook.asjl
of samengevoegd als dit reeds bestaat
- lucb
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
23 jul 2024 09:49
Han
Map Lib user was er niet, dus aangemaakt.
Datumstempel verwijderd uit bestandsnaam "Standaardhook_2024-07-22".
Notitie begint idd op aparte regel (zie bijlage).
Heel veel dank, dit bespaart een pak werk, én is qua opmaak veel overzichtelijker.
Ideaal zou nu (in mijn optiek) zijn als er na elke notitie een lege regel zou komen.
Groeten
Luc
Map Lib user was er niet, dus aangemaakt.
Datumstempel verwijderd uit bestandsnaam "Standaardhook_2024-07-22".
Notitie begint idd op aparte regel (zie bijlage).
Heel veel dank, dit bespaart een pak werk, én is qua opmaak veel overzichtelijker.
Ideaal zou nu (in mijn optiek) zijn als er na elke notitie een lege regel zou komen.
Groeten
Luc
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1052
23 jul 2024 11:20 - 23 jul 2024 11:28
Luc,
Voeg op het einde van elke gebeurtenis de break tag <br/> toe in de door Han geleverde standaardhook - zie onder
.......</div>SET_START_OF_LINE<br/> (/ in de tag is niet nodig maar geeft voor de duidelijkheid aan dat het aan het einde van een paragraaf staat)
Voeg op het einde van elke gebeurtenis de break tag <br/> toe in de door Han geleverde standaardhook - zie onder
.......</div>SET_START_OF_LINE<br/> (/ in de tag is niet nodig maar geeft voor de duidelijkheid aan dat het aan het einde van een paragraaf staat)
Laatst bewerkt 23 jul 2024 11:28 door JayCee.
- lucb
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
24 jul 2024 09:03
Jaycee
Dit geeft het voor mij gewenste resultaat.
Veel dank!
Groeten
Luc
Dit geeft het voor mij gewenste resultaat.
Veel dank!
Groeten
Luc
- Herman van Kralingen
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
07 jan 2025 16:15
Hoi Han,
In navolging op dit verzoek heb ik juist het tegenovergestelde idee. Kan ik met een kleine aanpassing jouw bestand gebruiken zodat ik de standaard aanduiding Notitie bij ..... kan weglaten en alles zonder witregels ertussen kan tonen?
Welke tekens/aanduidingen moet ik dan juist weglaten in jouw bestand?
Ik hoor graag van je.
Groetjes,
Herman
In navolging op dit verzoek heb ik juist het tegenovergestelde idee. Kan ik met een kleine aanpassing jouw bestand gebruiken zodat ik de standaard aanduiding Notitie bij ..... kan weglaten en alles zonder witregels ertussen kan tonen?
Welke tekens/aanduidingen moet ik dan juist weglaten in jouw bestand?
Ik hoor graag van je.
Groetjes,
Herman
- Han Kortekaas
-
07 jan 2025 17:14
Herman,
sla bijgaand bestandje op zonder de datumstempel of voeg eventueel samen met een reeds bestaand standaardhook.asjl
sla bijgaand bestandje op zonder de datumstempel of voeg eventueel samen met een reeds bestaand standaardhook.asjl
- Herman van Kralingen
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
07 jan 2025 19:03 - 07 jan 2025 19:42
Hoi Han,
Helemaal top. Ik zie alleen dat bij de notities van het huwelijk nog wel de header wordt getoond. Kun je me hier nog bij helpen?
Verder valt het mij op dat de volgorde van de notities in de Parenteel is geboren, overlijden, en persoon. Ik zou veel liever, geboren, persoon en overlijden zien. Kan ik dat simpel in het hookbestand regelen door de opdrachtregels te verplaatsen?
Groetjes,
Herman
Helemaal top. Ik zie alleen dat bij de notities van het huwelijk nog wel de header wordt getoond. Kun je me hier nog bij helpen?
Verder valt het mij op dat de volgorde van de notities in de Parenteel is geboren, overlijden, en persoon. Ik zou veel liever, geboren, persoon en overlijden zien. Kan ik dat simpel in het hookbestand regelen door de opdrachtregels te verplaatsen?
Groetjes,
Herman
Laatst bewerkt 07 jan 2025 19:42 door Herman van Kralingen.